Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین‌پور اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل امور عشایر و فنی و حرفه‌ای استان، در مرحله نخست ۱۵۵ هزار ساعت آموزش برای جمعیت عشایر کوچرو استان توسط مربیان مجرب ارائه خواهد شد.  
به گفته وی، آموزش عشایر براساس نیازسنجی برای تعیین نیازهای آموزشی و اولویت‌بندی این نیازها به منظور هدفمند کردن آموزش مهارتی و بهرمندی هرچه بیشتر آنان از فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آموزشهای فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغل به ویژه کارآفرینی در مناطق روستایی و عشایری، در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت‌ها و بهبود تولیدات را در پی خواهد داشت.

حسین‌پور تاکید کرد: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده، برند پاک و ارگانیک محصولات تولیدی عشایر نیز در حوزه فرآورده‌های گوشتی اخذ خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا گوشت تولیدی دام عشایر به صورت برند خاص و در قالب محصولات سالم، پاک و ارگانیک به بازار عرضه خواهد شد، که این مهم مستلزم مهارت آموزی حرفه‌ای  است.

به گفته وی، حدود ۲۰ درصد از گوشت قرمز این استان توسط عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی تولید می‌شود.

وی، به بافت منطقه عشایرنشین استان که موقعیت مناسبی را برای تولید محصولات ارگانیک فراهم کرده اشاره کرد و گفت: با برندسازی محصولات تولیدی عشایر استان در کنار بهبود معیشت عشایر، زمینه رقابت در بازارهای داخلی و خارجی به دلیل پاک و ارگانیک بودن از سایر تولیدات فراهم خواهد شد.

به گفته وی، عشایر چهارمحال و بختیاری با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک ، بیش از ۶۰ درصد تولیدات دامی استان را تامین می‌کنند.

به گزارش ایرنا،استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران عشایر چهارمحال و بختیاری فنی و حرفه ای امور عشایر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای