Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان بر اساس طرح اطعام مهدوی، بیش از ۷ میلیون وعده غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات زیادی برای حمایت از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان هرساله در دستور کار کمیته امداد در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و تمام مساجد کشور به عنوان مراکز نیکوکاری اقداماتی در جهت حمایت از نیازمندان انجام می‌دهند که امسال هم شاهد آن بودیم که مساجد خودجوش، بسته‌های غذایی را با توجه به محدودیت‌ها و با اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان تهیه و توزیع می‌کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: یکی از اقدامات مهمی که در این دوره اتفاق افتاد، اطعام مهدوی بود که به نام ۳۱۳ آشپزخانه آغاز شد و در حال حاضر به ۱۷۰۰ آشپزخانه رسیده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ۵ میلیون غذای گرم قرار بود توزیع شود، ولی بر اساس آخرین آمار تا شب گذشته ۶ میلیون و ۶۶۵ هزار وعده غذای گرم توزیع شده است و پیش‌بینی ما این است که این عدد به ۷ میلیون تا پایان ماه مبارک رمضان افزایش یابد.

بختیاری گفت: در حال حاضر حدود ۷۵ هزار نفر از افراد جهادگر در بیش از ۱۷۰۰ آشپزخانه فعالیت می‌کنند و در این راستا دستگاه‌های مختلفی از جمله سپاه، قرارگاه خاتم، خیریه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند.

وی بیان داشت: برای مناطق محروم و کم برخوردار نیز بسته‌های غذایی در نظر گرفته شده است که تا کنون بالغ یک میلیون و ۳۹۰ هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان توزیع شده است. در همین راستا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته نیز سپاه پاسداران، بیش از یک میلیون بسته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ۷۰۰ هزار بسته آستان قدس‌رضوی، ۲۵۰ هزار بسته جمعیت هلال‌احمر، ۷۰ هزار بسته قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در بین نیازمندان توزیع کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۵۴۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و در راستای تبصره ۱۴ نیز ۶۲۶ هزار خانواده نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از اردیبهشت امسال، مستمری این افراد ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در همین راستا خانواده یک نفره ۲۸۲ هزار تومان، دو نفره ۴۹۲ هزار تومان، سه نفره ۶۶۱۵۰۰ تومان، چهار نفره ۸۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان و پنج‌نفره و بالاتر نیز ۹۸۷ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

بختیاری اظهار کرد: قطعا برای یک خانواده‌ای که ۵ نفر هستند مستمری ۹۸۷ هزار تومانی کم است و در همین راستا خیرین خدمات دیگری را به مددجویان ارائه می‌دهند که این خدمات با کمک کمیته امداد توزیع می‌شود که از جمله آن تأمین هزینه‌های تحصیلی، اجاره منزل و همچنین درمان این افراد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: از سال ۹۸ تا کنون تمامی مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سازمان بیمه سلامت کشور قرار گرفته‌اند و دفترچه بیمه برای آن‌ها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که در همین راستا نیز طرح‌های اشتغال‌زایی برای این افراد در نظر گرفته شده و بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم توسعه هر ساله دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد باید ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند که از این تعداد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد و ۳۰ هزار برای سازمان بهزیستی است.

بختیاری افزود: در سال نخست برنامه پنج‌ساله ششم توسعه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شد که تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد حمایتی ایجاد شده است و ۴۷۱۰ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده و برای سال ۹۹ نیز بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ دولت، مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که با مساعدت نمایندگان این رقم به ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و نهایتاً در سال جاری ۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در همین راستا طرح‌های ویژه‌ای برای کارآفرینانی داریم که از مددجویان کمیته امداد استفاده کنند و چنانچه آن‌ها از این افراد در کارگاه‌ها استفاده کنند به ازای هر ۱۰ اشتغال، ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: با توجه به اشتغال ایجاد شده از سال ۷۴ تا ۹۷، ۷۵۰ هزار خانواده کمیته امداد خودکفا شدند و از شاخه حمایتی خارج شدند.

وی به دیگر خدمات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ به ۶۶ هزار زوج کمک هزینه ازدواج پرداخت شده که ارزش ریالی آن ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امیدوار هستیم که مجلس یازدهم کمک‌های ویژه‌تری را برای مددجویان کمیته امداد داشته باشد.

وی درباره افراد سالمند تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: ۱۹ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که از این میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در حوادث سال ۹۸، ۳۹۵ میلیارد ریال برای تأمین اقلام مورد نیاز ۷۷ هزار خانوار که لوازم خانگی‌شان از بین رفته بود با حمایت خیرین تأمین و پرداخت شد و اقداماتی نیز در جهت ترمیم و ساخت منازل مددجویان کمیته امداد صورت گرفت.

وی گفت: همچنین در ارتباط با سهام عدالت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و پیامک‌های آن نیز برای این افراد ارسال شده است.

وی یادآور شد: با توجه به سیل اخیر ۵۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد واحد‌های مسکونی‌شان دچار آسیب شد که نیاز به تأمین و بازسازی داشت که تمامی ۵۰۰ هزار خانه تأمین شده است و ۱۰ هزار واحد احداثی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۸۹ هزار دانش‌آموز در سال ۹۸ تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که از این تعداد ۱۹۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۱۹۲ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند که بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال هزینه تحصیل این دانش‌آموزان شده است.

وی به برگزاری جشن‌های نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان در این جشن جمع‌آوری و به دانش‌آموزان تحت پوشش اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷ هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از خدمات تحصیلی استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: با آغاز شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان توسط بنیاد مستضعفان ۷۰ میلیارد تومان برای ایتام در نظر گرفته شد در شب نوزدهم ماه مبارک مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در کارت‌های بانکی این ایتام واریز شد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ میلیون صندوق صدقه خانگی در منازل وجود دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع‌آوری پول‌های آن‌ها در اسفند غیرممکن بود که در همین خصوص نیز سامانه پیامکی برای صدقات در نظر گرفته شد و هموطنان با ارسال شماره یک به ۸۸۷۷ می‌توانند پرداخت صدقه داشته باشند.

وی درباره زکات و فطریه نیز گفت: به زودی نحوه جمع‌آوری فطریه در روز عیدفطر نیز اعلام خواهد شد و خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق کد دستوری #۸۸۷۷*و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰۰ کمک‌های خود را اهدا کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم در سال ۹۸ بیش از ۵۶ هزار و ۸۹۹ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۹۲۲۴ واحد روستایی، ۵۶۴۰ واحد در مناطق شهری هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غذای گرم ماه مبارک شیوع کرونا کرونا رئیس کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد تحت پوشش کمیته امداد کمیته امداد قرار ماه مبارک رمضان نظر گرفته شد هزار فرصت شغلی میلیارد تومان همین راستا هزار خانواده حال حاضر هزار تومان هزار بسته یادآور شد یک میلیون هزار دانش ۵۰۰ هزار غذای گرم بر اساس سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک

صبح امروز مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک بازدید کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078485 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی