Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:42:44 GMT

اجرای طرح رتبه‌بندی مراکز ترک اعتیاد گچساران در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۸۰۶

اجرای طرح رتبه‌بندی مراکز ترک اعتیاد گچساران در سالجاری

رئیس بهزیستی گچساران گفت: امسال طرح رتبه بندی مراکز ترک اعتیاد به منظور ایجاد رقابت در بین کمپ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران با ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست سید مهران کشاورز با اشاره به اینکه تعداد 6 مرکز ترک اعتیاد در گچساران دایر است، اظهار کرد: از این تعداد 5 مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: هم اکنون کمپ‌های ترک اعتیاد گچساران به دلیل شیوع ویروس کرونا و به جهت جلوگیری از انتشار ویروس تعطیل هستند.

رئیس بهزیستی گچساران  در ادامه به اجرای طرح شناسایی محلات آسیب پذیر و افراد در معرض خطر گفت: در هفته گذشته  با همکاری دستگاه قضا  محلات آسیب پذیر  و افرادی که در معرض  استفاده مواد مخدر قرار گرفته شده‌اند، شناسایی و به بهزیستی ارجاع داده شدند.

وی در ادامه  به برنامه‌های تدوین شده  در زمینه پیشگیری و حمایت از معتادین در سالجاری اشاره و ابراز کرد: امسال طرح رتبه بندی مراکز ترک اعتیاد به منظور ایجاد رقابت در بین کمپ‌ها   در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورزی از اجرای آموزش مهارت زندگی در مدارس، اجرای برنامه‌های آموزشی  و آگاهی بخشی در زمینه مصرف مواد مخدر در محلات،  ایجاد بستر شغلی  برای افراد بهبود یافته از اعتیاد با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معتادین بهبود یافته از جمله برنامه‌های سالجاری اداره بهزیستی اعلام کرد.

رئیس بهزیستی گچساران در ادامه از اجرای طرح  اجتماع محور  در3 محلات کم برخوردار خبر داد و گفت:
طرح اجتماع محور در محلات سادات، رادک و لبنان با شناسایی افراد در معرض خطر و آموزش این افراد اجرا شده و این طرح ادامه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون  تعداد یک هزار و 132 نفر معتاد با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد این شهرستان موفق به ترک مصرف مواد مخدر شده‌اند.

 کشاورز با اشاره به اینکه متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی بین 20 الی 30 سال است، گفت: ماهانه به طور متوسط تعداد 20 نفر معتاد برای ترک مواد مخدر مصرفی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند.

 وی ادامه داد: در سال گذشته برای 25 نفر معتاد بهبود یافته در این شهرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده است.

 رئیس بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: خاطرنشان کرد: سال گذشته  بیش از 295 میلیون ریال یاری برگ بین  197نفر از معتادان نیازمند  که مشکل هزینه و قصد درمان اعتیاد داشتند، یاری برگ توزیع شده است.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران بهزيستي مراکز ترک اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد