Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارند و ما این اعتماد را بزرگترین سرمایه خود می‌دانیم گفت: به دنبال امنیت مردم پایه و مشارکتی هستیم، چرا که بر این باوریم امنیتی، پایدار و مطلوب است که با مشارکت و همکاری و تعامل خودمردم همراهی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پلیس جامعه محور الگوی جدید پلیسی است که در آن امنیت با مشارکت مردم صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی انتظامی به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان برقرار کننده نظم و امنیت بیش از هر سازمانی نیازمند توجه به اجتماع است.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سازمانی که در میان سایر بخش های حاکمیت نزدیک ترین سطح برخورد با مردم را دارد، لازم است در اجرای مأموریت های خود در برقراری نظم عمومی و امنیت اجتماعی بیش ترین توجه خود را به مردم داشته باشد.

چنین توجهی در سایه شناخت مناسب رویکرد جامعه محوری در مقوله مشارکت دهی مردم در امر نظم عمومی و امنیت اجتماعی است و ثمره ارزشمند این رویکرد کسب اعتماد و جلب رضایت مردم و بالاخره دست یابی به احساس امنیت روانی است.

رضایت مردم سرلوحه فعالیتهای نیروی انتظامی

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به تنوع ماموریت‌ها و فعالیت‌های نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف می گوید: نیروی انتظامی رضایت مردم سرلوحه ماموریت‌های خود قرار داده و با تمام وجود در راستای خدمت‌گزاری به مردم تلاش می‌کنیم.

رسول برزویی با بیان اینکه امروز مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارند و ما این اعتماد را بزرگترین سرمایه خود می‌دانیم افزود: به دنبال امنیت مردم پایه و مشارکتی هستیم چرا که بر این باوریم امنیتی، پایدار و مطلوب است که با مشارکت و همکاری و تعامل خودمردم همراهی شود.

پلیس امروز ایران اسلامی پلیس مردمی، انقلابی و معتقد به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

 

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر رسیدن پلیس در تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: پلیس امروز ایران اسلامی پلیس مردمی، انقلابی و معتقد به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در دفاع از ارزش‌ها خون‌های زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انتظامی استان در حوزه‌های مختلف ماموریتی از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته از ناجا نشان می‌دهد استان کردستان از استان‌های امن کشور و موفق در انجام بسیاری از شاخص‌های امنیت در کشور بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان این موفقیت را در سایه تلاش همکاران و همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها دانست و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "جهش تولید" نامگذاری شده است تمام تلاش و همت خود را در راستای تامین امنیتی مطلوب برای رشد سرمایه‌گذاری در تحقق جهش تولید به کارخواهیم گرفت.

تغییر رویکرد پلیس از تهدید محوری به رویکرد اجتماعی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان هم در این باره با اشاره به تغییر رویکرد تهدید محوری پلیس در سال‌های اخیر به رویکرد اجتماعی، این تغییر رویکرد را چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای در تقویت هرچه بیشتر تعاملات مردم با پلیس در تامین امنیت دانست و بیان داشت: مردم صاحبان اصلی امنیت جامعه هستند و خود نقش مهمی در ارتقاء امنیت در جامعه بر عهده دارند.

امیر هوشنگ حیدریان  تشکیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی را در راستای تحقق رویکرد جامعه محوری پلیس دانست و بیان داشت: معاونت اجتماعی پل ارتباطی پلیس با جامعه است و عملکرد درست و هدفمند این معاونت می‌تواند جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی در تامین امنیت جامعه را منجر شود. 

معاونت اجتماعی پل ارتباطی پلیس با جامعه است و عملکرد درست و هدفمند این معاونت می‌تواند موجب جلب مشارکت‌های مردمی در تامین امنیت جامعه شود

 

حیدریان راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌های سطح استان را اقدامی مفید و ارزشمند در راستای شناسایی بستر بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی به خصوص اختلافات خانوادگی دانست و تاکید کرد: از 5 هزار و 700 پرونده اختلافات خانوادگی ارجاعی به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان در سال 98 بیش از 90 درصد پرونده‌ها به مصالحه انجامیده شده است و از فروپاشی بسیاری از کانون‌های گرم خانوادگی پیشگیری شد.

اولویت امسال معاونت اجتماعی را پیشگیری از وقوع جرم

وی اولویت امسال معاونت اجتماعی را پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر مشارکت همگانی و اطلاع‌رسانی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها از جمله صدا وسیما بتوانیم با آموزه‌های همگانی و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان قدم‌های موثری در راستای پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه برداشته شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انتظامی استان در حوزه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا طی سه‌ماه گذشته را ارائه کرد. 

رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی زمینه ساز اعتماد عمومی و رضایت مردمی 

سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان می گوید: باید تلاش کنیم در روابط اجتماعی با دیگران تاثیرگذار باشیم نه تاثیرپذیر.

نمانیده ولی فقیه در استان کردستان هم در دیدار با تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه در دین مقدس اسلام بر زندگی اجتماعی و ارتباطات اجتماعی تاکیدات فراوانی شده است گفت: رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی اعتماد عمومی و رضایت مردمی را به همراه داشته است.

وی  بر اهمیت امنیت و آرامش در زندگی انسان تاکید و گفت: جامعه نیاز به آرامش دارد و روح انسان که آرامش داشته باشد در امنیت است چراکه بسیاری از ناهنجای‌های موجود در جامعه ناشی از ناآرامی‌ها است.

آیت الله شاهرودی درمان همه ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی را در تقویت روحیه دینی و اعتقادی در بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان دانست و بیان داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر تربیت جوانان مومن، انقلابی و کارآمد است چراکه جوان مومن و انقلابی هزینه‌ای را برای نظام ایجاد نمی‌کند و در عوض در بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات به بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه و در همه جا در فکر ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است افزود: جوانان و نوجوانان نقطه هدف دشمن در جنگ نرم بوده و تلاش دارد تا از طریق اعتیاد و فضای مجازی ذهن جوانان ما را به انحراف کشانده تا از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی دوری کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های همگانی به جوانان در راستای خنثی کردن توطئه دشمن اظهار داشت: کار فرهنگی یک کار جمعی و زمان براست و همه سازمان‌ها و نهاده بایستی در این رسالت خطیر احساس مسئولیت کنند.

وی کار اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی را کاری ارزشمند و الگویی برای سایر سازمان‌ها و نهادها دانست و بیان داشت: اقدامات اجتماعی و مردم محور نیروی انتظامی در کنار اقدامات انتظامی و امنیتی قابل تقدیر است.

اقدامات اجتماعی و مردم محور نیروی انتظامی در کنار اقدامات انتظامی و امنیتی قابل تقدیر است

 

نماینده ولی فقیه در استان فرهنگ‌سازی در حوزه اعتیاد، سرقت و جرایم فضای مجازی را در شرایط امروز جامعه یک ضرورت دانست و گفت: چنانچه به موضوعات اجتماعی توجه جدی نشود تبدیل به موضوعات امنیتی شده و تهدیداتی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

آیت الله شاهرودی گفت: نیروی انتظامی امروز نظام جمهوری اسلامی را نیرویی مردمی، ولایی و خدمت‌گزار نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی انتظامی اعتماد اجتماعی نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی رویکرد اجتماعی معاونت اجتماعی جانشین فرمانده استان کردستان نیروی انتظامی انتظامی استان تامین امنیت ولی فقیه سازمان ها رضایت مردم ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است