Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:54:39 GMT

۱۲۵ خانوار روستایی در ماکو از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۶۶۶

۱۲۵ خانوار روستایی در ماکو از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو گفت: ۱۲۵ خانوار در قالب ۵ روستای ماکو از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

حسین جعفری نژاد در گفت و گو با ایسنا با تاکید براینکه، آبرسانی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار از تعهدات دولت است، افزود: در راستای محرومیت زدایی از روستاهای فاقد دهیاری و کمتر از ۲۰ خانوار با تخصیص بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار، مراحل اجرایی و عملیاتی آبرسانی برای ۵ روستای جان عزیز، قوری بلاغ، حسوشیری، ایلان قره و قزل ارخ سفلی که کمتر از ۲۰ خانوار هستند، در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید براینکه، در این راستا خط انتقال این روستاها به طول ۱۲ کیلومتر و مخزن ذخیره با ظرفیت ۸۰ مترمکعب در این مناطق بازسازی و اجرا شده است، تاکید گرد: با بهره برداری کامل از این طرح ها ۱۲۵ خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند.

سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو بیان کرد: پروژه آبرسانی این روستاها با پیشرفت ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی در حال اجراست که با آبرسانی این روستاها تعداد زیادی از خانوارها به روستاهای خود برگشته و روستاهای ۲۰ خانواری نیز افزایش می‌یابد.

جعفر نژاد همچنین از رفع انسداد و گرفتگی خط انتقال آب چشمه گاموس این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از آب شرب روستاهای قره تپه، رند، بلجک و اولنلر که روستاهایی با جمعیت متوسط هستند، از محل چشمه گاموس تامین می شود، لذا در چند روز اخیر گزارش هایی مبنی بر کاهش آب شرب مشترکین واصل شده بود که اکیپ رفع اتفاقات شبکه با حضور بموقع در محل، نسبت به رفع گرفتگی و انسداد در چندین نقطه از خط انتقال اقدام و مشکل ایجاد شده بطور کامل رفع شد.

سرپرست امور آب و فاضلاب ماکو در ادامه با بیان اینکه ترمیم های لازم در کوتاه ترین زمان در قسمت های معیوب انجام شد، افزود: با بازسازی چشمه و وارد مدار شدن کامل آب آن، آب شرب ۷۱۶ مشترک ساکن در این روستاها تامین شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرسانی به روستاها افت فشار آب ۲۰ خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب