Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:52:29 GMT

ساختار سیاسی آمریکا همچنان تحت نفوذ لابی صهیونیسم است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۸۶۲۳

ساختار سیاسی آمریکا همچنان تحت نفوذ لابی صهیونیسم است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-پیمان یزدانی: در آستانه روز جهانی قدس خبرگزاری مهر گفتگویی را با خانم "آلیسون ویر" محقق امریکایی و رئیس شورای منافع ملی در واشنگتن انجام داده است که مشروح آن درادامه آمده است:

وی همچنین مدیر مرکز "اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند" و نویسنده چندین کتاب در خصوص دفاع از حقوق فلسطینیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات و آمار موجود حکایت از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی گسترده انگلستان و آمریکا از رژیم اسرائیل دارد. شما نقش این دو کشور را در تأسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال‌های قبل از ۱۹۴۸ و قبل از تأسیس اسرائیل، جامعه آمریکا مخالف حمایت از صهیونیسم بود. مطالعات زیادی انجام شد و یادداشت‌های زیادی در این خصوص از سوی وزارتخارجه، آژانس‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا در مخالفت حمایت آمریکا از صهیونیسم نوشته شدند.

در سال ۱۹۱۲ انجمن ادبی صهیونیسم از دولت آمریکا خواست تا مسئله را به رسمیت بشناسد که وزیر خارجه وقت آمریکا با رد درخواست آنها اعلام کرد: "مشکلات صهیونیستم شامل موضوعات خاصی است که مربوط به منافع چند کشور دیگر غیر از آمریکا است."

در سال ۱۹۱۹ مدیر دفتر امور فلسطین وزارتخارجه آمریکا نیز با موضع و درخواست صهیونیست‌ها مخالفت کرد و اعلام کرد: "چنین خواسته‌ای موجب تضعیف حقوق و خواسته‌های اعراب فلسطین است که اکثریت جمعیت فلسطین را تشکیل می‌دهند."
 

"وسترمان" و دیگر دیپلمات‌های آمریکایی احساس می‌کردند که موضع اعراب بیشتر در راستای اصول حق تعیین سرنوشت "ویلسون" است و به همین علت در مذاکرات صلح پاریس که برای تعیین تکلیف سرزمین‌های به جای مانده در پی شکست امپراطوری عثمانی بعد از جنگ جهانی اول تشکیل شده بود، بیشتر مفاد عربی را مطرح می‌کردند.

برخی نیز معتقد بودند اگر آمریکا با تشکیل کشور یهودی موافق کند جایگاه اخلاقی خود را در جهان از دست خواهد داد. آنها براین باور بودند در صورت موافق با ایجاد کشور یهودی آمریکا این پرستیژ خود را از دست خواهد داد و سالهای سال به عنوان کشوری شناخته خواهد شد که به اصول ایجاد شده توسط خودش خیانت کرده است."

گزارش‌های بسیار زیادی از این قبیل در دسترس هستند، اما لابی صهیونیسم بسیار قوی‌تر از مقامات آمریکا بود و سرانجام "هری ترومن" بر خلاف منافع ملی آمریکا به بهره مند شدن از حمایت صهیونیست‌ها علاقمند شد تا از آن طریق بتواند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

لابی صهیونیست‌ها از دهه ۱۸۰۰ در آمریکا فعال شده بود و وظیفه اش دستکاری دولت و مردم امریکا بوده است و در این راه از انواع روش‌های علنی و مخفی بهره برده است و این امر تا امروز ادامه داشته است. بطور مثال یکی از این تشکل‌های مخفی "انجمن پاروشیم" بود که توسط یک استاد دانشگاه اسرائیلی بنام "سارا اشمید" معرفی شد.

وظیفه این انجمن مخفی ارتقا جایگاه صهیونیسم در آمریکا بود. یکی از رهبران این انجمن "لوئیس براندیس" بود که به رئیس جمهور وقت آمریکا ویلسون نزدیک بود. صهیونیست‌های انگلستان از وی برای به دست آوردن "بیانیه بالفور" استفاده کردند. بین دولت انگلستان و صهیونیست‌ها توافقی بود که بر اساس آن دولت انگلستان به صهیونیست‌ها قول داده بود تا در قبال ترغیب آمریکا به ورود به جنگ جهانی به نفع انگلستان، لندن از طرح صهیونیست‌ها برای ایجاد سرزمین مادری در فلسطین حمایت کند.

در آن زمان اکثریت آمریکایی‌ها با ورود کشورشان به جنگ در اروپا مخالف بودند اما مدتی بعد با تلاش‌های صهیونیست‌ها آمریکا وارد جنگ شد و با کمک به انگلستان موجبات شکست امپراطوری عثمانی را فراهم کرد. این امر موجب شد تا انگلستان مسئول ایجاد کشور یهودی شود و راه استعمار یهود را هموار کند.

این اطلاعات بطور کامل‌تر و مشروح در کتاب‌های من ارائه شده اند. در آمریکا تلاش‌های زیادی شده تا از انتشار این اطلاعات جلوگیری شود حتی یهودیانی که خود را حامی فلسطینیان می‌دانند نیز سعی کرده اند تا مانع از انتشار این اطلاعات و رسیدن آن به گوش آمریکایی‌ها شوند.

لابی اسرائیل همچنان در آمریکا قدرتند است و سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا را تعیین می‌کند و نفوذ گسترده‌ای در میان دموکراتها و جمهوریخواهان و رسانه‌های آمریکایی دارد.
 

آمریکا در سال ۲۰۱۷ سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد. به نظر شما این اقدام ترامپ تا چه اندازه توانسته است به نفع روند مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی کمک کند؟

این اقدام ترامپ بسیار به نفع صهیونیست‌ها بود و در تضاد با اقدامات تمامی رؤسای جمهور پیشین امریکا بود که متقد بودند چنین اقدامی موجب خصومت مردم منطقه با امریکا خواهد شد.

گروه‌های لابی قدرتمندی مثل آیپک در آمریکا وجود دارند که در راستای تأمین منافع اسرائیل فعالند. با این حال برای اولین بار در تاریخ سیاسی آمریکا اختلافاتی بین جمهوریخواهان و دموکراتها بر اسر اسرائیل به وجود آمذه است. امریکایی های در حال رشد بالاخره شروع به فهمیدن حقایق اسرائیل و فلسطین کرده اند و به همین علت امروزه شمار زیادی از آمریکایی‌ها مداع حقوق فلسطینی‌ها شده اند. به همین دلیل است که سیاستمداران دموکرات بیشتر طرفدار رویکرد صهیونیست‌های معتدل هستند.

به هر حال، آمریکایی‌های محافظه کار در سال‌های اخیر بیشتر تحت تبلیغات ضد مسلمان و طرفدار اسرائیل بوده اند و به همین دلیل کاندیداهای جمهوریخواه آمریکا بیشتر به ورژن صهیونیسم آیپک نزدیک تر هستندو این در حالی است که در گذشته بسیاری از کاندیداهای جمهوریخواه با لابی اسرائیل مخالف بودند.


 

کد خبر 4928239 پیمان یزدانی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل فلسطین ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین شیوع کرونا روسیه دونالد ترامپ مصطفی الکاظمی ایران افغانستان سوریه امارات متحده عربی آمریکایی ها صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند