Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:58:27 GMT

صادرات روزانه کالا از مرز «شیخ صله»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۸۲۳

صادرات روزانه کالا از مرز «شیخ صله»

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛یدالله شکری فرماندار ثلاث باباجانی گفت : با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه مرز شیخ‌صله از اواسط اردیبهشت ماه بازگشایی و فعالیت آن ۲ شیفته شده به طوری که اکنون از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و گاهی تا ۱۹:۳۰ باز است.

او گفت : مرز شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه واقع شده و با اقلیم کردستان عراق در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری افزود: شیخ صله از ششم اسفند ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا از طرف عراق بسته شده بود، اما با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، از ۱۴ اردیبهشت ۹۹ بازگشایی شد.

 فرماندار ثلاث باباجانی،گفت: بیشتر محصولات صادراتی این مرز به عراق را مواد خوراکی، آجر، موزاییک، سیمان و منسوجات تشکیل می‌دهد.

شکری با اشاره به شعار سال ۹۹ افزود: توسعه فعالیت مرز شیخ صله و صادرات کالا به عراق منجر به رونق و جهش تولید، رشد کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی کشور، اشتغال قابل توجه و ارزآوری مناسب برای جمهوری اسلامی می‌شود.

او از پیگیری جدی برای توسعه زیرساخت‌های مرز شیخ صله و افزایش ظرفیت صادراتی آن خبر داد و ادامه داد: برنامه توسعه این مرز تدوین و مقرر شده که مساحت آن ۱۶۸ هکتار توسعه پیدا کند.

شکری با بیان اینکه در شرایط تحریم بازار عراق یک امتیاز خوب برای ایران است، گفت: اگر فعالیت شیخ صله شبانه روزی شود، امکان صادرات ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کالا در هر ۲۴ ساعت وجود دارد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه گمرک ایران اقلیم کردستان اقلیم کردستان عراق مرز شیخ صله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا