Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، هادی عامری، رئیس سازمان بدر عراق برافراشته شدن پرچم همجنس‌بازان در بغداد را نقض قوانین عراق دانست و اعلام کرد این اقدام مصداق زیر پا گذاشتن مسائل دینی و احکام اسلامی است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام هیئت اتحادیه اروپا و سفرای انگلیس و کانادا در برافراشتن پرچم همجنس‌بازان در بغداد اقدامی توهین آمیز و رفتاری مخالف با عرف، سنت و اخلاق جامعه عراقی است و تجاوزی آشکار به قوانین عراق و برهم زننده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست سازمان بدر عراق افزود: همزمان با محکوم کردن این اقدام منافی با اعتقادات دینی و اخلاق اسلامی از دولت عراق می‌خواهیم که فورا وارد عمل شود و سفرای این کشور‌ها را طرد کند چرا که این افراد دچار انحراف اخلاقی شده و شایسته نیست دیگر به عنوان نماینده کشورشان در عراق حضور داشته باشند همچنین این افراد آشکارا حرمت این ماه عزیز را شکسته و به احساسات میلیون‌ها انسان توهین کرده‌اند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق دیروز (یکشنبه) برای نخستین بار پرچم همجنس‌بازان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت و با انتشار تصویر آن در حساب توئیتری خود اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنس‌بازان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنس‌بازهراسی و تغییر جنسیتی برافراشتیم و توجهات را به حقوق همجنس‌بازان معطوف کردیم.»

مقامات و اعضای پارلمان و دیگر سیاسیون و نهاد‌های عراقی، اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس‌بازان در بغداد را محکوم کردند و خواستار عذرخواهی آن از ملت و دولت عراق شدند.

وزارت خارجه، معاون اول رئیس پارلمان عراق، رهبر جریان صدر، رئیس جریان حکمت ملی، کمیته اوقاف و امور دینی و ائتلاف دولت القانون عراق هم این اقدام وقیحانه نمایندگی اتحادیه اروپا و سفرای انگلیس و کانادا در توهین به ارزش‌ها و اخلاق دینی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرچم همجنسگرایان تحولات عراق اخراج سفیر نقض قوانین نمایندگی اتحادیه اروپا پرچم همجنس بازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع عراقی، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که پارلمان این کشور روز گذشته قانون روابط * و تراجنسیتی را بعد از اصلاح طرح پیشین که در آن مجازات اعدام برای همجنس‌بازان در نظر گرفته شده بود، در نهایت با مجازات تا ۱۵ سال زندان به تصویب رسانده است.

روابط عمومی پارلمان عراق در واپسین ساعات شامگاه شنبه اعلام کرد که این قانون اصلاحیه قانون پیشین این کشور تحت عنوان «مبارزه با فحشا» صادره در سال ۱۹۸۸ است.

قانون جدید با حضور ۱۷۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده عراقی روز گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است. به گزارش منابع عراقی، این قانون همجنس‌بازی، و همچنین «تغییر جنسیت بیولوژیکی افرد براساس تمایلات شخصی» و «تبادل همسر» را ممنوع کرده است.

در اصلاحیه جدید اشاره شده است که همجنس‌بازان به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد. به دنبال تصویب این قانون، «متیو تولر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تصویب چنین قانونی ابراز نگرانی می‌کند و «این اصلاحیه آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و توان این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد