Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:41:45 GMT

برنامه‌های روز جهانی موزه در اردبیل مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۷۶۹

برنامه‌های روز جهانی موزه در اردبیل مجازی برگزار می‌شود

فردین عینی روز دوشنبه از معرفی موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان اردبیل در فضای مجازی خبر داد و افزود: در این ایام از لوح‌های اشیا و اموال منقول تاریخی و فرهنگی بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، رونمایی خواهد شد.

وی بازدید مجازی از مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین و برگزاری نمایشگاه از ظروف آبی‌سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین را از برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه مجازی از یافته‌های باستان‌شناسی سال ۹۸ خبر داد و افزود: موزه‌های تازه تاسیس‌شده استان در سال ۹۸ نیز در این ایام در فضای مجازی معرفی خواهد شد.

او پخش فتوکلیپ مرمت بناهای تاریخی استان در فضای مجازی و فتوکلیپ از آموزش قلم‌زنی و کلاس‌های برگزارشده در نگارخانه شاه اسماعیل خطایی را از دیگر برنامه‌های روز موزه‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر موزه‌های استان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، تلاش بر این بوده تا بازدید از موزه‌ها به شکل مجازی میسر شود.

مدیر موزه‌های استان اردبیل اظهارداشت: با برگزاری برنامه‌های مجازی و معرفی ظرفیت‌های موزه‌های استان در بست اینترنت تلاش می‌کنیم تا زمینه برای ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌های استان در ایام پساکرونا فراهم شود.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم‌شناسی ، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است

برچسب‌ها میراث فرهنگی اردبیل موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی اردبیل موزه میراث فرهنگی اردبیل موزه موزه باستان شناسی موزه های استان شیخ صفی الدین استان اردبیل جهانی شیخ موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در نشست ستاد احیای ربع رشیدی تبریز، مساحت عرصه و اعیانی این اثر باستانی و تاریخی در تبریز را طبق اسناد کهن بیش از ۹۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: اما این محل در طول هفت قرن همواره مورد تهاجم و دستبرد حکومت ها و جوامع محلی قرار گرفته و در زمان حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیا است.

به گفته وی در سال های اخیر و با مساعدت نهادها و ارگان های مختلف بیش از یازده هکتار این مجموعه تملک و آزادسازی شده است.

حمزه زاده با اشاره به اجرای پنج فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه ربع رشیدی، ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

وی جلوگیری از ساخت و سازها در حریم محوطه و تلاش برای تملک اماکن واقع در حریم از جمله پمپ بنزین خیابان عباسی را از رویکردها و اهداف اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد.

حمزه زاده اراضی محوطه ربع رشیدی را بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع راه دسترسی از کف خیابان تا برج ربع رشیدی با پلکان های چوبی و با فاصله از سطح خاک پوشانده شده است تا مراقبت های لازم و کافی از این محوطه به عمل آید.

وی گفت: هر گونه اقدام مرمتی و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران در ربع رشیدی با استفاده از سازه های برگشت پذیر به طبیعت ممکن است.

کد خبر 6092428

دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم