Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:57:38 GMT

ضرورت تشکیل اتاق فکر برای کاهش آسیب اجتماعی در گچساران

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۳۶۶۱

ضرورت تشکیل اتاق فکر برای کاهش آسیب اجتماعی در گچساران

فرماندار گچساران گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف و استفاده از ظرفیت های صاحب نظران، متخصصان و بخش خصوصی در جهت کاهش آسیب اجتماعی از جمله مواد مخدر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران با ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست علی خوانپایه  با بیان اینکه دومین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر است که برگزار می شود، اظهار کرد:  موضوع این جلسه تهیه و تدوین برنامه سال‌جاری و گزارش عملکرد دستگاه های مربوطه است.

وی با بیان اینکه مصوبات بیست‌گانه از سوی ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان به استان‌های ارسال شده که بایستی این مصوبات در دستور کار قرار گیرد، افزود: این مصوبات از جمله  پیشگیری از اعتیاد در مدارس، دانشگاه ها محیط‌های صنعتی و مناطق کم برخوردار، مقابله با عرضه مواد مخدر، استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی، همکاری و هماهنگی در جهت کنترل محورهای مواصلاتی و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر و انهدام باندهای مواد مخدر، دستگیری و امحا مواد مخدر به خصوص در مرزهای استان های همجوار است.

فرماندار گچساران ادامه داد: استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران، ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر شامل قاچاقچیان، مصرف کنندکان، توزیع کنندگان، پاک سازی محیط های اطراف و برخورد با خرده فروشان و مصرف کنندگان، کنترل گلخانه ها، برنامه ریزی در جهت مداوم و پاکسازی مناطق آلوده شهری و روستایی و جمع آوری معتادان متجاهر، استفاده از ظرفیت ائمه، شورای آموزش و پرورش، شورای فرهنگی و اساتید، راه اندازی اتاق فکر با حضور افراد متخصص در جهت کنترل مواد مخدر تاکید شده است.

 خوانپایه با اشاره به مصوبات بیست گانه گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد مستلزم همکاری و تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا که یک بیماری ناشناخته ای بود گفت:  با این وجود در زمینه جلوگیری از انتشار این ویروس  شهرستان گچساران خوب عمل کرده است.

 خوانپایه ابراز کرد:  شهرستان گچساران با توجه به شرایط آب و هوایی، جاده ترانزیتی و شرکت‌های صنعتی که در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و دومین شهر پرجمعیت استان است در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خوب عمل کرده است.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 71 نفر از شهروندان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

خوانپایه بر ایجاد اتاق فکر در جهت آسیب شناسی ناشی از مواد مخدر در دستور کار دستگاه ها و نهادهای مربوطه تاکید کرد و گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف و استفاده از ظرفیت های صاحب نظران، متخصصان و بخش خصوصی  در جهت کاهش آسیب اجتماعی از جمله مواد مخدر ضروری است.

 وی اذعان کرد: موضوع اعتیاد که در محیط‌های کارگری و کارگاه هایی که در معرض آسیب هستند بایستی در دستور کار اداره کار  قرار گیرد.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر،پیشگیری از اعتیاد مهمترین راه مقابله با مصرف مواد مخدر است، ابراز کرد:  اقدامات فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و ارشادی تاثیر بسزایی در مانع از گرایش افراد به مصرف موارد مخدر دارد.

خوانپایه با بیان اینکه بخش عمده پیشگیری از مصرف موادمخدر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است، اظهار کرد:  برگزاری همایش و دعوت از صاحب نظران و معتمدین در زمینه آموزش، استفاده از ظرفیت مساجد و اماکن دینی و روحانیون در زمینه پیشگیری تاثیر بسزایی دارند.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران فرماندار ايجاد اتاق فكر مبارزه با مواد مخدر استفاده از ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا

تین نیوز

مدیر آفریقا و عربی معاونت بین الملل اتاق ایران بر ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا، گفت: باید با افزایش تبادل هیأت های تجاری و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تجاری، اطلاعات تجار و بازرگانان ایرانی و آفریقایی را بالا ببریم

به گزارش  تین نیوز به نقل ازاتاق ایران آنلاین، شهرام خاصی پور در نشست تجاری مشترک ایران، غنا، کامرون، بورکینافاسو و موریتانی، با تأکید بر اینکه توسعه روابط تجاری با کشورهای آفریقایی در اولویت اتاق ایران است، ادامه داد: حجم مبادلات ایران با کشورهای آفریقایی تناسبی با روابط خوب سیاسی با این کشورها و ظرفیت های تجاری دو طرف ندارد.

وی گفت: برخی مشکلات در زمینه مبادلات بانکی و حمل ونقل، مانع از توسعه روابط ایران و آفریقا شده است. توسعه حمل ونقل هوایی، دریایی و حل مشکلات نقل و انتقالات مالی به توسعه این روابط منجر خواهد شد.

مسعود برهمن، رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع موانع توسعه تجاری ایران و آفریقا، گفت: در شرایط رکود اقتصادی که گرفتار آن هستیم باید صادرات را بیش از قبل توسعه دهیم تا تولید متوقف نشده و چرخ اقتصاد به حیات خود ادامه دهد.

با اشاره به اینکه ایران با ۳۹ کشور در قاره آفریقا تجارت می کند، افزود: بر اساس آمار منتشر شده از این میان، بیشترین حجم تجارت ایران مربوط به سال ۱۴۰۰ و با کشور غنا بوده است.

او تأکید کرد: مشکل حمل ونقل میان ایران و آفریقا هم به صورت هوایی و هم دریایی و همچنین مشکل نقل و انتقالات مالی، دو مشکل اصلی تجارت ما با قاره آفریقا است.

هدایت نژاد با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات تبادل مالی ایران و غنا، افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد صندوق مالی مشترک بین ایران و غنا هستیم که اگر عملیاتی شود، در ارتقا همکاری های تجاری تأثیر زیادی دارد.

در ادامه بهروز هدایت نژاد، رئیس مرکز تجاری ایران در غنا، ژوزف کوآکو اوبنگ، رئیس اتحادیه های تجاری کشور غنا و هلیدو بلو، دبیرکل اتاق بازرگانی کامرون، به بیان مطالبی در این رابطه پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم