Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:10:23 GMT

رییس شورای شهر مشهد: نگرانی کرونا همچنان باقی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۲۴۹

رییس شورای شهر مشهد: نگرانی کرونا همچنان باقی است

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: احتمال بروز موج دوم شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا در صورت کم توجهی نسبت به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع و اهمیت اجرای کامل و دقیقی پروتکلهای بهداشتی وجود دارد.وی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه شهروندان مشهدی تاکید و بیان کرد: شهروندان با وجود عادی شدن فعالیت حمل و نقل عمومی در مشهد ظرف روزهای آینده، فقط در صورت اضطرار از این ناوگان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: شرایط اقتصادی این کلانشهر در وضعیتی قرار دارد که می‌بایست هرچه سریعتر بحران کرونا را پشت سر بگذاریم لذا همراهی همه نهادها و شهروندان مشهدی برای جلوگیری از بروز دوم موج شیوع این بیماری ضروری است. 

روز قدس میراث ماندگار امام راحل

وی در ادامه نشست شورای شهر مشهد به مناسبت سیاسی مهم "روز جهانی قدس" اشاره و بیان کرد: روز قدس میراث ماندگار امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

حیدری افزود: امسال با توجه به شرایط ناشی از بحران بیماری کرونایی مشخص نیست مراسم راهپیمایی روز قدس برگزار شود اما در هر صورت باید بیش از هر زمان دیگری به حفظ آرمانهای امام راحل و قدس شریف پایبند باشیم. 

وی در ادامه به مناسبت تاریخی دوم خرداد ماه نیز اشاره و بیان کرد: گفتمان اصلاح‌طلبی در دوم خرداد ۱۳۷۶ تجلی کرد و ضرورت بازنگری این گفتمان در فضای عمومی مطرح است. 
رییس شورای شهر مشهد گفت: ما نیز به عنوان عاملان این جریان فکری بر مقولات کارآمدی خدمت به مردم و ارتقای امید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند و وفاداریم و بر مبنای همین گفتمان بر انسجام، وحدت ملی و تقویت شاخصهای اقتدار ملی تاکید داریم. 

وی همچنین به مناسبت سوم خرداد ماه سالگرد آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان کرد: این اتفاق بزرگ با همراهی همه در کنار یکدیگر رخ داد و وجب به وجب خاک کشور عزیزمان از متجاوزان پس گرفته شد. 

حیدری مناسبت فرهنگی "روز موزه" را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: "عناصر هویتی" در بخشهای مختلف مسوولیت انتقال مفاهیم و ارزشهای نسلهای گذشته را بر عهده دارند. در فرهنگ تمدنی ما آثار زیادی در بعد معنوی و مادی وجود دارند که تلاشهایی برای حفظ آنها صورت گرفته ولی کفایت نمی‌کند زیرا در شهری مثل مشهد  ظرفیتهای بیشتری برای تلاش وجود دارد.
وی در ادامه به مناسبت "روز ملی اهدای عضو" هم اشاره و بیان کرد: در موضوع اهدای عضو باید فرهنگسازی صورت گیرد. در حالی که ۲۵ هزار نفر در ایران در فهرست انتظار دریافت عضو قرار دارند اما پارسال هفت هزار عضو قابل اهدا در کشورمان مورد استفاده برای پیوند قرار نگرفته و به خاک سپرده شدند.
رییس شورای شهر مشهد افزود: برای فرهنگسازی در خصوص اهدای عضو، شورای پنجم شهر مشهد مصوب کرد سازمان فردوسهای شهرداری مشهد قطعه خاصی را برای دفن رایگان اهداکنندگان عضو تخصیص دهد. این مصوبه شورای شهر مشهد عملیاتی شده اما هنوز اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی خاصی در این خصوص صورت نگرفته ‌است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد محمدرضا حیدری موزه شورای اسلامی شهر مشهد روز قدس اهدای عضو پروندهٔ خبری کرونا و حمل و نقل شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد محمدرضا حیدری موزه شورای اسلامی شهر مشهد روز قدس اهدای عضو ویروس کرونا مشهد محمدرضا حیدری موزه شورای اسلامی شهر مشهد روز قدس اهدای عضو شورای شهر مشهد اهدای عضو روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود

«شهریار حیدری» نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رییس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رییس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رییس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرزها انجام بدهد.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرزهای طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرزها بسیار مهم است و سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرزهای کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسایل امنیتی، قطعاً سفر رییس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسایل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

کد خبر 6086178 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود