Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادغام این دو وزارتخانه در سال ۹۰ مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای به خصوص مقابل تجار قرار داد و آنها را برای رجوع به یک واحد مشخص، بیش از پیش سر در گم کرد. از سوی دیگر به ادعای برخی مخالفان این کار که با هدف کوچک‌سازی دولت انجام شده بود، در عمل نتوانست به هدف خود نزدیک شود.

 این چنین شد که دولت در سال ۹۴ برای نخستین‌بار تصمیم به تفکیک مجدد این وزارتخانه گرفت تا سر و سامانی به بخش تجارت کشور بدهد؛ نهایتا دولت در سال ۱۳۹۶ لایحه‌ای با موضوع انفصال بخش بازرگانی از وزارت صنعت به مجلس فرستاد، اما مجلسی‌ها به این طرح روی خوش نشان ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دولت عقب ننشت و سه بار دیگر درخواست خود را مبنی بر تفکیک این دو وزارتخانه تکرار کرد و نهایتا توانست نظر مجلسی‌ها را تغییر داده و چراغ سبز را از آنها بگیرد.  

اما این طرح از فیلتر مرحله بعد یعنی شورای نگهبان عبور نکرد و باز هم به مجلس برگشت؛ این بار در تاریخ ۲۱ اردیبهشت بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در  دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نهایتا رای نیاورد.

هیأت رئیسه مجلس نیز در این جلسه اعلام کرد: «از آنجایی که این طرح چندین بار در دستور کار مجلس آمده، دیگر آن را بررسی نمی‌کنیم.»

اما این ماجرا روی دیگری هم داشت و آن لابی‌های پشت صحنه برخی مسوولان برای تشکیل نشدن وزارت بازرگانی بود؛  مسوولانی که خود در اجرای این تصمیم ذی‌نفع به حساب می‌آمدند.

حالا اما ورق برگشته و فردی سرپرستی وزارت صنعت را به عهده گرفته است که تخصص‌گرایی او غالب بر سیاسی‌کاری‌اش است؛ «حسین مدرس خیابانی» که بسیاری از افراد او را نخستین گزینه برای سکانداری وزارت بازرگانی می‌دانستند، حالا در راس وزارتخانه‌ای آمده که پیش از حضور او تجارت در آن تحت‌الشعاع صنعت گرفته بود.

با روی کار آمدن مدرس خیابانی بسیاری از فعالان بخش خصوصی حمایت خود را از او و عملکردش اعلام کرده‌اند؛ حال باید دید با حضور فردی همسو با سیاست‌های دولت، آیا طرح تشکیل وزارت بازرگانی باز هم به میز مجلس بازمی‌گردد یا عمر دولت به دیدن این وزارتخانه قد نخواهد داد؟

۲۲۳۲۲۵ کد خبر 1389415

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رضا رحمانی محمود واعظی وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده