Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:36:49 GMT

خودکفایی در تولید گندم سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۷۶۸

خودکفایی در تولید گندم سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مقام معظم رهبری پارسال از کاهش میزان خرید گندم از کشاورزان و انحرافی که در این زمینه به وجود آمد ابراز نگرانی کردند که امسال تاکید دولت و وزیر جدید بر رفع این نگرانی و افزایش تولید و خرید گندم از کشاورزان استوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سال زراعی گذشته کشاورزان حدود ۴۵ درصد از گندم تولیدی خود را تحویل سیلوها ندادند که امسال تلاش و رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی جبران این کاهش خرید و افزایش تولید در این محصول استراتژیک خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین تولید محصولات ارگانیک و سالم و بهره گیری از دانش روز و استفاده از روش های علمی به جای روش های سنتی و طراحی برنامه های متناسب با شرایط بومی هر منطقه را از دیگر رویکردها و سیاست های اساسی این وزارتخانه در دوره جدید ذکر کرد.

وی بیان کرد:  یکی از آسیب ها و پیامدهای منفی ناشی از شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد و مسائل معیشتی و مایحتاج ضروری مردم است که وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان در خط مقدم برای جبران این خسارت ها قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود بسیاری از مشکلات و تنگناها و فشارهای دشمنان در زمینه مقابله با این بیماری موفق عمل کرده که این موفقیت ها و دستاوردها محصول یکپارچگی و حفظ انسجام ، تعامل و هماهنگی میان همه ارکان نظام و دولت برای مقابله با این ویروس منحوس ، مرموز و مرگبار است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت ها و قابلیت های بومی هر منطقه و استان ها در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: هم اینک میزان بهره وری و نگاه جامعه به استفاده از حوزه آبزیان و توسعه مزارع پرورش ماهی در کشور پایین است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: مسئولیت ها و رسالت خطیر وزارت جهاد کشاورزی ،کشاورزان و زیرمجموعه های این وزارتخانه در تامین مایحتاج ضروری مردم ، شکوفایی اقتصادی و نیز تحقق شعارهای محوری مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اقتصاد همواره مهم و حیاتی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی تصریح کرد: امسال و در زمینه تحقق شعار جهش تولید که بر پایه پیش بینی ها و آینده نگری هوشمندانه و با ظرافت رهبری فرزانه انقلاب طراحی و اعلام می شود نیز نقش وزارت جهاد کشاورزی موثر و تعیین کننده خواهد بود.

وی یادآور شد: ظرفیت ها و قابلیت های گسترده و فراوانی در ابعاد و حوزه های مختلف کشاورزی وجود دارد که می توان با  شکوفایی و بالفعل کردن این توانمندی ها زمینه استقلال و رونق اقتصادی کشورمان را بیش از پیش فراهم کرد.

وی با توجه به بیماری کرونا و پیامدها منفی آن در سطح جهان و کشورمان گفت: برنامه ریزی ها ، اقدامات و دستاوردهای ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا و انسجام، هماهنگی و تعامل همه ارکان نظام برای مقابله و کنترل این ویروس اکنون دنیا را و بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدعی را شگفت زده کرده و موفقیت های جمهوری اسلامی در این راستا تاکنون درخشان بوده است.

در این آیین همچنین از خدمات حجت الاسلام سید نصرالله مصطفوی نژاد مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل و حجت الاسم اکبر ظهرابی عهده دار این مسئولیت شد.

ظهرابی پیش از این به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به خدمت بود.


 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم تکریم و تجلیل نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم تکریم و تجلیل نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد وزارت جهاد کشاورزی گندم تکریم و تجلیل نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد وزارت جهاد کشاورزی نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جاوید عباسی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی و پیش بینی‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد و افزایش تراکم آفت سن غلات، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌ زا به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع گندم استان فارس انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سطحی بالغ بر ۴۰ هزار هکتار مبارزه کنترلی و پیشگیری بر علیه زنگ زرد و ۱۴۸ هزار هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۲۶۱ هزار هکتار نیز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در مزارع گندم این استان انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح مزارع گندم تا پایان خرداد ماه در فارس ادامه دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع تاکنون خساراتی ناشی از بیماری زنگ زرد در مناطق مستعد و شمالی استان فارس گزارش نشده است.

وی صدور اطلاعیه‌ها و ارائه دستورالعمل‌های فنی به کشاورزان، انجام مبارزه به موقع به صورت پیشگیری و کنترلی و همچنین همکاری کشاورزان خصوصاً در مناطق مستعد را از جمله اقدامات به موقع این سازمان برای کنترل بیماری زنگ زرد گندم و آفت سن غلات در فارس برشمرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه کرد: کشاورزان استان فارسی می‌توانند با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه بیماری زنگ یا سن غلات اقدام کنند.

کد خبر 6087209

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند