Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:45:02 GMT

شهر مشهد را می‌توان جاذب سرمایه کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۱۱۱

شهر مشهد را می‌توان جاذب سرمایه کرد

حمید رضا موحدی زاده روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشهد شهر فرصت‌هاست و به برکت وجود بارگاه منور رضوی سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر در این شهر هستیم همچنین آرامگاه فرودسی نیز از مهمترین اماکن و عوامل جاذب جمعیتی است.
وی ادامه داد: در این شهر ما برای زائران در مدیریت شهری هزینه می‌کنیم و بنا به گفته تولیت حرم مطهر رضوی، سالانه برای نگهداری حرم نیز حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دنیا وقتی جمعیتی وارد شهری می‌شود از طریق توسعه گردشگری هزینه‌ها تامین می‌شود و در مشهد نیز انگیزه اصلی زائران، زیارت امام رضا (ع) است و در این خصوص اختلافی وجود ندارد اما باید به این جمعیت چند میلیونی ارزش افزوده بدهیم.
موحدی زاده افزود: باید از طریق توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف، درآمد شهر را افزایش دهیم که البته در این خصوص ممکن است اختلاف نیز وجود داشته باشد برخی می‌گویند هویت شهر ما گردشگری نیست درحالی که گردشگری نیاز بشر است و باید پاسخ داده شود.


نظام جمهوری اسلامی ایران با یک بال نمی‌تواند پرواز کند
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش رو بودن دوم خرداد ماه به عنوان روز تجلی گفتمان اصلاح طلب گفت: نظام جمهوری اسلامی با یک بال نمی‌تواند پرواز کند و اصلاح طلبان و اصولگرایان به تنهایی نمی توانند این نظام را مدیریت کنند.
موحدی زاده افزود: این نظام قبل از دولت تدبیر و امید یکپارچه سازی قدرت را تجربه کرد که نتیجه آن هفت قطعنامه بین‌المللی علیه ما بود.
وی ادامه داد: سیاست ‌ها باید به گونه‌ای باشد که راه ورود شایستگان برای اداره مملکت و شهرها باز باشد ولی برخی رفتارها باعث ضعیف‌تر شدن انگیزه‌ها می‌شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای پنجم بیشترین رای را در دوره شوراها به خود اختصاص داده و این فرصتی است که پخته تر کنیم و البته می توان متوقف هم شد که در اختیار صاحبان قدرت و ثروت است که چگونه تصمیم گیری می کنند و البته ما تلاش خود را خواهیم کرد.
موحدی زاده افزود: سه سال پیش در این روز، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر برگزار شد و در نتیجه آن انتخابات پرشور، دولت تدبیر و امید تمدید شد و با رای گسترده مردم، روند مدیریت شهری و شورای شهر مشهد نیز تغییر کرد و دیدگاهی که حدود ۱۴ سال در اداره شهر مشهد حاکم بود تغییر کرد.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات سه سال قبل ریل مدیریت شهری را تغییر دادند و این روند در مسیر نوگرایی، خلاقیت و مشارکت بالای مردم ادامه یافت.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شهر مشهد امروز یک گفتمان حاکم نیست بلکه چندگفتمان حاکم است که با هم رقابت می کنند.
موحدی زاده افزود: مملکت از این که در خط عقلانیت و اصلاح امور حرکت کند ضرر نمی‌کند و نباید اجازه دهیم که به دوران افراط و ماجراجویی برگردیم مملکت باید رو به جلو باشد نه این که سیاست‌های منجر به انزوا و شدیدتر شدن تحریم‌ها اعمال شود.
وی ادامه داد: پارلمان‌های شهری نقطه اتکای نظام برای جلب اعتماد و افزایش امید مردم هستند و باید راه برای فعالیت این نهادها نیز باز شود، سال ۱۴۰۰ باید سال بازگشت به قانون اساسی و جامعه بین المللی باشد و با استقلال و حفظ ارزش‌ها باید به دنبال کسب منفعت‌های ملی و بین المللی برویم.

برچسب‌ها مشهد حمیدرضا موحدی زاده امام رضا دولت تدبیر و امید اصولگرایان قانون اساسی جمهوری اسلامی شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد امام رضا دولت تدبیر و امید اصولگرایان قانون اساسی جمهوری اسلامی شورای اسلامی شهر مشهد مشهد امام رضا دولت تدبیر و امید اصولگرایان قانون اساسی جمهوری اسلامی شورای اسلامی شهر مشهد موحدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل