Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:59:43 GMT

توزیع بیش از 7 میلیون وعده غذای گرم در بین نیازمندان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۲۱۳

توزیع بیش از 7 میلیون وعده غذای گرم در بین نیازمندان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان بر اساس طرح اطعام مهدوی بیش از 7 میلیون وعده غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات زیادی برای حمایت از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان هرساله در دستور کار کمیته امداد در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و تمامی مساجد کشور به عنوان مراکز نیکوکاری اقداماتی در جهت حمایت از نیازمندان انجام می‌دهند که امسال هم شاهد آن بودیم که مساجد خودجوش بسته‌‌های  غذایی را با توجه به محدودیت‌ها و با اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان تهیه و توزیع می‌کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: یکی از اقدامات مهمی که در این دوره اتفاق افتاد، اطعام مهدوی بود که به نام 313 آشپزخانه آغاز شد و در حال حاضر به 1700 آشپزخانه رسیده است و تا پایان ماه مبارک رمضان 5 میلیون غذای گرم قرار بود توزیع شود ولی بر اساس آخرین آمار تا شب گذشته 6 میلیون و 665 هزار وعده غذای گرم توزیع شده است و پیش‌بینی ما این است که این عدد به 7 میلیون تا پایان ماه مبارک رمضان افزایش یابد.

بختیاری گفت: در حال حاضر حدود 75 هزار نفر از افراد جهادگر در بیش از 1700 آشپزخانه فعالیت می‌کنند و در این راستا دستگاه‌های مختلفی از جمله سپاه، قرارگاه خاتم، خیریه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند.

وی بیان داشت:‌ برای مناطق محروم و کم برخوردار نیز بسته‌های غذایی در نظر گرفته شده است که تا کنون بالغ یک میلیون و 390 هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته 200 هزار تومان توزیع شده است.در همین راستا 3 میلیون و 500 هزار بسته نیز سپاه پاسداران، بیش از یک میلیون بسته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، 700 هزار بسته آستان قدس‌رضوی، 250 هزار بسته جمعیت هلال‌احمر، 70 هزار بسته قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در بین نیازمندان توزیع کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌هم اکنون یک میلیون و 543 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و در راستای تبصره 14 نیز 626 هزار خانواده نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از اردیبهشت امسال مستمری این افراد 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در همین راستا  خانواده یک نفره 282 هزار تومان، دو نفره 492 هزار تومان، سه نفره 661500 تومان، چهار نفره 851 هزار و 500 تومان و پنج‌نفره و بالاتر نیز 987 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

ادامه دارد...

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی کمیته امداد سپاه پاسداران ماه مبارک رمضان رئیس کمیته امداد امام خمینی ماه مبارک رمضان هزار تومان هزار بسته غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی