Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:12:27 GMT

پیش‌بینی سه میلیارد تومان برای مشاغل صنایع دستی لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۰۵۷

پیش‌بینی سه میلیارد تومان برای مشاغل صنایع دستی لرستان

سید امین قاسمی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در سالجاری سه هزار و ۶۰۰ نفر هنرجو و هنرآموز در استان لرستان از یک دوره آموزشی گسترده در رشته های مختلف صنایع دستی بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در این دوره از آموزش ها به تفکیک سطح مهارت، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر هنرآموز و یکهزار و۵۰۰ هنرجو آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی در خصوص پیش بینی میزان تسهیلات در این حوزه بیان کرد: دربخش مشاغل خانگی تا صرف پنج میلیارد تومان، دربخش حمایت از سیل زدگان ۱۰ میلیارد تومان ‌و در بخش حمایت از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این دوره های آموزشی شامل نقاشی روی پارچه، گلیم بافی، ماشته بافی، چرم دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گیوه بافی و سرمه دوزی در خرم آباد، گلیم بافی در دوره چگنی، گره چینی، قلمزنی، ورشوسازی، حرمی بافی، مسگری، طراحی سنتی و چرم دست دوزی در بروجرد، چوغابافی، مشبک چوب، جاجیم بافی و چرم دست دوز در شهرستان الیگودرز و قلمزنی، گلیم بافی، مشبک چوب، چرم دوزی و سرمه دوزی در شهرستان دورود می باشد.

 قاسمی اظهار داشت: این دوره ها به صورت گسترده بوده و در اقصی نقاط شهرستانهای استان که دارای کارگاه های آموزشی معین یا تعداد متقاضی کافی هستند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی لرستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی لرستان میلیارد تومان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ اردیبهشت در مراسمی که به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور