Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:41:19 GMT

اجرای مرحله سوم طرح کهاب در 7 جایگاه منطقه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۳۳۸

اجرای مرحله سوم طرح کهاب در 7 جایگاه منطقه ارومیه

خبرگزاری آریا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مرحله سوم طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) با هدف کاهش هدررفت این سوخت توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در هفت جایگاه عرضه سوخت این منطقه اجرا می‌شود.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد افزود: کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت به شمار می‌آید که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت‌گیری است.
مجرد تصریح کرد: با توجه به اینکه ترکیبات هیدروکربنی سمی و فرار هستند و تمایل زیادی در جهت ترکیب با عناصر و مواد دیگر دارند، انتشار آنها در محیط، ترکیبات تازه‌ای را به‌وجود می‌آورد و آثار نامطلوب فیزیولوژیکی، زیست‌محیطی و اقتصادی را به‌دنبال دارد که اجرای طرح کهاب جلو این آثار نامطلوب را می‌گیرد.
برپایه این گزارش در بازدید رؤسای روابط عمومی، خدمات مهندسی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه از دو جایگاه پاسارگاد و سهرابیان از مجموعه جایگاه‌های شرکت صاحب نشان مهتاب، آخرین وضعیت اجرایی فاز سه طرح کهاب بررسی و در عمل نحوه بازیافت بخارات بنزین هنگام تخلیه نفتکش و برگشت آن به مخزن جایگاه مشاهده شد.
فرهاد سلطانی، رئیس خدمات مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز در این بازدید گفت: به‌منظور کاهش، منتشر نشدن و هدایت بخار بنزین حاصل در جایگاه‌های عرضه سوخت با ایجاد یک خط برگشت بخار بین مخازن زیرزمینی جایگاه و مخزن نفتکش از خروج بخار بنزین مخازن جایگاه‌ها در زمان تخلیه نفتکش به اتمسفر جلوگیری می‌شود.
وی افزود: با در نظر گرفتن اصل «بالانس حجمی» بخار موجود به سمت نفتکش هدایت می‌شود که در عمل یک مرحله تولید بخار از بین می‌رود.
ساسان حیدراسدی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز ضمن تاکید بر رعایت استانداردهای ایمنی در اجرای فاز سه طرح کهاب گفت: در پی اجرای موفقیت‌آمیز مرحله بازیافت بخارات بنزین در مرحله 3 طرح کهاب، سایر مجاری عرضه می‌توانند با اجرای فاز 3 طرح کهاب به میزان قابل توجهی از انتشار بخارات بنزین و هدررفت آن جلوگیری کنند.
وی افزود: دستیابی به اهداف زیست محیطی در منطقه از برنامه‌های راهبردی شرکت است و در محل انبارهای نفت و جایگاه‌های سوخت کنترل می‌شود.
ناصر مقدسی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز با اشاره به قانون صیانت از حقوق شهروندی گفت: با اجرای طرح کهاب که یکی از طرح‌های مهم زیست‌محیطی محسوب می‌شود بخارات بنزین در محل جایگاه به حداقل می‌رسد.
وی افزود: اجرای طرح کهاب به معنای واقعی ایفای نقش مسئولیت اجتماعی است و بازیافت بخارات بنزین به میزان قابل ملاحظه‌ای در جایگاه‌ها افزایش خواهد یافت و به‌ویژه در تابستان از تبخیر بنزین جلوگیری می‌شود و از نظر اقتصادی به نفع جایگاه‌داران است.
در این بازدید نمایندگان فنی و اچ‌اس‌ایی شرکت مهتاب و شرکت سازنده دستگاه فاز سه طرح کهاب در محل جایگاه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه بازیافت بخار بخارات بنزین بخار بنزین زیست محیطی طرح کهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی جریان دارد، تیم تپانچه بادی مختلط ایران با ترکیب محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ایستادن در جایگاه نخست راهی مرحله فینال شد.

این تیم در مرحله فینال به عنوان دوم دست یافت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.

کد خبر 6088882

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی