Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@12:12:42 GMT

محتکران خودرو ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۸۳۲

محتکران خودرو ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه می‌شوند

ایران اکونومیست-رایگانی گفت: محتکران خودرو حدود ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه می‌شوند و فرد ملزم می‌شود طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده خودرو را در بازار به فروش برساند.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در اخبار ۲۱ شبکه یک سیما، اظهار کرد: ۸۰۰ خودرو بدون پلاک در انبار‌های نقاط مختلف شهر تهران شناسایی شده است و طبق اعلام وزارت صمت وجود خودرو بدون پلاک در انبار‌ها احتکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان اینکه محتکران خودرو حدود ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه می‌شوند، افزود: بعد از آن فرد ملزم می‌شود طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار توسط شورای رقابت اعلام کرده با نظارت سازمان تعزیرات خودرو را در بازار به فروش برساند.

وی درباره تعیین تکلیف خودرو‌های فاقد پلاک در پارکینگ‌ها، بیان کرد: خودرویی که مدت زمانی است که در پارکینگ وجود دارند از نظر ما بلااستفاده هستند اگر غیر از این است هموطنان در سریع‌ترین زمان باید اقدام به پلاک گذاری و خروج خودروهایشان از پارکینگ کنند.

رایگانی گفت: مالکانی که در پارکینگ چند خودرو دارند هرچه سریع‌تر خودروهایشان را در بازار عرضه کنند تا شامل سخت گیری‌های سازمان تعزیرات نشوند.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: هموطنانی که اطلاعاتی از انبار‌های محتکران خودرو دارند با شماره ۱۱۰ پلیس، یا ۱۲۴ وزارت صمت و یا ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تعزیرات محتکران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان