Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با برهم صالح رئیس جمهور عراق، ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر و ابراز خرسندی از اینکه امروز روند سیاسی در عراق به نتیجه مثبتی رسیده و همه گروه‌ها و طوایف عراقی در کنار هم قرار گرفتند و کابینه جدید در این کشور تشکیل و از پارلمان رأی مثبت گرفته است، تاکید کرد: ثبات سیاسی در عراق برای منطقه حائز اهمیت است و مطمئناً این روند پیش زمینه بازیابی نقش برجسته عراق در منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشورهای منطقه با مشکلات فراوانی همچون کاهش قیمت نفت، همه گیری ویروس کرونا، معضلات امنیتی و مهمتر از همه مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورها مواجه هستند، اظهار داشت: توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها میان دولت‌ها و ملت‌های دوست می‌تواند برای عبور از مشکلات راهگشا باشد.

روحانی با بیان اینکه سیاست اصولی ایران تقویت مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با عراق است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود و خواهان حفظ حاکمیت عراق و عدم مداخلات قدرت‌های خارجی در سرنوشت ملت و دولت این کشور است.

رئیس جمهور توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا مبادلات تجاری دو کشور با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مرزهای مشترک به روال قبلی بازگردد؛ ضمن اینکه با برنامه ریزی های دو کشور امیدوارم در آینده سطح روابط اقتصادی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این گفتگو با تبریک متقابل فرا رسیدن عید سعید فطر در روزهای آتی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، روابط دو کشور را در سطح مطلوبی ارزیابی کرد و بر ضرورت تلاش همه جانبه مسؤولان دو کشور در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های فی مابین تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اهمیت روابط سیاسی دو کشور، تاکید کرد: ثبات و امنیت عراق نیازمند همکاری کشورهای دوست و همسایه بویژه جمهوری اسلامی ایران است.

برهم صالح با تشریح تلاش‌ها و فعالیت‌های سیاسی انجام شده در جهت همگرایی گروه‌ها، احزاب و طوایف مختلف عراقی برای تعیین نخست وزیر در این کشور، گفت: تحقق حاکمیت و سیادت عراق یک ضرورت انکار ناپذیر است که می‌بایست برای تصمیم گیری آینده این کشور به رسمیت شناخته شده و قدرتهای خارجی نباید در تعیین سرنوشت این کشور دخالتی داشته باشند.

رئیس جمهور عراق با اشاره به مداخلات مخرب قدرتهای خارجی در منطقه، اظهار داشت: منطقه خاورمیانه تاب و تحمل بحران‌های جدید را ندارد و از این نظر دخالت بیگانگان در منطقه باید به سرعت پایان یابد.

کد خبر 4928585 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن روحانی عراق جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی مجلس یازدهم شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا خبرگزاری مهر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران برجام سید عباس موسوی هیئت دولت رئیس جمهور عراق همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد