Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:51:15 GMT

پنج تردید بزرگ درباره نتایج انتخابات ورود به کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۳۰۹

پنج تردید بزرگ درباره نتایج انتخابات ورود به کاخ سفید

تارنمای هیل با اشاره به بحران کنونی ناشی از شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، وعده های دونالد ترامپ درباره بهبود وضعیت اقتصادی، تاثیر رای افراد بزرگسال در آمریکا در پیروزی دوباره ترامپ و ارزیابی آنها از عملکرد ترامپ به مولفه های تاثیرگذار در نتایج انتخابات آینده در آمریکا پرداخته است.  

رونق اقتصادی احتمالی در آمریکا چگونه خواهد بود؟

ترامپ درباره رونق سریع قتصادی با تمام شدن وخیم ترین بحران در کشورش سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز جمعه در کاخ سفید تاکید کرد با واکسن یا بی واکسن به فعالیت گذشته خود باز می گردیم و این روند را آغاز کرده ایم.

ترامپ که از ماه ها قبل بر روی رونق اقتصادی به عنوان یکی از مولفه های  تاثیرگذار در پیروزی اش در انتخابات امید بسته است با آمار فاجعه باری مواجه است. بیش از ۳۶ میلیون نفر از زمان آغاز بحران کرونا در آمریکا به دنبال بیمه بیکاری هستند. نرخ بیکاری که در فوریه (بهمن) ۳.۵ درصد بود اکنون به ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است.

آمار جدید نشان می دهد که فروش خرده فروشی در آوریل (فروردین) به ۱۶.۴ درصد و تولیدات کارخانه ای به ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است.

در ابتدای بحران بسیاری گمان می کردند روند احیای اقتصادی در آمریکا طوری باشد که با یک جهش به حالت عادی قبل بازگردد اما اکنون بسیاری از کارشناسان این روند را بعید می دانند.

مارک زندی اقتصاددادن ارشد موسسه مودی به تارنمای هیل گفته است ممکن است برای احیای کامل اقتصادی تا اواسط دهه پیش روز زمان نیاز باشد.

در این صورت ترامپ با اقتصادی در مبارزات انتخاباتی شرکت خواهد کرد که همچنان با شوک های ناشی از بحران کرونا و اقتصاد ناتوان دست و پنجه نرم می کند. این سناریو برای هر رئیس جمهوری چالش برانگیز است؛ چه برسد به ترامپ که حتی وقتی وضعیت اقتصادی رو به رشد بود تاثیرچندانی در محبوبیتش نداشت.

آیا رای دهندگان ترامپ را سرزنش می کنند؟

عملکرد ترامپ در مقابل ویروس کرونا با انتقاد دموکرات ها از جمله جو بایدن نامزد دموکرات و معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا مواجه شده است.

حتی برخی جمهوری خواهان نیز با مشاهده ضعف ها در آزمایش کرونا عملکرد دولت را محکوم کرده اند. لامار الکساندر از ایالت تنسی و میت رامنی از ایالت یوتا در جلسه هفته گذشته سنا ابراز تردید کرده اند.

حتی آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره چشم انداز بازگشایی کشور دیدگاه های محتاطانه تری را نسبت به ترامپ نشان داد.

ریک برایت که می گوید از پست خود در وزارت بهداشت و خدمات انسانی با بی عدالتی کنار گذاشته شده معتقد است ناتوانی دولت در یافتن واکنشی مناسب به طور مستقیم باعث از دست رفتن جان بسیاری شد.

تاکنون نظرسنجی ها نشان می دهند که عملکرد ترامپ در بحران کنونی از دیدگاه بسیاری مناسب نبوده است.

نظرسنجی سی ان ان و «اس اس آر اس» در هفته گذشته نشان داد که ۵۵ درصد بزرگسالان آمریکایی واکنش دولت ترامپ به این بحران را قبول ندارند و ۴۲ درصد آن را می پذیرند.

آیا رای دهندگان مسن ممکن است از ترامپ جدا شوند؟

در انتخابات ۲۰۱۶میلادی رای دهندگان مسن تر ستون اصلی حمایت از ترامپ را تشکیل می دادند اکنون همین رای دهندگان در معرض بیشترین خطر ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

 نظرسنجی حین خروج از حوزه های انتخابات در سال ۲۰۱۶ نشان داد  که ۵۲ درصد رای دهندگان ۶۵ سال و بیشتر به ترامپ و ۴۵ درصد به هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او رای دادند.

هرگونه بدتر شدن اوضاع در این موضع مشکلات مهمی را برای ترامپ به بار خواهد آورد و این فقط در سطح ملی نخواهد بود بلکه در ایالت های کلیدی همچون فلوریدا که تعداد بالایی از بازنشستگان را دارد.

روزنامه نیویورک تایمز هفته پیش گزارش داد که نظرسنجی داخلی کارزار ترامپ نشان می دهد که حمایت رای دهندگان مسن تر از ترامپ کاهش یافته است.

ترامپ با چالش دیگری نیز مواجه است زیرا بایدن در انتخابات اولیه دموکرات ها حمایت قوی تری نزد رای دهندگان مسن تر کسب کرد.

آیا ویروس کرونا موج دومی هم خواهد داشت؟

فعلا تقریبا همه توجهات به این است که موج کنونی کرونا چه زمانی فروکش خواهد کرد و یا آیا با بازگشت دائمی فعالیت ها باز خواهد گشت. اما مشکل تازه ای بروز کرده و آن موج دوم شیوع ویروس در پاییز است که در این صورت با اوج کمپین های انتخاباتی و با فصل شیوع آنفولانزا مصادف خواهد شد.

موج دوم همه چیز را زیر سوال خواهد برد و انگیزه جدیدی برای رای گیری از طریق ایمیل ایجاد خواهد کرد و مانع بزرگی برای پیروزی ترامپ خواهد بود.

احتمال تعویق انتخابات خود زنگ هشداری است و بدون قانونی در این زمینه (که دموکرات ها مطمئنا با آن مخالفت خواهند کرد) بعید است. آمریکا در بحبوحه بحران های دیگری نیز انتخابات را برگزار کرده است. با این  حال برگزاری انتخابات عجیب کنونی در صورت بازگشت ویروس عجیب تر خواهد شد.

انتخابات یک انتخاب یا همه پرسی؟

محبوبیت ترامپ در سراسر دوران ریاست جمهوری اش در مرز منفی بوده است. نظرسنجی ریل کلیر پلتیکز که عصر جمعه منتشر شد نشان داد که عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری مورد قبول ۵۱.۴ درصد از آمریکایی ها نیست و ۴۶.۱ درصد آن را قبول دارند.

اگر ترامپ تردیدهایی را درباره صلاحیت و آمادگی بایدن برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری ایجاد کند این موضوع می تواند شانس تازه ای به او بدهد.

ستاد انتخاباتی ترامپ چنین تلاشی را به ویژه در رسانه های اجتماعی آغاز کرده است. نیویورک تایمز تبلیغات منفی جدید در حمله به این نامزد دموکرات را اولین موج کمپین وعده داده شده در حمله به بایدن توصیف کرده است.

تاکنون بایدن پیشتاز نظرسنجی های ملی است اما حزب دموکرات هزینه کمتری نسبت به کلینتون از بایدن انجام داده است. این عامل همچنان قدرت بیشتری به ترامپ می دهد تا در ۶ ماه آینده به بایدن ضربه بزند.

پول در سیاست همه چیز نیست اما ترامپ خود در انتخابات ۲۰۱۶ نیز توانست با صرف پول بیشتری در مقابل کلینتون پیروز شود و اکنون این عامل قدرت بیشتری به ترامپ می دهد تا در ۶ ماه آتی به بایدن ضربه بزند.

برچسب‌ها ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن عملکرد ترامپ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است