Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:57:46 GMT

تالار بورس سبزپوش شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۵۶۶

تالار بورس سبزپوش شد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ابتدای معاملات سومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد ۱۰۱۸۴ واحدی در ارتفاع ۹۷۸ هزار و ۶۴۴ واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری را با رشد 10184 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 978 هزار و 644 واحد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 1526، وبملت با 961، وغدیر با 807، شپنا با 770 و شتران با 736 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها 2 نماد فولاد با 1414 واحد و کچاد با 1119 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند نزولی داشت.

 

بنابراین گزارش امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) شاخص کل فرابورس با رشد 69 واحدی در ارتفاع 11 هزار و 25 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دي، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، سبزوا - سيمان لار سبزوار، دتوليد - داروسازي توليد دارو، ماديرا - صنايع ماشين هاي اداري ايران و غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد سبزوا - سيمان لار سبزوار روند نزولی داشت.

 

 

این در حالی است شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه 28 اردیبهشت) در دومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات ریزش 11199 واحدی داشت و در ارتفاع 976 هزار و 274 واحد قرار گرفت و این روند نزولی تا پایان معاملات ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز گذشته با 19 هزار و 67 واحد ریزش در ارتفاع 968 هزار و 408 واحدی قرار گرفت.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 5069 واحد کاهش معادل 1.93 درصد به 257 هزار و 474 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 3567 واحد ریزش معادل 1.15 درصد به 306 هزار و 597 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 2364 واحد کاهش معادل 1.15 درصد به 203 هزار و 224 واحد، شاخص آزاد شناور با 32324 واحد کاهش معادل 2.57 درصد به یک هزار و 227 واحد، شاخص بازار اول با 21652 واحد کاهش معادل 2.90 درصد به 725 هزار و 123 واحد و شاخص بازار دوم با 6570 واحد ریزش معادل 0.35 درصد به یک هزار و 889 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای پارسان با 891، فملی با 841، شپنا با 834، وبملت با 682، فولاد با 665 و تاپیکو با 499 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند نزولی را برای خود ثبت کردند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فولاد، فملی، شستا، کچاد، کگل و وبملت به ترتیب با 3037، 1992، 1355، 1344 و 1210 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري‌ ايران‌خودرو ، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند که همگی روند نزولی داشتند و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس در یک میلیون و 198 هزار نوبت معاملاتی، 10 میلیارد و 318 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 100 هزار و 825 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس و اوراق بهادار فولاد مبارکه اصفهان روز گذشته نمادهای بر شاخص کل بورس واحد کاهش معادل بیشترین تاثیر پایان معاملات سرمایه گذاری پالایش نفت روند نزولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۴۹۳ هزار و ۷۵۳ تن انواع کالا و محصول هستند. عرضه های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی میزبان عرضه ۱۳۱ هزار و ۳۷۴ تن مواد پلیمری و شیمیایی است. عرضه های تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۱۲ هزار و ۸۶۳ تن نبشی، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۸ هزار و ۴۴۰ تن شمش بلوم، ۸ هزار تن ورق سرد، ۵ هزار و ۱۰ تن مس مفتول، ۳ هزار و ۸۲۰ تن ناودانی، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، یک هزار و ۲۸۵ تن شمش آلیاژ آلومینیوم و ۶۳۵ تن بیلت آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzI

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی