Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@14:30:14 GMT

هزینه 10میلیارد دلاری گیمرها برای بازی‌های ویدئویی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۸۸۲۳

هزینه 10میلیارد دلاری گیمرها برای بازی‌های ویدئویی

شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطیمه در آمریکا باعث شد صنعت بازی‌های ویدئویی با رکوردی کم‌سابقه مواجه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک اسپات، هزینه گیمرهای ایالات‌متحده برای بازی‌های ویدئویی در سه‌ماهه اول به اوج خود رسیده است، چراکه به‌دلیل اعمال قرنطینه در پی شیوع ویروس کرونا، مجبور بودند در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دوره سه‌ماهه منتهی به 31 مارس، صنعت بازی‌های ویدیویی ایالات‌متحده درمجموع 10.86 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. براساس گزارش Dynamics Market Games، این مقدار نسبت به همین دوره‌ زمانی در سال قبل، نه درصد افزایش یافته است.

بازی‌های ویدئویی (نرم‌افزاری) 9.58 میلیارد دلار از کل را به خود اختصاص داده است که 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از بین پرفروش‌ترین بازی‌ها در طول سه‌ماهه گذشته می‌توان به Call of Duty، Minecraft و Animal Crossing اشاره کرد.

در بخش سخت‌افزار، سازندگان کنسولِ بازی 733 میلیون دلار فروش داشتند که پرفروش‌ترین کنسول نینتندو بود، به‌طوری‌که اکنون یافتن آن در بازار غیرممکن است. نینتندو به‌خوبی از کمبودها آگاه است و اخیراً قول داده است که 10 درصد تولید را افزایش دهد تا بتواند به تقاضا کمک کند.

همچنین فروش لوازم جانبی در سه‌ماهه اخیر یک درصد افزایش یافت و به 503 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کنسول بازی صنعت بازی های ویدئویی گیمر بازی های ویدئویی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری لیگ برتر فقط در دو مسابقه رفت و برگشت دربی پایتخت از تکنولوژی ویدئویی برای داوران استفاده شد و هیچ مسابقه دیگر در رقابت‌های داخلی به این سیستم مجهز نبود، اما این استثنا برای جدال استقلال و پرسپولیس از فصل بعد برداشته می‌شود.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده، دیگر در تک بازی‌ها از وی‌ای‌آر استفاده نخواهد شد و مثل این فصل که دربی با تکنولوژی داور ویدئویی انجام گرفت و سایر بازی‌ها بدون این سیستم بود، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باید تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران که میزبان لیگ برتر هستند، به سیستم تکنولوژی کمک داور ویدئویی تجهیز شوند تا بدون استثنا در همه بازی‌ها از این سیستم بهره ببریم.

مقرر شده بود در اوایل اردیبهشت ماه کلاس وی‌ای‌آر برای داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود که فیفا زمان برگزاری این دوره آموزشی را به تعویق انداخت و قرار است در آینده این اتفاق بیفتد و داوران ایرانی پای کلاس مدرسین فیفا بنشینند.

همچنین احتمال استفاده از وی‌ای‌آر در فینال جام حذفی نیز رد شد و چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ چراکه تا زمان تجهیز همه ورزشگاه‌ها به این سیستم، برای یک بازی خاص از وی‌ای‌آر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی این موضوع تاکید جدی دارد.

گفتنی است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرد 6 دستگاه وی‌ای‌آر وارد ایران شده که این دستگاه‌ها از کشور چین بوده ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!