Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:07:16 GMT

شمار مبتلایان فاسیولا در گیلان به ۳۶ تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۵۵۶

شمار مبتلایان فاسیولا در گیلان به ۳۶ تن رسید

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش شمار مبتلایان به بیماری فاسیولا در گیلان خبر داد و از افرادی که به تشخیص پزشک خود نیاز به انجام آزمایش دارند خواست برای انجام تست ها به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

آبتین حیدرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری فاسیولا در گیلان اظهار کرد: تاکنون تست فاسیولا ۳۶ تن از گیلانیان مثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بیماران برای انجام آزمایشات به مراکز بهداشتی درمانی معین شهرستان خود مراجعه کنند، افزود: مبتلایان به این بیماری پس از مثبت شدن آزمایشات فاسیولا داروی موردنیاز را از مرکز بهداشت استان تهیه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آزمایشات سرولوژی که خارج از سیستم مرکز بهداشت استان و آزمایشگاه رفرانس مورد تأیید وزارت بهداشت انجام می‌شود در بیش از نیمی از موارد نتیجه مثبت اما کاذب دارد لذا لازم است همه افراد توسط سیستم بهداشتی نیز مورد آزمایش قرار گیرند.

حیدرزاده بر لزوم جدی گرفتن پیشگیری از ابتلا به بیماری فاسیولیازیس تأکید کرد و‌ افزود: افرادی که مشکلات درد مبهم شکمی طولانی‌مدت به همراه هایپر ائوزینوفیلی و سابقه مصرف سبزی‌های محلی به‌صورت خام دارند بهتر است به مراکز جامع خدمات سلامت نزدیک محل زندگی‌شان جهت بررسی مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی بهداشت بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد