Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات رژیم صهیونیستی از ارائه تجهیزات بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده جلوگیری کرده و همین موضوع موجب شده تا مقامات فلسطینی از آن به‌عنوان شهادت آرام اسرا یاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طبق گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۸۰۸ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس «کرونا» در ایالات‌متحده آمریکا به ۸۹ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار و ارقام همچنان حاکی از آن است که در بازه زمانی مذکور، ابتلای ۱۸ هزار و ۹۳۷ مورد جدید به کووید-۱۹ مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات‌متحده آمریکا به یک‌میلیون و ۴۸۶ هزار و ۷۵۷ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات‌متحده آمریکا است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات‌متحده آمریکا را یک‌میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۶۴ مورد و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور را ۹۰ هزار و ۹۷۸ مورد گزارش کرد. ایالت نیویورک همچنان با ۳۵۹ هزار و ۸۴۷ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۳۲۵ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

این در حالی است که یک پزشک آمریکایی فاش کرد که در خانه‌های سالمندان، زندان‌ها و کارخانه‌ها آمار ابتلا به کرونا سرسام‌آور است. دولت آمار واقعی را اعلام نمی‌کند.

افشاگری پزشک آمریکایی درباره آمار بالای ابتلا به کرونا در آمریکا

احتمال شیوع کرونا در آمریکا پیش از اعلام رسمی

به گزارش روزنامه سیاتل تایمز آمریکا یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا اعلام کرد کووید-19 قبل از اعلام رسمی نخستین مورد ابتلا در این کشور وجود داشت.

بر اساس این گزارش ژان، پرستار بازنشسته 64 ساله که در شهرستان «سنهومیش» واقع در نزدیکی منطقه کرکلند از توابع شهر سیاتل واشنگتن اقامت دارد، در پایان ماه دسامبر سال 2019 بیمار شده است. وی با یادآوری اینکه در آن دوره سرفه خشک، درد بدن و تنگی نفس داشت، در ماه آوریل یک آزمایش انجام داده است. به گفته وی درنتیجه این آزمایش در بدن او آنتی‌بادی یا پادتن‌ها شناسایی‌شده است که در بیماران کرونایی بهبودیافته دیده می‌شود.

ژان طی مصاحبه‌ای با روزنامه مذکور گفت: هنگامی‌که مریض بودم نمی‌دانستم کووید-19 چیست. در پایان ماه دسامبر سال گذشته با تردید از علائم بیماری آزمایش دادم. پزشک من در پی بررسی نمونه خون من قانع شد که جدول زمانی همه‌گیری اشتباه است و کووید- 19 قبل از اعلام رسمی نخستین مورد ابتلا در این کشور وجود داشت.

10 ایالت نخست آمریکا که بیشترین آمار تلفات و مبتلایان به کرونا در آنها ثبت شده است

از سوی دیگر هدر توماس، سخنگوی دایره بهداشتی شهرستان سنهومیش در این زمینه تاکید کرد: در ماه دسامبر دومین مورد دیگری که علائم بیماری کرونا داشت و در بدن وی پادتن‌ها مشاهده شده است، وجود داشت اما این موارد در گزارش‌ها به‌صورت کووید-19 ثبت‌نشده است. این نتایج احتمال وجود ویروس کرونای جدید (کووید-19) قبل از اعلام رسمی نخستین مورد ابتلا در آمریکا را تقویت کرد.

لازم به ذکر است که پیش‌تر نیز اعلام شد نخستین مرگ ناشی از کووید-19 در آمریکا در تاریخ 26 فوریه در ایالت واشنگتن روی‌داده است اما در گزارش کالبدشکافی دو جسد در منطقه سنتا کلارا شمال کالیفرنیا که روز 6 فوریه جان‌باخته بودند نشان داده است که علت مرگ آن‌ها کرونا بوده است.

پژوهشگران: نوع سرایت، جلوگیری از کووید-۱۹ را مشکل می‌کند

نتیجه تحقیقاتی که در مورد شیوع پاندمی کرونا در مجله تخصصی «بیماری‌های عفونی لانس» نشر شده است، نشان می‌دهند که مبتلایان به ویروس کووید-۱۹، از همان آغاز بروز نخستین علامات یا اندکی بعدتر، قابلیت شدید سرایت و انتقال این ویروس را دارا هستند.

بر اساس نتیجه‌گیری‌های پژوهشگران، این مسئله چالش عظیمی در برابر اتخاذ تدابیر صحیح به شمار می‌رود. افزون بر آن، دوره نهفتگی که در حد چهار روز دوام می‌کند، اغلب بسیار کوتاه است. نویسندگان این تحقیقات تأکید می‌کنند: «به هدف متوقف کردن کووید-۱۹ در سطح جهانی به‌سختی می‌توان دست‌یافت.»

طبق آمار و ارقام منتشرشده، تاکنون دستکم 4 میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۷۵ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۳۱۶ هزار و ۶۷۱ نفر جان خود را از دست دادند و یک‌میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشور جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و فوتی‌های کرونا قرار دارد.

اعتراض عجیب کادر پزشکی بلژیکی به نخست‌وزیر این کشور

شبکه بی‌بی‌سی با انتشار ویدئویی از استقبال عجیب پرستاران، پرسنل درمانی و کادر پزشکی یک بیمارستان در بلژیک از «سوفی ویلمز» نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، این افراد که به مدیریت ضعیف دولت کشورشان به بحران کرونا انتقاد و اعتراض داشتند هنگام ورود کاروان خودرویی نخست‌وزیر بلژیک به داخل محوطه بیمارستان، همگی پشت خود را به وی کردند تا با این حرکت، اعتراض خود را دولت بروکسل نشان دهند. بلژیک ازجمله کشورهایی اروپایی است که به‌شدت تحت تأثیر بحران کرونا قرارگرفته است و تاکنون بیش از 54 هزار نفر به این ویروس مبتلا و بیش از 8 هزار نفر نیز کشته‌شده‌اند که با توجه به جمعیت 11 میلیون نفری این کشور اروپایی تعداد بسیاری بالایی به شمار می‌آید.

اعتراض پرستاران و پزشکان بلژیکی به نحوه مدیریت نخست‌وزیر این کشور برای مهار کرونا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً با مقایسه آمار کرونا در آمریکا و بلژیک و با اشاره به آمار بالای مبتلایان و فوتی‌ها در بلژیک مدیریت خود را برای مقابله با بحران کرونا خوب ارزیابی کرده بود. شمار بالای میزان مبتلایان و فوتی‌ها در بلژیک باعث انتقادات زیادی از دولت بروکسل شده است. بسیاری معتقدند که عملکرد ضعیف دولت باعث شیوع گسترده این ویروس در بلژیک شده است.

اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، با افزایش 2 هزار و 138 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 276 هزار و 505 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 27 هزار و 563 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

10 کشور نخست اروپایی از نظر آمار بیماران و فوتی‌های کرونا

روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش 9 هزار و 200 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 272 هزار و 43 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 2 هزار و 537 روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، برزیل، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به‌ترتیب با 240 هزار و 161، 233 هزار و 511، 224 هزار و 760، 179 هزار و 365، و 176 هزار و 247 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرارگرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب با 339 هزار و 232، 192 هزار و 253، و 152 هزار و 600 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

امتناع صهیونیست‌ها از ارائه اقلام بهداشتی به اسرای فلسطینی

«مایکل لینک» گزارشگر ویژه حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطینی و «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی در گزارش ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ معیارهای دوگانه مقام‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند که بر اساس آن صدها زندانی اسرائیلی را در چارچوب اقدامات احتیاطی کرونا از زندان آزاد شدند اما اسرای فلسطینی از این تصمیم استثنا و همچنان با وجود شیوع کرونا در زندان هستند. بر اساس گزارش‌ها سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) زندان‌های اسراییل یکی از پرتراکم‌ترین زندان‌های جهان است و فاقد امکانات لازم بهداشتی برای جلوگیری از شیوع برخی بیماری ازجمله کروناست.

«عبدالناصر فروانه» کارشناس امور اسرای فلسطینی دراین‌ارتباط تصریح کرد که دستکم ۷۵ نفر از این اسرا به شیوه‌ای کاملاً عامدانه به قتل رسیدند و ۷ نفر هم پس از زخمی شدن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و انتقال به زندان به خاطر عدم رسیدگی پزشکی شهادت رسیده‌اند.

این کارشناس فلسطینی در همین حال با اشاره به شیوع کرونا در جهان و فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد که با توجه به تبعیض رژیم صهیونیستی در آزادی زندانیان صهیونیست به خاطر کرونا و نگهداری فلسطینی‌ها در زندان‌ها و حضور بیش از ۵ هزار فلسطینی در آن‌ها که از دریافت برخی اقلام پزشکی محروم هستند، خطر ابتلای اسرای فلسطینی به کرونا وجود دارد.

اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

در بین ساکنان کرانه باختری و غزه نیز که ۲۰ درصد فلسطین را تشکیل می‌دهند و ۸۰ درصد از سرزمین آنان از سوی اسراییل اشغال‌شده است و این روزها حتی به کرانه باختری نیز چشم طمع دارد، تاکنون ۳۷۶ نفر به کرونا مبتلا شده و دو فلسطینی فوت و ۳۲۹ نفر نیز بهبودیافته‌اند. در روزهای اخیر نیز با توجه به شیوع کرونا مقام‌های رژیم صهیونیستی از دریافت و تحویل وسایل بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از سوی فلسطینی‌ها برای تحویل به زندانیان جلوگیری کرده و همین موضوع موجب شده است تا مقام‌های فلسطینی از آن به‌عنوان "سیاست مرگ آرام اسرای دربند فلسطینی" یاد کنند.

ابتلای 150 هزار نفر در ترکیه به کرونا

سیر صعودی تعداد مبتلایان ویروس کووید-19 در ترکیه چند روزی است که تا حدودی متوقف‌شده و تقریباً سیر پایدار به خود گرفته است. وزارت بهداشت ترکیه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی 24 ساعت گذشته ۱۳۶۸ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت‌شده است. به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، در همین بازه زمانی همچنین ۴۴ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به 149 هزار و 435 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۴۱۴۰ تن افزایش یافت. وزارت بهداشت ترکیه با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌میلیون و 500 هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام‌شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۱۰۸ هزار نفر بهبودیافته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌ها بر اثر آن، برخی از کشورهای عربی در آستانه عید فطر بر تدابیر پیشگیرانه در مقابله با شیوع این ویروس افزودند.

افزایش تدابیر پیشگیرانه کشورهای عربی در آستانه عید فطر

برخی کشورهای عربی از بیم افزایش شمار قربانیان این ویروس به دلیل حضور در مناطق پرازدحام یا دیدوبازدیدهای خانوادگی، تدابیر پیشگیرانه را چند روز پیش از ایام عید فطر تشدید کردند. پس از قطر، کویت نیز دیروز اعلام کرد که کسانی را که در استفاده از ماسک در مبارزه با کرونا اهمال کنند، بازداشت یا جریمه‌ای بالغ‌بر چند هزار دلار خواهد کرد.

در مصر نیز «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر گفت که مقررات منع آمدوشد شهروندان از دیروز (یکشنبه) به‌جای ساعت 9 شب از پنج عصر آغازشده و این امر تا روز جمعه (۲۹ می) ادامه خواهد داشت. در خارطوم نیز، دولت سودان تعلیق پروازهای داخلی و خارجی را تا روز ۳۱ می به حالت تعلیق درآورده است. از سوی دیگر دولت لیبی نیز اعلام کرد که طی تعطیلات عید فطر، ممنوعیت آمدوشد سراسری در کشور برقرار خواهد بود.

فروکش کردن چشمگیر موج کرونا در چین و کره جنوبی

شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در چین به 82 هزار و 954 نفر مبتلا و 4 هزار و 634 فوتی و در کره جنوبی به 110 هزار و 56 نفر مبتلا و ۲۶۳ فوتی افزایش‌یافته است. کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت‌شده و مورد فوت گزارش نشده است. طبق آمار رسمی در چین، بیش از یک ماه است که هیچ مورد فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت‌نشده است.

از کره جنوبی ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا و یک مورد تازه فوت گزارش‌شده است. مقام‌های کره جنوبی با اشاره به کم شدن میزان شمار ابتلای روزانه به کرونا ابراز امیدواری کردند که طرح دولت برای بازگشایی مدارس از روز چهارشنبه هفته جاری اجرایی شود.

کاهش محبوبیت شینزو آبه

میزان حمایت از «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید. شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید از عملکرد وی در مقابله با شیوع کرونا و همچنین به دلیل تلاش وی برای تصویب لایحه‌ای که به او برای انتخاب دادستان‌های ارشد قدرت بیشتری می‌دهد، ابراز نارضایتی کرده‌اند. رویترز در ادامه این خبر نوشت درحالی‌که جهان تلاش می‌کند به تجهیزات درمانی و تجهیزات محافظت شخصی دسترسی داشته باشد، برخی از پزشکان ژاپنی و دیگر متخصصان می‌گویند برخی حکومت‌های محلی و ملی در این کشور نتوانسته‌اند کمک مالی و تجهیزات محافظتی کافی را برای بیمارستان‌ها و کارکنان بخش درمانی در این نهادها فراهم آورند. تاکنون در ژاپن ۱۶ هزار و ۲۸۵ نفر مبتلا به کرونا و ۷۴۴ فوتی به ثبت رسیده است.

10 کشور نخست‌ جهان که بیشترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در آنها ثبت شده است

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا جانز هاپکینز زندانیان فلسطینی ایالات متحده آمریکا مبتلایان و فوتی ها ویروس کرونا کرونا در آمریکا رژیم صهیونیستی ابتلا به کرونا اسرای فلسطینی اعلام رسمی آمار و ارقام یک میلیون شیوع کرونا مورد ابتلا ساعت گذشته جان خود کره جنوبی مورد جدید نخست وزیر هزار نفر کووید ۱۹ زندان ها بر اساس ثبت شده کووید 19 عید فطر بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند

گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که یک توافق روی میز وجود دارد و تقریبا تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند؛ در نتیجه آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از جنبش حماس درخواست کرده تا با توافق مذکور موافقت کند. 

به گزارش العربیه، در متن این بیانیه مشترک آمده است: «ما قویاً از تلاش‌های میانجی‌گری برای بازگرداندن اسرا به خانه خود حمایت می‌کنیم. مجدداً از حماس درخواست می‌کنیم که گروگان‌ها را آزاد کند و اجازه دهد به این بحران پایان دهیم تا بتوانیم تلاش‌های خود را روی ایجاد صلح و ثبات در منطقه متمرکز کنیم». 

این مقام دولت بایدن گفت که پیش از این تلاش‌ها برای انتشار یک بیانیه مشترک ناموفق بوده و اکنون این بیانیه «نمایش فوق‌العاده‌ای از اتفاق آرا از سوی بسیاری از رهبران در سراسر جهان» است. 

کشور‌هایی که این بیانیه را امضا کردند عبارتند از: آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند، انگلیس و آمریکا.

این مقام دولت بایدن مدعی شد: «یک توافق روی میز وجود دارد که تقریباً تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند... و کاری که آنها باید انجام دهند این است که این دسته آسیب‌پذیر از گروگان‌ها را آزاد کنند تا پیشرفت حاصل شود». 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که «برخی نشانه‌ها» وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا راهی برای توافق هست، اما تاکید کرد که همچنان از این امر مطمئن نیست. در مورد پیشنهاد کنونی که روز میز است، این مقام آمریکایی مدعی شد که آتش بس فوری و طولانی مدت در غزه و همچنین امکان بازگشت نامحدود فلسطینی‌ها به شمال غزه را فراهم می‌کند.

پیش از این، خلیل الحیه، یک مقام ارشد شاخه سیاسی حماس گفته بود که این جنبش در ازای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و آتش‌بس ۵ ساله یا بیشتر، حاضر به توافق خواهد بود.

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.  حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرانسه پیش نویس تعدیل شده آتش بس را ارائه کرد کاخ سفید: با آتش‌بس کامل در غزه مخالفیم/ در حال مذاکره برای آزادی اسرا هستیم

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها