Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیلوفر ستارزاده با ارائه توصیه‌هایی برای مادران باردار به منظور پیشگیری از کرونا اظهار کرد: مراقبت‌ها باید در سه ماهه اول در انجام یک سونوگرافی و یک غربالگری، در سه ماهه دوم در یک غربالگری و در سه ماهه سوم در یک سونوگرافی تکمیلی خلاصه شود.

وی، داشتن تغذیه مناسب و دوری از استرس، انجام وزش‌ها و حرکات نرمشی در منزل و مصرف به موقع ویتامین‌ها را از عوامل موثر در طی کردن دوران بارداری بی‌خطر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه آموزش مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: مادران با شروع علایم زایمان به مراکز بیمارستانی مراجعه کرده و مطمئن باشند که تمام پروتکل‌های محافظتی در بیمارستان‌های ما رعایت می‎شوند و نگران انتقال بیماری به خودشان یا فرزنداشان نباشند.

ستارزاده در ادامه با بیان اینکه نوزادان به ندرت به عفونت کرونا مبتلا می‎شوند و شواهدی مبنی بر انتقال عفونت از مادر به فرزند وجود ندارد، گفت: شاید تعداد نوزادان مبتلا در دنیا انگشت شمار باشد و مطلبی تحت عنوان «تولد نوزادی با کووید ۱۹» در ادبیات پزشکی نادر است که در مورد مادرزادی بودن آن و یا انتقال بیماری حین زایمان نیز شک وجود دارد.

وی، گفت: مادران می‌توانند با یک ترازوی خانگی و با استفاده از فشار سنج، وزن و فشار خونشان را به صورت هفتگی و یا ماهانه کنترل کرده و به پزشک و یا مراقب مامایی گزارش دهند و لزومی به مراجعه حضوری به مطب برای کنترل قد و وزن و یا فشار خون نیست.

مدیر گروه آموزش مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: مادران باردار می‌توانند مراقبت‌‎ها را به صورت مجازی با استفاده از تلفن یا با برقراری ارتباط با مراقبان سلامت و مامایی انجام دهند، به عنوان مثال، ارسال تصویر سونوگرافی به مراقب یا پزشک متخصص، یکی از راهکار‌ها است که مادران را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌کند.

وی گفت: برای انجام مراقبت‌های روتین، مراقبت‌ها را به هر چهار هفته یک بار تقسیم بندی کرده‌ایم، زمانبندی‌ها از قبل انجام شده و بهتر است که مادران از قبل وقت تعیین کنند تا با کم‌ترین مراجعه و یک به یک مراقبت شوند.

ستارزاده تاکید کرد: مادران دقت کنند که هنگام مراجعه حضوری و یا انجام آزمایشات، موارد بهداشتی را برای جلوگیری از آلودگی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به توصیه‌هایمان به تمام افراد جامعه مبنی بر در خانه ماندن و به حداقل رساندن تردد‌ها در محیط خارج از خانه، به مادران باردار نیز چنین توصیه‌هایی را داریم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تغذیه بارداری دانشگاه علوم پزشکی زایمان ادبیات وزن پزشک فشار خون علوم پزشکی تلفن سلامت جامعه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیر ماسک وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند