Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح استانی با هدف افزایش تعداد حافظین و ترویج فرهنگ قرآن کریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط تهیه و تدوین شود.

آیت‌الله مصطفی محامی ۲۹ اردیبهشت ماه در دیدار با مسئول گروه جهادی حفظ قرآن کریم سیستان‌وبلوچستان، اظهارکرد: برای گسترش فرهنگ قرآنی و افزایش تعداد حافظان قرآن کریم لازم است با بهره‌گیری از تجربه‌ها، طرحی با همکاری دستگاه‌های مرتبط تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش حفظ قرآن کریم در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: همه باید در این راستا تلاش کنند و در این زمینه باید به صورت خاص سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: فعالیت آتش به اختیار در جریان حفظ قرآن کریم بسیار خوب است اما اگر بخواهیم به درستی مسیر را طی کنیم، به طرح و برنامه در بخش‌های مختلف نیاز داریم.

مسئول گروه جهادی حفظ قرآن کریم سیستان‌وبلوچستان نیز در این دیدار گفت: کار حفظ قرآن کریم ‌از اربعین سال گذشته به صورت رسمی و جدی و با مشارکت چند روحانی در استان شروع شده است.

حجت‌اسلام مسعود حیدری افزود: برای فعال‌سازی برنامه‌های حفظ قرآن کریم اساتید مجرب کشوری را در نظر داریم و هم‌اکنون برنامه‌های حفظ در گروه‌های مختلف کودکان و نوجوانان، کارمندان، دانشجویان، طلاب و سایر اقشار توسط این اساتید دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰تا۹۰نفر در زاهدان در حال گذراندن دوره‌های روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی و حفظ قرآن کریم هستند که از این تعداد ۴۰نفر بین یک و نیم تا ۲۵جزء را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان حفظ قرآن کریم استانی فرهنگی و هنری سیستان وبلوچستان حفظ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان