Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امین قاسمی از هزینه 6 میلیارد ریالی برای ساماندهی موزه های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ قاسمی در  گفتگوی خبری که  به مناسبت  روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به مجموع اعتبارات پروژه های انجام شده بود در سطح موزه های استان اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر پروژه هایی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال انجام شده است و سالجاری نیز در حال تکمیل این طرح ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعتبار هزینه شده را شامل مرمت باشگاه افسران خرم آباد به منظور تبدیل به موزه سکه و اشیای مفرغ و خانه بیرجندی بروجرد برای تبدیل شدن به موزه نسخ خطی عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال فاز نخست باشگاه افسران خرم آباد راه اندازی و موزه باستانی اشیاء مفرغی و سکه ها در آن به نمایش گذاشته می شود .

قاسمی تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی باجه فروش بلیط الکترونیک مجموعه قلعه فلک الافلاک، شناسنامه دار کردن بیش از ۱۲هزار شی تاریخی موجود در گنجینه قلعه فلک الافلاک از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه توسعه موزه های استان است.

او با تاکید بر اینکه گنجینه قلعه فلک الافلاک جزو غنی ترین موزهای کشور است و تاسیس موزه های بزرگ مستلزم تامین اعتبارات کلان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان می باشد، خاطر نشان  کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، امکان راه اندازی موزه بزرگ وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  همچنین در خصوص معرفی آثار تاریخی و بویژه اشیای نفیس و ارزشمند لرستان فگفت: 40 راهنمای موزه بصورت مستقیم ‌و غیر مستقیم با اداره کل میراث فرهنگی استان در ارتباط هستند و به خوبی توضیحات کافی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی قلعه فلک الافلاک موزه های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • کاوش در فلک‌الافلاک / سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • کاوش‌ در «فلک‌الافلاک»/ سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد