Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت حکمت پنج نهج البلاغه شریف مطرح کرد: دانش ارثی کریم در مقابل مفهوم جهل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» طی نشست حسینیه مجازی بامحوریت شرح حکمت پنجم نهج البلاغه که شامگاه 28 اردیبهشت برگزار شد گفت: حضرت علی(ع) سه اصل و قانون برای حیات موثر و مفید به ما می آموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با اشاره به اهمیت درست زندگی کردن، بهره برداری حداکثری از عمر، مهارت، اصول و قوانین و دانشی می خواهد افزود: حضرت علی(ع) در خطبه پنج می فرمایند: « دانش یک ارث و میراث با ارزش است، آداب هرکاری زینت هایی هستند که دائما نو هستند و تفکر و اندیشه آینه ای صاف و شفاف است»؛ انسان پیش از هر اقدامی باید به سراغ دانشی برود که دیگران نسبت به آن توجه داشته اند.

وی با بیان اینکه امیرالمونین(ع) دانش را به یک ارث ارزشمند تعبیر می کنند، مطرح کرد: ما باید به نحوی از سرمایه دانش استفاده کنیم که بر اهمیت آن افزوده شود، دانش پیشینیان ارزشمند است و باید از آن به نحو درستی استفاده کرد. ما در زندگی خودمان در انتخاب های همسر، محل سکونت، مسئولین کشور و ... نیازمند دانش هستیم؛ چرا که باید به بهترین نحو انتخاب کنیم.

انتخاب اشتباه تاوان دارد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از بشریت در زجرها و اذیت های این زندگی بدون دانش گرفتار می شوند، مطرح کرد: حضرت علی(ع) در حکمت 172 می فرمایند: « مردم دشمن چیزی هستند که نسبت به آن جهل دارند» بسیاری از خصومت ها محصول جهل ما است.

وی با بیان این که جهل دشمنی می آورد توضیح داد: بسیاری از ما در طول روز این واژه را زیاد شنیده ایم که سوء تفاهم شد، نمی دانستم منظورت این است و ... این ها نشان می دهد که جهل دشمنی و کدورت می آورد.

حکمت ۹۰ نهج البلاغه معرفی فقیه واقعی اسلام شناس است

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مطرح کرد: حکمت 90 نهج البلاغه فقیه واقعی حقیقی از زبان حضرت علی(ع) را معرفی می کند، فقیه واقعی کسی است، که وقتی از اسلام سخن می گوید مردم را از رحمت خدا مأیوس نکند و از طرف دیگر به گونه ای سخن نگوید که افراد تصور کنند که دیگر نگران گناهان خود نباشند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع توضیح داد: عالم حقیقی انسان را میان خوف و رجاء حرکت می کند، نه کسی را جریح می کند و نه کسی را لاابالی.

رعایت آداب هر کاری مانع کسالت آوری، خستگی و بی حوصلگی است

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در محور دیگر سخنان خود توضیح داد: ادب ۲ معنی دارد یکی به معنای تربیت و دیگری رعایت آداب به مقتضای هر موقعیت است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد: ما به شدت نیازمند آداب هستیم که بخش زیادی از آن در سبک زندگی خلاصه می شود.

 

پایان پیام/481

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام مهدوی ارفع حکمت های نهج البلاغه تفسیر نهج البلاغه نهج البلاغه حجت الاسلام نهج البلاغه مهدوی ارفع حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏
  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است