Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه حاج قاسم در پایان جنگ با تخریب پل مانع ورود دشمن بعثی به خرمشهر شد گفت: تدبیر حاج قاسم خرمشهر را حفظ کرد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار حسین معروفی شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه سحرهای دلدادگی هیئت رزمندگان اسلام استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با عملیات بیت‌المقدس و نقش سردار سلیمانی در این عملیات اظهار داشت: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و نظام اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس تیپ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بخشی از عملیات را به‌عهده داشت افزود: ما جنگ نکردیم بلکه ما در حال دفاع بودیم و این دفاع، مقدس بود و به هر عرصه جنگ تحمیلی که نگاه می‌کنیم دفاع ما بسیار مقدس بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با ابراز اینکه دشمنان شبهات زیادی ایجاد می‌کنند تا ارزش‌های دفاع مقدس را زیر سوال ببرند گفت: تا پایان دفاع مقدس و قطعنامه دشمن هنوز در جبهه غرب در سرزمین ما بود و هیچکس حزب بعث را به‌عنوان متجاوز اعلام نکرده بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس تضمین نکرده بود که اگر این دشمن بعثی جان بگیرد دوباره علیه کشور ما وارد جنگ نشود خاطر‌نشان کرد: طرح شش به‌علاوه دو را مطرح می‌کنند در حالیکه در یک سال اول جنگ که لیبرال‌ها حاکم بودند ضربه زیادی به جبهه انقلاب وارد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه بعد از برکناری بنی‌صدر در طول یکسال با چهار عملیات دشمن را احاطه کردیم افزود: تفکر انقلابی ایجاد شد و با همین تفکر انقلابی توانستیم در جنگ موفق باشیم، امروز هم با تفکر انقلابی خواهیم توانست مشکلات کشور را برطرف کنیم.

فرمانده سپاه کرمان: "حاج قاسم" ‌ولایت‌باور بود / شهید سلیمانی بارها قسم خورد که تنها راه سعادت تبعیت از ولی‌فقیه ‌استآیت‌الله خاتمی: "حاج قاسم" نماد یک عمر ولایتمداری است / مردم ایران ‌به فرمان رهبر انقلاب لبیک جانانه گفتندفرمانده قرارگاه عمار در کرمان: حاج قاسم با دعای خالصانه در شب قدر از خداوند توفیق شهادت گرفت

وی با اشاره به اینکه نقش شهید سلیمانی در پایان دفاع مقدس یک نقش بی‌نظیر است یادآور شد: شهید سلیمانی بعد از شهادت شهید کاظمی گفت انتظار داشتم رسانه‌ها تیتر کنند که "فاتح خرمشهر شهید شد".

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه حاج قاسم نیز خودش حافظ خرمشهر بود گفت: در پایان جنگ شهید سلیمانی با یک تدبیر سه گردان لشکر 41 ثارالله را به مصاف دشمن بعثی فرستاد، شهید سلیمانی پل ارتباطی به خرمشهر را تخریب کرد تا دشمن نتواند از این جاده عبور کند و وارد شهر شود و امروز باید بگوییم حافظ خرمشهر در دفاع مقدس شهید شد.

وی با اشاره به اینکه در آن عملیات من اسیر شدم و قبل از پل ماندم اظهار داشت: افتخار می‌کنم که حاج قاسم به کمک رزمندگان ثاراللهی کرمان توانست خرمشهر را حفظ کند، شهید سلیمانی به گردن ما حق زیادی دارد، او مراد و مرید بود و رزمندگان خودشان را با حاج قاسم تطبیق می‌دادند.

سردار معروفی با بیان اینکه حاج قاسم امروز سردار دل‌ها نشد بلکه از سال 1360 تاکنون بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد گفت: او همه کاری را برای رضایت خدا انجام می‌داد و شهید سلیمانی تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت جامع‌الاطراف و چند بعدی بود افزود: حاج قاسم شخصیتی کم‌نظیر و در بعضی عرصه‌ها بی‌نظیر بود، در حوزه تقریب مذاهب شخصیتی بی‌نظیر بود چرا که نگاه جهان اسلام به انقلاب اسلامی را عوض کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز تمام جهان اسلام شهید سلیمانی را از خودشان می‌دانند خاطر‌نشان کرد: در جنگ فرماندهان ما خودشان در خط بودند و رزمندگان پشت سر آنها می‌رفتند، فرماندهان شهید زیادی داریم که در خط مقدم به شهادت رسیدند، شهید زندی، زنگیابادی، تاجیک، محمدی، میرحسینی و .. فرماندهان شهید لشکر 41 ثارالله بودند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات والفجر هشت اولین کسی که در صحنه جنگ بود حاج قاسم بود گفت: حتی در این عملیات در محاصره دشمن قرار گرفت و نزدیک بود اسیر شود، حاج قاسم فرماندهی نبود که از اهواز یا کرمان رزمندگانش را هدایت کند بلکه همیشه در خط مقدم نبرد با دشمن بود.

سردار معروفی با بیان خاطراتی از حضور در منزل سردار سلیمانی یادآور شد: حاج قاسم در اتاق شخصی خود در منزلش به من گفت اگر من بخواهم به انقلاب خدمت کنم باید خودم را وقف این انقلاب کنم برای همین از خدا خواستم خدایا اینقدر به من مشغله بده که نتوانم فکر گناه کنم.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم آرزوی شهادت داشت و کمتر کسی است که با حاج قاسم ارتباطی داشته و شهید سلیمانی به او نگفته باشد که برای شهادتم دعا کن گفت: شهید سلیمانی به آنچه که می‌خواست رسید و بین خود و خدای خودش را اصلاح کرده بود.

انتهای پیام/511/ ت

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بیت المقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس بیت المقدس جنگ شهید سپهبد قاسم سلیمانی استان کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان حاج قاسم شهید سلیمانی حاج قاسم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا برای آسیب‌پذیری کشور در بخش اقتصاد چاره‌اندیشی و کام تلخ اقشار کم درآمد را شیرین نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به تربیت در متون معارفی اظهار کرد: مربی تا همه ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و ضعف‌ها و قوت‌های متربی را نشناسد به نتیجه دلخواه در تعلیم و تربیت نمی‌رسد.

وی افزود: بایستی معلم همه توان خود را بگذارد تا حرکتی را در درون فرد تحت تربیت خود ایجاد کند و این حرکت هر چه جلو می‌رود هدف والاتر را در او تقویت کند.

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه آیات متعددی ما را راهنمایی می‌کند و زندگی محل آزمایش و ابتلاست، گفت: زندگی کارگاه آموزشی و آزمایشی برای دانستن این است که هدفی والاتر پیش روست و این کار معلم است اما هدف میانی ارتقاء علمی بشر و آبادتر کردن دنیا است.

امام جمعه کرمان با اشاره به آیه ۲۰ سوره حدید اظهار کرد: کسی که اهداف میانی را اصل قرار دهد باخته است لذا گاهی فرد در سن بزرگسالی اما روحیه او بچگانه است لذا فرمودند کسی که به‌ خاطر خدا علم بیاموزد و عمل کند و بیاموزاند؛ او آیت عظیم خدا است.

وی افزود: جریان تعلیم و تربیت در همه مراکز علمی باید به جایی ختم شود که معلم، مربی و استاد را در عالم ملکوت آیت عظمای خدا بخوانند.

علیدادی سلیمانی در خطبه‌ دوم با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام گفت: در دوره ایشان علم و فهم در جامعه اسلامی به اوج خود رسید و علی رغم همه سختی‌هایی که وجود داشت، حضرت تلاش کرد دین را بر دنیای مردم حاکم کند و در گفتمان این امام همام و کرسی‌های درس کاملاً واضح و روشن است لذا دشمن نتوانست ایشان را تحمل کند و او را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: مطلب مهم در حال حاضر توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در سامان دادن به اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی الزاماتی دارد، افزود: همانطور که در بخش نظامی بحمدالله کشورمان به قدری پیشرفت کرده که عملیات وعده صادق را با افتخار هر چه تمام‌تر در دنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌تواند انجام دهد و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

علیدادی سلیمانی گفت: برای این امر باید دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه، بخش خصوصی مومن، با انگیزه و فداکار در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی عملیاتی کنند.

وی افزود: توقع ما از دولت مردمی و انقلابی این است این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز درست است که فلسطین اشغالی و غزه زیر آتش قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم کرده، اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده تحولات بزرگ و عظیم کند که در آینده نزدیک دنیا به رسمت شناختن کشور فلسطین و صدور حکم قریب الوقوع علیه نتانیاهوی جنایتکار جنگی و نسل‌کُش را شاهد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در آینده نزدیک دنیا اعلام رسمیِ ناکارآمدی مراکز و مجامع حقوقی بشر را اعلام می‌کند که نمی‌توانند از حقوق مظلوم دفاع کنند و شاهد پیروزی حماس و مجاهدان و دنیای پسااسرائیل غاصب خواهیم بود.

وی افزود: نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا در ۱۰ سال قبل امروز به بار نشست و امروز دانشگاه‌های این کشورها به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند، خود پرچم دفاع از مردم را به دست گرفت و امروز خیابان‌های امریکا و اروپا پر از نسل جوانی است که در دانشگاه تحصیل می‌کنند و آماده قیام همه جانبه برای دفاع از مظلوم هستند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه رسانه‌های مزدور با تبلیغات حجیم و گسترده همه تلاش خود را کردند تا فلسطین و مظلومیت او را همچنان سانسور کنند اما این اتفاق رقم نخورد و دنیا و دانشگاه امروز بیدار شده و مطمئن باشید این بیداری سرانجام بستر را برای حکومت عدل الهی فراهم‌خواهد کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر