Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:55:57 GMT

بارش باران در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۸۷۸۹

بارش باران در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش رگباری باران طی عصر روز گذشته تاکنون در ۱۱ شهرستان استان به ثبت رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: این بارشها در شهرستانهای سرخس، نیشابور، مشهد، تربت‌حیدریه، بردسکن، تایباد، تربت‌جام، کاشمر،فریمان، درگز و کلات نادر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آیدا فاروقی افزود: بیشترین بارشهای گزارش شده طی این مدت در شهرستان سرخس با پنج میلیمتر بارندگی و پس از آن در تربت‌جام با  چهار میلیمتر ثبت شده است. وی ادامه داد: شب گذشته وزش باد شدید در مناطق مختلف خراسان رضوی جریان داشت که بیشترین سرعت باد در سرخس با ۸۳ کیلومتر در ساعت و پس از آن در بردسکن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است که احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی‌ها بر اثر این بارشها وجود دارد. فاروقی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری پدیده غالب جوی در مشهد و به ویژه در مناطق جنوبی استان وزش باد شدید است که در عصرها بر سرعت آن افزوده می شود. وی با بیان این که روند افزایشی دما از فردا  سه‌شنبه در خراسان رضوی آغاز می‌شود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته حدود ۶ درجه کاهش دارد و از فردا روند افزایشی دما در استان آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه می یابد. کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۱ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش باران خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند

سعید کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

وی افزود: رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و در راستای کاهش خسارت‌ها به توصیه کارشناسان کشاورزی نیز توجه کنند.

آذربایجان‌غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش باران و تند باد‌های لحظه‌ای بود این بارش‌های رگباری در اغلب مناطق استان به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بارش باران از امشب در لرستان
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی