Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:00:25 GMT

محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۵۴۸

محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن

محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن بر اساس حاصل ضرب وزن یک متر از آن سایز در قیمت هر کیلو مواد اولیه آن می‌باشد و ضرایب تولید و هزینه‌های دیگر را نیز باید به آن اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پارس اتیلن کیش، بدست آوردن قیمت لوله پلی اتیلن بدون اطلاع دقیق از مشخصات لوله (وزن، ابعاد، فشار) امکان پذیر نیست و جهت اطلاع از وزن و قطر سایزهای مختلف انواع لوله‌های پلی اتیلن به جداول استاندارد ملی ایران به شماره INSO۱۴۴۲۷-۲ مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست قیمت لوله پلی اتیلن جدولی از تمامی سایزها با تمامی فشارهای کاری لوله نمی‌باشد، غالب افراد هنگام خرید لوله پلی اتیلن و جهت برآورد پروژه‌ها درخواست لیست قیمت لوله پلی اتیلن دارند و چنین تصوری دارند و اگر چنین باشد جدولی بسیار طولانی و شلوغ خواهیم داشت.

قیمت لوله پلی اتیلن به قطر و فشار لوله و همچنین مواد اولیه بکار رفته در تولید آن بستگی دارد. قیمت لوله پلی اتیلن نسبت به نوع مواد اولیه (وارداتی و داخلی) گرید مواد، متفاوت می‌باشد و وزن لوله رابطه مستقیم با فشار کاری لوله دارد، هر چه فشار بالاتر باشد وزن و بهای لوله بالاتر می‌رود. قیمت لوله پلی اتیلن حاصل ضرب وزن یک متر از آن سایز در قیمت هر کیلو مواد اولیه می‌باشد و مقدار مواد اولیه مصرف شده برای ساخت هر متر طول لوله مهم است. قیمت بدست آمده قیمت خام می‌باشد.

تهیه لیست و جدول قیمت با توجه به تنوع بالای اندازه‌ها و فشارهای کاری در انواع لوله‌های پلی اتیلن دشوار است و بهتر است فاکتورهای موثر در قیمت لوله را در فرمول محاسبه قیمت قرار دهید. لوله‌های پلی اتیلن از مواد پلی اتیلن با گریدهای مختلفی تولید می‌شوند و قیمت مواد اولیه در بورس همواره در حال تغییر و نوسان بوده و همچنین فاکتورهای متعدد دیگری اعم از نرخ ارز، هزینه حمل و نقل، هزینه‌های برق، هزینه‌های پرسنلی و بسیاری موارد دیگر ممکن است در قیمت نهایی و تهیه لیست قیمت لوله پلی اتیلن تاثیرگذار باشد.

تاریخچه لوله پلی اتیلن در ایران

در پنجاه سال گذشته تولید و کاربرد لوله پلی اتیلن و اتصالات آن پیشرفت‌های شگرفی داشته است. خواص مکانیکی عالی و قیمت مناسب این لوله‌ها در گریدهای مختلف باعث شده که امروزه لوله و اتصالات پلی اتیلن خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای دیگر انواع لوله‌های سنتی مطرح کند و مدیران پروژه‌های اجرائی، پیمانکاران و مشاوران در اکثر مواقع این جایگزینی (لوله پلی اتیلن با دیگر لوله‌ها) را بپذیرند. استحکام، طول عمر بالا، روش نصب آسان و مقرون بصرفه بودن لوله و اتصالات پلی اتیلن در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.

تولید و استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن در حدود ۴۰ سال پیش در ایران آغاز گردید و از همان سالهای آغازین پارس اتیلن کیش به عنوان یک تولید کننده برتر که با کیفیت‌ترین لوله، اتصالات و منهول پلی اتیلن را در منطقه تولید می‌کند شروع بکار نموده است.

تجهیزات خط تولید لوله پلی اتیلن

خط تولید لوله پلی اتیلن از قطعات و ماشین آلات مختلفی تشکیل می‌شود که به ماشین آلات ابتدای خط و انتهای خط تقسیم می‌شوند. تمامی این تجهیزات روی خط تولید از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هر کدام وظیفه‌ای را انجام می‌دهند که در کیفیت محصول نهایی تاثیر خواهند داشت.

۱- مکنده یا موادکش : وظیفه موادکش (دستگاه مکنده) مکیدن مواد اولیه پلی اتیلن به میزان کافی و مناسب و رساندن آنها به قیف و ورودی دستگاه اکسترودر می‌باشد.

۲-گراویمتریک : گراویمتریک روی قیف ورودی اکسترودر نصب می‌شود و وظیفه آن کنترل اتوماتیک وزن و میزان مواد اولیه مورد استفاده است.

۳- اکسترودر : اکسترودر قلب خط تولید لوله پلی اتیلن است و در خطوط تولید، ماشین‌های اکسترودر برای شکل دهی اولیه پلیمرها جهت عملیات بعدی و نیز برای شکل دادن به محصولات نهائی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴ - سیستم مانیتورینگ : سیستم مانیتورینگ و کنترل عملکرد دستگاه‌ها روی خود تجهیزات وجود دارد ولی این امکان وجود دارد که همگی بوسیله سیستم کنترلی اکسترودر به صورت واحد و هماهنگ مورد کنترل قرار گیرند.

۵ - دای هد یا قالب : DIE (یا همان قالب) ارتباط دهنده بین قالب و اکسترودر می‌باشد که باعث بالا رفتن فشار و فشرده شدن مواد مذاب و توزیع یکنواخت آن در ابتدای ورودی قالب به منظور ثبات وضعیت کیفی است.

۶ -  وکیوم تانک یا مخزن خلاء : مخازن خلاء بعد از قالب و قبل از مخازن خنک کننده قرار دارد و مواد پلی اتیلن مذاب پس از عبور از قالب که بصورت خمیری شکل می‌باشد و این مواد پس از عبور از وان خلاء شکل اولیه لوله را بخود می‌گیرند.

۷ -  اولتراسونیک : اولتراسونیک بعد از مخزن خلا نصب می‌گردد که وظیفه آن اندازه‌گیری ضخامت لوله از ۸ نقطه مختلف می‌باشد.

۸ -  مخزن خنک کننده : مخزن خنک کننده در میانه‌ی خط تولید لوله بعد از تانک مخزن خلاء و قبل از دستگاه کشنده و مارکر قرار دارد.

۹ – کشنده : دستگاه کشنده وظیفه‌ی مهمی دارد و باید لوله را از بدون آن که فشاری مضاعف بر آن وارد کند به صورت منظم و یکنواخت بکشد و سرعت آن باید با سرعت خروج مواد مذاب  هماهنگ باشد.

۱۰-  دستگاه نشانه گذار : نشانه گذاری و حک نمودن مشخصات لوله پلی اتیلن تولید شده وظیفه دستگاه مارکر است.

۱۱ – اره :  بریدن لوله به قطعات و با متراژ دقیق و با لبه برش صاف و یکدست وظیفه اره است.

۱۲ - بارانداز یا تیلتینگ : لوله‌ها پس از برش  روی میز بارانداز می‌غلتند و از روی این میز به محل انبار منتقل می‌شوند.

۱۳- کلاف کننده لوله پلی اتیلن : لوله‌های پلی اتیلن تا سایز ۱۱۰ می‌توانند در انتهای خط کلاف کننده داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت لوله پلی اتیلن قیمت لوله پلی اتیلن لوله های پلی اتیلن خط تولید لوله مواد اولیه لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مهم این مرکز در زمینه افزایش بهره‌وری کشاورزی و کمک به جهش تولید با مشارکت مردم، تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات است.


 محسن دادار  افزود: هسته‌های اولیه بذر‌ها اولین قدم در تولید محصولات با کیفیت و سالم، افزایش بهره‌وری زمین، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی اقتصادی و در نتیجه کمک به جهش تولید است.

 
او گفت: گفت: سال گذشته برای اولین بار استان اصفهان از واردات هسته‌های اولیه بذر‌های غلات گندم و جو بی نیاز شد و به خودکفایی رسید که تداوم آن تاثیر مثبتی بر جهش تولید استان دارد و نیازمند برخی حمایت‌ها است.

 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: پایگاه تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو هلشتاین، سالانه حدود ۲۰۰هزار اسپرم از برترین گاو‌های نر وارداتی از کشور آلمان تولید می‌کند.


او خاطر نشان کرد: این پایگاه با هدف افزایش مشارکت مردم توسط بخش خصوصی و با حمایت مرکز ایجاد شده است.


 تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات در ۵ مرحله صورت می‌گیرد که شامل بذر پرورش یک، بذر پرورش دو، بذر پرورش سه، بذر مادری و بذر گواهی شده است.


استاندار اصفهان، فرماندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کبوترآباد با فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مرکز به ویژه در زمینه تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات از نزدیک آشنا شدند و در جریان نیاز‌های ایستگاه برای جهش تولید قرار گرفتند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی