Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارالفتوای لیبی بیانیه جدیدی را درباره عضوگیری امارات از مزدوران سودانی و چاد برای جنگ در کنار نیروهای خلیفه حفتر صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  شبکه خبری الجزیره، در بیانیه مرکز صدور فتوای لیبی آمده است: مردم لیبی در معرض انواع تجاوز و وحشی‌گری از سوی جنایتکاران "کودتاگر" قرار دارند که هدفشان رسیدن به قدرت با کشتن مردم و نابودی منابع کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: کودتاچیان بیش از یک سال است پایتخت را محاصره و کارهایی شرم‌آور می‌کنند از جمله قتل، شکنجه اسرا، مثله کردن اجساد، بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز به کشته شدن هزاران تن و آواره شدن صدها هزار تن از ساکنان و ویرانی خانه‌هایشان و قطع آب و تخریب نیروگاه‌های برق و بسته شدن بنادر نفتی منجر شده است و با این حال صاحبان حق به دفاع از دین و خاکشان ادامه می‌دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی" لیبی و کشورهای حامی‌اش زمانی که از ورود به پایتخت ناامید و تلفات مادی و جانی زیادی را متحمل شدند اخیرا به کشاندن مزدورانی از کشورهای دوست که ارتباط خوبی با لیبی دارند مثل سودان و چاد روی آوردند تا در ازای چند دینار لیبیایی‌ها را بکشند.

در این بیانیه تأکید شده است: کسی که ذره‌ای جوانمردی داشته باشد نباید این جوانان را رها کند تا صاحبان نفوذ از آن‌ها سوءاستفاده کرده و آن‌ها را مثل برده به امارات بفروشند. از فقر و ضعف و نیازشان به کار سوءاستفاده کرده و آن‌ها را به سوی مرگ روانه می‌کنند تا در راه خواسته‌های کودتاچیان جان خود را از دست بدهند.

شورای پژوهش‌ها در مرکز فتوادهی لیبی از علمای سودان خواست موضعی در برابر این تجاوز آشکار اتخاذ کنند.

در این بیانیه آمده است: اخبار مکرری درباره دست داشتن مسئولانی از دولت سودان در عضوگیری از مزدوران به نفع امارات وجود دارد که پیامدهای خطرناکی برای دو کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها

پوستر جدید رسانه KHAMENEI.IR بر اساس سروده رهبر انقلاب و با اقتباس از تصویر عبور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی از فراز کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در عملیات وعده صادق رونمایی شده است.

دیگر خبرها

  • عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کریستیانو رونالدو خطاب به خبرنگاران: کسی حرکت من رو ثبت نکرد؟ / فیلم