Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:32:41 GMT

ماجرای آلودگی آب به وبا چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۲۶۱

ماجرای آلودگی آب به وبا چه بود؟

مدتی است که اخباری مبنی بر آلودگی آب به ویژه در اهواز به بیماری وبا در فضای مجازی منتشر می‌شود اما مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب کشور ضمن تکذیب این مساله گفت: به دلیل وجود کلر باقی مانده در آب هیچ ویروس و میکروبی نمی تواند در آب زنده بماند.

سید کوشیار اعظم واقفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب به وبا به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: نتایج آزمون های کیفیت آب که به صورت روزانه از شبکه های آب شرب سراسر کشور از جمله اهواز برداشته می شود، بیانگر کیفیت مناسب آب شرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اهواز کیفیت آب به صورت روزانه توسط یک آزمایشگاه مجهز که دارای استاندار ایزو ۱۷۰۲۵ ست، کنترل شده و نتایج کیفیت آب توسط مراکز بهداشتی نیز تواما کنترل و تایید می شود، تصریح کرد: کلر باقی مانده در آب اجازه زنده ماندن به میکروب و ویروس را نمی دهد، لذا هموطنان می توانند با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب کشور افزود: باکتری مولد بیماری وبا می تواند از طریق آب و مواد غذایی آلوده منتقل شود ولی وجود کلر در آب می تواند این باکتری را از بین ببرد و همچنین مواد غذایی و به ویژه سبزیجات که به خوبی شسته و با مواد مناسب ضدعفونی شوند نیز فاقد این باکتری خواهند بود.

واقفی همچنین در مورد بیماری فاسیولا نیز گفت: این بیماری از طریق آب منتقل نمی شود و هیچ ارتباطی با سلامت آب ندارد.

همچنین سیدمحمد علوی - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز - با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب اهواز به عامل بیماری وبا (التور) گفت: هیچ گزارشی مبنی بر بروز وبا نداریم. آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب مراکز بهداشت، به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شهر و روستا نظارت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگي آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 848615 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود