Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی از تکمیل ۸۸ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بیش از ۴۲۰۰ نفر از زائران در کاروان‌های حج تمتع امسال ثبت نام کرده‌اند و در ذی الحجه به حج اعزام خواهند شد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

امیر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، از تکمیل 88 درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: بیش از 4200 نفر از زائران در کاروان‌های حج تمتع امسال ثبت نام کرده‌اند و در ذی الحجه به حج اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی در کشور و جهان، گفت: کلاس‌های آموزشی حجاج به صورت حضوری تشکیل نمی‌یابد و آموزش‌ها با هماهنگی روحانی کاروان در قالب فضای مجازی در حال پیگیری است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اولویت اعزام تا فروردین 86 بازگشایی شده بود، افزود: برای تکمیل ظرفیت و ثبت نام نفرات جدید، امسال تا اولویت‌های آبان 86 هم اعلام شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، احتمالاً اولویت جدیدی اعلام شود.

از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی| پیش‌بینی اعزام 2745 نفر از آذربایجان‌غربی به مناسک حج/اطعام 10 هزار نفر در ماکوخیر کردستانی هزینه سفر حج خود را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهداء کرد

روحی با اشاره به اینکه اعلام اولویت‌های تکمیل ظرفیت امسال به معنی اعلام اولویت سال آینده نیست، تاکید کرد: احتمالاً سال آینده تا اولویت‌های اردیبهشت 86 اعلام شود و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت، اولویت ماه‌های بعدی 86 اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه 29 کاروان از آذربایجان شرقی امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، ادامه داد: همه کاروان‌های استان ما «مدینه قبل» هستند که تاریخ حدودی مشخص است اما روز و ساعت دقیق اعزام هر کاروان در روزهای منتهی به ذی الحجه مشخص و اعلام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر تأثیر کرونا در اعزام یا عدم اعزام زائران به حج تمتع گفت: بیش از 87 هزار نفر امسال از سراسر کشور به حج اعزام خواهند شد که تصمیم در زمینه اعزام یا عدم اعزام به دلیل کرونا، با سازمان حج و زیارت ایران و مسئولان عربستانی است.

انتهای پیام/111/ ع

R7887/P/S6,47/CT11 واژه های کاربردی مرتبط آذربایجان شرقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی کاروان های حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ظرفیت کاروان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

قدرت الله چتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، همزمان با مراسم بدرقه حجاج شهرستان شاهرود از اعزام نخستین کاروان حج استان از شهرستان شاهرود خبر داد و بیان کرد: ۸۵ نفر امشب از طریق ترمینال شاهرود به فرودگاه امام (ره) اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این کاروان توسط دو دستگاه اتوبوس شامل حجاج شهرستان شاهرود اعزام می‌شود، گفت: پرواز این گروه از زائران فردا هفتم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه اعزام دوم حجاج استان یازدهم اردیبهشت ماه از سمنان خواهد بود، گفت: مجموعاً دو کاروان ۸۵ نفری از شاهرود و سمنان به حج امسال اعزام می‌شوند.

چتری با بیان اینکه سیاست جدید عربستان سعودی در دوره جدید حج پذیرش پنج هزار نفر از سراسر ایران است، بیان کرد: به این ترتیب ظرفیت کاروان‌های استان سمنان ۱۷۰ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این محدودیت سبب شد تا با هر کاروان استان سمنان یک نفر روحانی و یک نفر مسئول کاروان اعزام شود، گفت: مجموعاً دو سرپرست کاروان و دو روحانی از کل استان سمنان در حج امسال حضور خواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه حجاج اعزامی امشب کسانی بودند که سال ۸۶ فیش‌های واریزی داشتند، افزود: تمهیدات لازم برای اعزام ایمن و مطمئن زائران بیت الله الحرام از شاهرود و سمنان اندیشیده شده است.

به گزارش مهر، ۸۵ حاجی شاهرودی امشب در مراسمی معنوی از ترمینال مسافربری شاهرود اعزام شدند.

کد خبر 6088797

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه