Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:34:26 GMT

بازگشایی مدارس در قم و خطراتی که نباید از آن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۵۴۸

بازگشایی مدارس در قم و خطراتی که نباید از آن گذشت

ایسنا/قم با توجه به اینکه فراگیری کرونا در کشور و استان به صفر نرسیده است و حتی با به صفر رسیدن هم امکان شیوع دوباره وجود دارد باید در بازگشایی مراکزی چون مدارس به پروتکل های دقیق و سنگین این حوزه نیز کاملا پایبند بود تا به بهای روحیه دادن و نمایش کنترل و مهار اوضاع، فاجعه انسانی در آینده پیش روی کشور و خانواده ها نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه اخباری مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا در استان وجود ندارد، مدارس قم نیز بر اساس تصمیم مسئولان بازگشایی شدند.

با توجه به اینکه تدریس مجازی از طریق سامانه یا شبکه "شاد" در حال انجام بود بسیاری از خانواده‌ها اجازه حضور فرزندانشان در سرکلاس های درس را ندادند و بر اساس آمارهای رسمی آموزش و پرورش، تنها 10 تا 15 درصد دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور یافتند.

در این بین بیساری از دانش آموزشان نیز به دلیل کلافگی حاصل از قرنطینه خانگی و دلتنگی برای دوستان و فضای مدرسه، با تحت فشار گذاشتن والدین جهت حضور در مدارس به بهانه های مختلف وارد مدارس شدند.

ولی با توجه به اینکه مقرر شده بود که دانش آموزان مدارس با رعایت موازین بهداشتی در کلاسهای درس حاضر شوند ولی برخی از مدارس چنین ملاحظاتی را رعایت نکردند تا حاشیه ها بازهم در این خصوص ایجاد شود.

مشاهدات میدانی ما از برخی از مدارس استان چنین گواهی می دهد که برخی از دانش آموزان بدون ماسک و دستکش به مدارس مراجعه کردند و مدارس تنها به ضد عفونی کردن فضای مدرسه بسنده کرده بودند.

در یکی از این مدارس معلم به جای تدریس با هدف عدم حضور دانش آموزان در سر کلاس با برگزاری جلسه رفع اشکال 15 دقیقه ای از آنها خواسته بود که به حیات مدرسه رفته و بازی کنند و دانش آموزان نیز مدت زیادی در حیات مدرسه به ورزش پرداختند که در این شرایط بازهم اقدام خطرناکی محسوب می شود.

محمد اصغری والدین یکی از این دانش آموزان به ما گفت: پسرم امروز برای رفع اشکال به مدرسه رفت ولی متوجه شدم که مدت در حیات مدرسه مشغول بازی است که فورا با مشاهده این مساله مراتب را با مدیر مدرسه در میان گذاشتیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار به بازگشایی مدرسه است باید همه اصول مدرسه در این زمینه پیاده شود. باید بدانیم که این حضورها چه خطراتی را برای جان فرزندانمان دارد.

البته در این بین آموزش و پرورش بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغیه رعایت حدود فاصله اجتماعی را برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس به عنوان شرط حضور در مدرسه قید کرده و مدارس استان نیز به این مساله پایبند بوده‌اند.

در همین رابطه وجیهه حمیدی مادر یکی از دانش آموزان نیز در گفت وگو با ما با اشاره به رعایت اصول بهداشتی در مدرسه دخترانه گفت: بنده برای حضور دخترم در کلاس درس شروطی داشتم که وقتی به فضای مدرسه آمدم مشاهده کردم که این اصول رعایت شده و فاصله اجتماعی به همراه استفاده از لوازم بهداشتی در فضای مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اگر این شرایط همچنان پابرجا باشد با حضور فرزندم در کلاس درس مشکلی ندارم ولی اگر قرار باشد که این اصول رعایت نشود ترجیح می دهم که همین رفع اشکال هم از طریق سامانه انجام شود.

حمید سجادی پدر یکی از دانش آموزان قمی نیز در گفت گو با ما بیان کرد: خوشبختانه فضای مدرسه فرزندم از حیث رعایت حدود فاصله اجتماعی مناسب بود و از پذیرش دانش آموزان بدون ماسک و دستکش جلوگیری شد.

وی گفت: حضور فرزندم در مدرسه به دلیل مساله رفع اشکال و روحیه دادن به وی بود که چون حضور چند ماهه در منزل حال و تحصیل را از وی که هنوز در سن 11سالگی به سر می برد کاسته بود. اگر شرایط همین گونه باشد با ادامه حضور فرزندم در مدرسه مشکلی ندارم.

با توجه به اینکه فراگیری کرونا در کشور و استان به صفر نرسیده است و حتی با به صفر رسیدن هم امکان شیوع دوباره وجود دارد باید در بازگشایی مراکزی چون مدارس به پروتکل های دقیق و سنگین این حوزه نیز کاملا پایبند بود تا به بهای روحیه دادن و نمایش کنترل و مهار اوضاع، فاجعه انسانی در آینده پیش روی کشور و خانواده ها نباشد.

در این بین باید با حمایت مالی همه جانبه از مدیران آموزش و پرورش در تهیه کامل بسته های بهداشتی و ضدعفونی و همچنین استقرار بستر فضای آموزشی مجازی نقایص آموزشی و بهداشتی را به شکل همزمان از بین برد. حضور دانش آموزان در جمع های دوستانه و بازی هایی که ارتباط فیزیکی زیادی با هم دارند می تواند درصد ابتلا و انتقال ویروس را بالا ببرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم بازگشایی مدارس کروناویروس دانش آموزان فضای مدرسه رفع اشکال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آنها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مأیوس و ناامید کند.

رسانه دشمن کاری کرده که دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. اینها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشورها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاوردهایی رسیدیم / ‏‬مدرسه محلی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتماً این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاوردهایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائماً بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صدها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

تلاش دشمن برای تفرقه افکنی به کمک بهانه‌های واهی

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند. و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

کد خبر 6089838 علی قدمی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان