Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فارس من» حالا بیش از یک میلیون کاربر دارد. سامانه‌ای که برای تحقق هرچه بیشتر شعار «شما سردبیر فارس هستید» راه‌اندازی شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ ۱۰۰۰۰۰۰ سردبیر فعال؛ یک میلیون مخاطب. باشگاه مخاطبان «فارس من» حالا یک میلیون نفری است. کسانی که سال گذشته یا برای ما مطالبه ارسال کردند، یا پویش‌های دیگران نظرشان را گرفت؛ هر طوری بود خلاصه به جمع ما پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاران من هم همه‌ی تلاش‌شان را برای بروزرسانی و نزدیک کردن سامانه به خواسته‌های شما انجام دادند. «شما سردبیر فارس هستید» فقط یک شعار نیست؛ اعتقاد ما است.

 

فارس من به روایت آمار و ارقام

بیش از ۲۰ هزار سوژه در یک سال! می‌شود روزانه ۶۰ کمپین جدید. کمپین‌هایی که هرکدام نمودار روشنی از دردها و مطالبات بخش‌هایی از این مردم است. پایش و بررسی BIG DATA فراهم‌شده در «فارس من» می‌تواند راهنمای مناسبی برای سیاست‌گذاران و گروه‌های مختلف مردمی و جهادی باشد.‌ بعضی از این سوژه‌ها هم البته بنا به دلایلی مثلاً نقص استنادات یا تکراری بودن آرشیو می‌شد. همان‌ها که منتشر شد ولی حسابی مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفت.

یک میلیون و ششصد هزار امضا؛ مخاطبان ما روزانه بیش از ۲۵۰۰ بار سوژه‌های مختلف منتشره در «فارس من» را به‌نشانه حمایت امضا می‌کردند. سوژه‌هایی که عمدتاً مرتبط با مطالبات اجتماعی یا اقتصادی مردم بود. دغدغه‌های سیاسی هم در رتبه سوم قرار داشت. بیشترین سوژه‌های ثبت‌شده هم به ترتیب متعلق است به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان. برای اطلاعات بیشتر درباره آمار و ارقام سامانه در سالی که گذشت این گزارش را بخوانید.

 

حالا فارس من بیش از یک میلیون عضو دارد. در جریانید که؛ چه برای ثبت مطالبه چه برای حمایت از آن لزوماً وارد کردن شماره تلفن همراه ضروری است. بنابراین این یک میلیون عضو یعنی یک میلیون شماره تلفن همراه منحصر به فرد. شماره‌هایی که تک‌تک‌ و مطالبه‌هایشان روی چشم ما است. منت‌پذیر این همه حمایت، این همه اعتماد هستیم.

 

پُرمخاطب‌ترین مطالبات مردم در سالی که گذشت

ده‌ها هزار سوژه؛ میلیون‌ها حمایت. بعضی از مطالبات مردم اما بیش‌تر از همه توی چشم بود. از پویش هواداران رائفی‌پور گرفته که بیش از ۵۰هزار بار امضا شد تا کمپین مطالبه محاکمه مهناز افشار سلبریتی پرحاشیه. کمپینی که توانست نظر بیش‌تر از ۳۰ هزار نفر از مخاطبان ما را جلب کند. در رتبه سوم مطالبه داوطلبان آزمون سراسری ۹۸ قرار داشت. کمپینی که از مسؤلین می‌خواست برای همدردی با دانش‌آموزان سیل‌زده کنکور را تعویق کنند. کمپین آنها ۲۰هزار مرتبه امضا شد.

رتبه چهارم پرطرفدارترین مطالبات مردم در «فارس من» مطالبه ده‌ها هزار نفر از مردم برای شفافیت آرای نمایندگان بود. مطالبه‌ای که آن سال بویژه بعد از سخنان روشن‌گرانه‌ی یک منبری معروف حسابی داغ شد. رتبه پنجم پرطرفدارترین مطالبات مردم هم کمپین دانشجویان و دستیاران پزشکی است. مطالبه‌ای که برای اصلاح بخشی از قوانین مرتبط با خدمات آنها تشکیل شد. برای اطلاعات بیشتر این گزارش را بخوانید.

 

چند و چون پیگیری هر کدام از مطالبات شما همان‌طور که می‌دانید مستقیماً وابسته به میزان حمایت‌های مردم است. بنابراین طبعاً ضریب اهمیت یک مطالبه با ده‌ها هزار امضا برای خبرگزاری بسیار بالاتر از مطالبه‌ای است که تنها ده امضا دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع کمپین‌های ارسالی و نصاب‌های مختلف پیگیری هر کدام این گزارش را بخوانید.

 

کدام مطالبات مردم به نتیجه رسید؟

قرار بود پیگیری کنیم؛ همه مطالباتی که دست‌کم ۵۰ امضا بعنوان حمایت داشته باشند. بعضی‌ها به نتیجه می‌رسید، بعضی‌ها نه. بگذریم که البته برخی حضرات کلاً بنای پاسخگویی ندارند. بهرحال بعضی از این مطالبه‌ها با پیگیری‌های ما و البته همراهی مردم به نتیجه می‌رسید. ده‌ها سوژه در سال گذشته همین‌طوری «موفق» شد. از توقف زمین‌خواری در اراضی آستان قدس در روستای عارفی مشهد گرفته تا تعویق کنکور ارشد. داده‌نمای زیر نمودار برخی از آنها است:

برای اطلاعات بیشتر درباره سوژه‌های موفق فارس من در سال گذشته این گزارش و این را بخوانید.

 

تازه‌ترین نسخه «فارس من»؛ چه چیزهایی جدید است؟

قرار بود رونمایی باشد؛ به‌همراه یک مراسم مفصل که در آن از برترین سردبیران فارس من هم تقدیر کنیم. نشد؛ کرونا بساط هرچه را رشته بودیم، پنبه کرد. چاره‌ای جز رونمایی ساده و مجازی باقی نماند. در ورژن جدید سامانه علاوه بر ظاهر تازه، امکانات متنوعی برای ارتقای تجربه کاربری مخاطبان افزوده شده است. حالا گذشته از «مطالبه» مخاطبان می‌توانند طیف متنوعی از کمپین‌ها از فیلم و عکس گرفته تا خبر و تحلیل را برای انتشار ارسال کنند.

بعلاوه هرکدام از مخاطبان یک صفحه شخصی در اختیار دارند که می‌توانند آن‌را به دلخواه خودشان چینش کنند. تمام تلاش همکاران من در یک سال گذشته نزدیک‌تر کردن هرچه بیشتر «فارس من» به خواست و سلیقه‌های شما است. صمیمانه همه امیدوارند آنچه پیش چشم است بتواند رضایت شما را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر درباره تازه‌ترین امکانات سامانه این گزارش را بخوانید.

 

میلیون‌ها حمایت وظیفه ما را دشوارتر از همیشه کرده است. همکاران من در گروه‌های مختلف خبرگزاری شبانه‌روز پیگیر کمپین‌ها و خواسته‌های شما هستند. همه تلاش‌ها برای ارتقای پیگیری‌ها و رسیدگی هرچه بهتر به مطالبات شما ادامه دارد. در این واپسین ساعت‌های ماه مبارک برای ما دعا کنید؛ برای همه بچه‌های «فارس من». توفیق رسیدگی هرچه بیشتر به دردها و مشکلات مردم آرزوی همه ما است. منتظرتان هستیم؛ شما سردبیر فارس هستید!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من محمد آزادی خبرگزاری فارس برای اطلاعات بیشتر درباره گزارش را بخوانید مطالبات مردم یک میلیون سال گذشته کمپین ها فارس من سوژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند

اسماعیل قزل سفلی در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی شهرستان پاسارگاد، افزود: انتخابات سال گذشته (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) یکی از حساس‌ترین انتخابات نظام بود، اما می‌توان گفت که حساسیت مرحله دوم انتخابات بیش از مرحله نخست است.

او ادامه داد: در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همه تلاش کردند که انتخاباتی همراه با نظم و به شکل قانونمند، سالم، امن و پرشور برگزار شود و این اتفاق هم افتاد.

قزل سفلی اظهار کرد: دشمن از یک سال قبل، هم در بحث اختلال در برگزاری انتخابات و هم در زمینه ناامیدسازی مردم تلاش بسیار کرد و کوشش بسیاری به خرج داد تا انتخابات برگزار نشود، اما با اراده همه دست اندرکاران و حضور معنادار مردم در کار خود موفق نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: حضور و مشارکت مردم فارس در انتخابات سال گذشته از حد نصاب میانگین کشوری هم بالاتر بود و از میزان مشارکت در انتخابات دوره گذشته نیز فراتر رفتیم.

قزل سفلی افزود: مرحله دوم انتخابات از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و رقابت در این مرحله بسیار سنگین است و این رقابت سنگین وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند.

او ادامه داد: همه عوامل اجرایی انتخابات باید با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش رود و برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است