Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:58:02 GMT

نمادی که خشم عراقی را برانگیخت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۸۹۵

نمادی که خشم عراقی را برانگیخت

در دیاری که به سرزمین عتبات مقدسه معروف است و در آن مزار انبیاء، اوصیا و اولیای الهی وجود دارد و در ماهی که ماه معنویت، استغفار و روزه داری است، این نهاد غربی در سالروز همبستگی با انحرافات جنسی و انحطاط اخلاقی، پرچم همجنس بازان را برافراشت تا موجب خشم و انزجار عمومی در عراق شود.

گرچه نخستین بار است که این اتفاق در پایتخت عراق اتفاق می افتد اما  پیش از این نیز کنسولگری آمریکا در اربیل در سال  ۲۰۱۷ پرچم انحرافات جنسی را افراشت و در همان زمان خشم عمومی را در عراق سبب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارتخانه های کشورهای غربی (اروپایی و آمریکایی) در طول سال های گذشته برای وارد کردن فرهنگ منحط غرب به عراق تلاش کرده اند اما همواره با مخالفت شدید جامعه متدین و شرقی عراق مواجه شده اند.

مجموعه واکنش هایی که تشکل ها و شخصیت های مختلف عراق به اقدام غیر دیپلماتیک دیروز دفتر اتحادیه اروپا و حامیان آن در دو سفارتخانه انگلیس و کانادا و در پس همه آنها سفارتخانه آمریکا در بغداد نشان داده اند، حجم خشم و بیزاری عراقی ها را به نمایش گذاشته است:

العامری: سفرای اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا از بغداد طرد شوند

دبیر سازمان بدر و رهبر فراکسیون بزرگ «الفتح» (نزدیک به الحشد الشعبی) در پارلمان عراق در بیانیه ای شدیداللحن به افراشتن پرچم همجنس بازان در بغداد، خواستار اخراج سفیران اتحادیه اروپا، انگلستان و کانادا از عراق شده است.

«هادی العامری» ضمن محکومیت این اقدام گفت که از دولت عراق می خواهد برای اخراج سه سفیر خارجی که از انحراف اخلاقی رنج می برند و مردم عراق از وجود آنها در خاک خود خرسند نیستند، اقدام کند.

وی افزود که اتحادیه اروپا و سفارتخانه های انگلستان و کانادا به حرمت ماه مبارک رمضان تعدی کرده و احساسات میلیون ها انسان را نادیده گرفته اند.

مفتی اهل سنت: پرچم ناهنجاری جنسی مصادق محاربه با اسلام است

مفتی و رییس دار الافتاء اهل سنت عراق، اقدام سفارتخانه های اروپایی  در بالا بردن پرچم ناهنجاری جنسی در خاک عراق را مصادق محاربه با اسلام دانست.

«شیخ مهدی الصمیدعی» در بیانیه ای تاکید کرد: «تمام این کشورها که اقدام به برافراشتن پرچم همجنسگرایان کرده‌اند مسئول عواقب توهین به مسلمانان در داخل کشورشان و در بغداد هستند، شهری که در طول تاریخ  محل زندگی اهل بیت و اصحاب پیامبر اسلام (ص) بوده‌ است.»

واکنش مقتدا صدر

رهبر جریان صدر و حامی فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق نیز افراشتن پرچم همجنس بازان را در بغداد توسط اتحادیه اروپا، مصداق صدور فاحشه گری، الحاد، گناه و رفتارهای ناهنجاری غربی به جوامع اسلامی دانسته است.

صدر در پیامی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم در جوامع اسلامیمان فاحشه گری شایع شود گفت: «نمایندگی اتحادیه اروپا با همکاری دو سفارتخانه انگلیس و کانادا در ماه رمضان و در کوران مبارزه با کرونا، پرچم انحرافات جنسی را در بغداد افراشته اند.»

وی در واکنش به این رفتار غربی ها از سفارتخانه های عراق در کشورهای اروپایی خواسته است که مقابله به مثل کرده و پرچم هایی با عنوان «محمد رسول الله»، «عیسی روح الله» و «موسی کلیم الله» را به اهتزار درآورند.

وی با اشاره به آیه ۶۸ سوره حجر که پاسخ حضرت لوط (ع) به قوم منحرف اش است، نسبت به عواقب آسمانی سکوت در برابر نشر انحطاط اخلاقی در جامعه هشدار داده است.

صدر گفته است: «اگر امروز در برابر این رفتار غیر اخلاقی سکوت شود، در این صورت بیماری همه گیر ناشی از کرونا، یک بلای ناچیز خواهد بود، «فتقوا الله و لاتفضحون» (تقوای خدا پیشه کنید و بیش از این رسوایی به بار نیاورید).

اوقاف شیعه: پرچم همجنس بازی پروژه فاسد کردن اخلاق است

دیوان اوقاف شیعه در عراق نیز در بیانیه ای نوشت که اصرار برخی کشورهای اروپایی برای بالا بردن پرچم همجنسگرایان در سفارتخانه های خود و دفتر نمایندگی اروپا در بغداد، توهین به احساسات ملت عراق است.

در این بیانیه با محکومیت این اقدام تاکید شده که افراشتن پرچم ناهنجاری جنسی در بغداد توسط کشورهای غربی اهداف پنهان و فاسد آنها در پیشبرد پروژه فاسد کردن اخلاق جامعه عراق را نشان می دهد.

دیوان اوقاف شیعه افزوده است که این اقدامات به ویژه در ماه مبارک را به عنوان اعلام جنگ علیه ملت، اصول و اخلاق عراق می داند جنگی که چندین برابر خطرناک تر از جنگ های نظامی و اقتصادی است.

اوقاف شیعه خواستار پاسخ مناسب دولت عراق به این تعدی به اخلاق و شرف و غیرتمندی ملت عراق شده است.

دستگاه دیپلماسی عراق: ارزش های اخلاقی عراق نقض شده است

 وزارت امور خارجه عراق در واکنش به اقدام روز یکشنبه دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا و برخی سفارت های اروپایی در برافراشتن پرچم همجنسگرایان، آن را نقض اصول و ارزش های اخلاقی جامعه متدین عراق دانسته است.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه اش تاکید کرده است که این اقدام دفتر اتحادیه اروپا و سایر هیات های خارجی فعال در بغداد، مغایر با ارزش ها، اخلاق و عرف اجتماعی عراق است.

در این بیانیه آمده است: افراشتن پرچم همجنسگرایان توسط دفتر اتحادیه اروپا و دیگر نمایندگی های خارجی به دلیل نقض اصول و ارزش های والای اخلاقی مورد احترام همه ادیان الهی و همچنین مغایرت آن با اصول و هنجارهای اجتماعی عراق، تقبیح می شود.

وزارت امور خارجه عراق از همه هیات های خارجی فعال در خواسته است که به قوانین موجود در کشور پایبند باشند و آداب دیپلماتیک و ارزش های جامعه عراق را رعایت کنند.

جنبش النجباء: ملت عراق صدای اعتراض خود را بلند کند

 سخنگوی گروه مقاومت اسلامی جنبش النجباء نیز در پیامی توئیتری با اشاره به اهتزار پرچم همجنس گرایان به ترویج این عمل شنیع توسط نمایندگان اتحادیه اروپا در عراق به شدت اعتراض کرد.

«نصر الشمری» گفته است: با توجه به ماده دوم قانون اساسی عراق مبنی بر اینکه اسلام دین رسمی کشور است، خواستار موضع‌ گیری رسمی دولت و پارلمان علیه اقدام نمایندگان اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس‌بازان در بغداد، شهر علماء و اوصیاء آن ‌هم در ماه مبارک رمضان و شب قدر هستیم.

وی افزود: در غیر این ‌صورت ملت عراق باید صدای اعتراض خود را بلند و در این زمینه اعلام موضع کرده و مانند کسی رفتار کنند که برای محاسبه روز قیامت آماده می‌شود.

پارلمان عراق: وزارت خارجه به مسوولیت خود عمل کند

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در بیانیه ای بالا بردن پرچم همجنس گرایی در محل ماموریت اتحادیه اروپا را محکوم کرد و آن را نقض ارزش ها، هنجارهای اجتماعی و اعتقادات مذهبی مردم عراق دانست.

در این بیانیه از وزارت امور خارجه عراق خواسته شده تا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده بیشتر توسط نمایندگی های دیپلماتیک در آینده، به وظایف خود در تکرار مجدد آن عمل کند.

سید عمار حکیم: غربی ها حرمت شکنی کرده اند

 رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی، برافراشتن پرچم همجنس گرایان از سوی برخی سفارتخانه‌ها در بغداد را محکوم کرد.

«سید عمار حکیم» گفته است که اقدام برخی سفارتخانه‌ها در عراق به برافراشتن پرچم همجنس‌ گرایان افزون بر آنچه تعرض آشکار به آداب‌ و رسوم و بی احترامی به هویت ملت عراق است شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیز هست؛ ماهی که همه ادیان برای آن احترام قائل‌ هستند.

حکیم تاکید کرد که ما ضمن محکوم کردن این رفتار زشت از این سفارتخانه‌ ها می‌خواهیم که به چارچوب‌های دیپلماتیک میان کشورها احترام بگذارند و از پروتکل‌های توافقی، به ‌خصوص در آنچه به آسیب‌ زدن به باورها و آداب ‌و رسوم کشورهای میزبان مربوط می‌شود، خارج نشوند.

واکنش «دولت قانون» و «صادقون» 

فراکسیون های پارلمانی "دولت القانون" (نوری المالکی) و "صادقون (شیخ قیس الخزعلی) در واکنش به بالا بردن پرچم همجنس گراها در بیانیه هایی جداگانه آن را خلاف ارزش های اجتماعی و عقاید اسلامی دانستند.

این دو فراکسیون با محکومیت این اقدام غیر اخلاقی و خارج از عرف دیپلماتیک از وزارت امور خارجه عراق خواستند تا نقش خود را برای جلوگیری از تکرار این موضوع ایفا کند.

سفیر عراق در انگلستان هم محکوم کرد

سفیر عراق در انگلستان که فرزند اندیشمند بزرگ اسلامی شهید آیت الله محمد باقر صدر است نیز در واکنش به بالابردن پرچم همنجس بازی در کشور، اقدام اتحادیه اروپا و سفارتخانه های انگلیس و کانادا را محکوم کرد.

«جعفر الصدر» در پیامی توئیتری گفته است: عرف دیپلماتیک مستلزم آن است که هیئت های خارجی به فرهنگ دینی، عرف و ارزش اخلاقی کشورهای میزبان  احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که اقدام سفارت انگلستان و کانادا و هیئت اتحادیه اروپا در بغداد را به شدت محکوم می کند و خواهان اصلاح این اشتباه شده تا به روابط دو جانبه آسیبی وارد نشود.

دو نایب رییس پارلمان هم به صف محکوم کنندگان پیوستند

«حسن کریم الکعبی» و «بشیر الحداد» دو نایب رییس پارلمان عراق نیز در دو پیام جداگانه به صف محکوم کنندگان افراشته شدن پرچم همجنسبازی در عراق پیوستند.

حسن الکعبی در این خصوص خواستار عذرخواهی نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق از مسلمانان و بویژه مردم عراق شده است.

بشیر الحداد نیز تاکید کرده است که ملت عراق اجازه نمی دهند پرچم همجنسگرایان در سرزمین شان برافراشته شود.

وی گفته است که این اقدام تحریک آشکار احساسات مردم عراق به حساب می آید و هیئت اروپایی باید معذرت خواهی کند.

جمعی از علمای عراق: اتحادیه اروپا به عراق اهانت کرده است

جمعی از علما و فضلای دینی در عراق نیز در بیانیه ای مشترک با این اقدام اتحادیه اروپا مخالفت کرده و تاکید کردند که بالابردن پرچم همجنس بازان در بغداد، اهانت به ملت عراق است.

در این بیانیه آمده است: «ما در ماه مبارک رمضان، از عملی که هیئت اتحادیه اروپا در عراق و شماری از سفارتخانه های اروپا برای تجلیل از همجنسگرایان کرده اند، شگفت زده شده ایم.»

در این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام خاطر نشان شده است که این فرهنگ غیرانسانی با دین اسلام و همه مذاهب الهی مغایرت دارد، علاوه بر این همه ارزش ها، اخلاق و هنجارهای انسانی را نقض می کند، برای اتحادیه اروپا بهتر بود که به مردم عراق و دین و آداب و رسوم آنها احترام بگذارد و نه اینکه به آنها اهانت کند.

این بیانیه به امضای حدود ۲۰ تن از علماء و فضلای دین از دو مذهب شیعه و اهل سنت رسیده است.

به دنبال این اعتراضات گسترده در عراق، دفتر اتحادیه اروپا در بغداد ساعاتی بعد از نشر خبر افراشتن پرچم همجنس بازان ناچار شد، این خبر را به طور کامل از تارنمای خود بردارد.

تاکنون دفتر اتحادیه اروپا و سفارتخانه های انگلستان و کانادا بیانیه هایی دال بر عذرخواهی از ملت عراق و حرمت شکنی ماه مبارک رمضان صادر نکرده اند.

برچسب‌ها محمد رسول الله شیخ قیس الخزعلی سید عمار حکیم ایالات متحده آمریکا نوری المالکی عراق کانادا فراکسیون سائرون شیعه هادی العامری اتحادیه اروپا سازمان بدر پارلمان جنبش النجباء الحشد الشعبی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد رسول الله شیخ قیس الخزعلی سید عمار حکیم ایالات متحده آمریکا نوری المالکی عراق کانادا فراکسیون سائرون شیعه هادی العامری اتحادیه اروپا سازمان بدر پارلمان جنبش النجباء الحشد الشعبی انگلستان محمد رسول الله شیخ قیس الخزعلی سید عمار حکیم ایالات متحده آمریکا نوری المالکی عراق کانادا فراکسیون سائرون شیعه هادی العامری اتحادیه اروپا سازمان بدر پارلمان جنبش النجباء الحشد الشعبی انگلستان وزارت امور خارجه عراق برافراشتن پرچم همجنس دفتر اتحادیه اروپا انگلستان و کانادا محکومیت این اقدام پرچم همجنسگرایان اتحادیه اروپا ماه مبارک رمضان انگلیس و کانادا بالا بردن پرچم سفارتخانه ها پارلمان عراق بیانیه ای اوقاف شیعه مردم عراق ملت عراق عراق نیز ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • رقص با پرچم فلسطین پس از کسب قهرمانی ووشوی اروپا توسط ورزشکار ترکیه‌ای (فیلم)
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • کورواسود میلان اعتصاب کرد: نه پرچم و بنر می‌آوریم، نه تشویقتان می‌کنیم!