Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@15:23:14 GMT

کرونا کار کلاهبرداران و دزدان را راحت تر کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۳۶۹۷

کرونا کار کلاهبرداران و دزدان را راحت تر کرد

آخرین اطلاعات بدست آمده از جرائم پلیسی سراسر دنیا نشان داده است که ویروس کرونا خلاف را برای کلاهبرداران و دزدان بسیار راحت تر کرده است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ام ان اس، در این روزهای کرونایی مجرمان با زدن انواع و اقسام ماسک ها و استفاده از عینک و دستکش به راحتی دست به دزدی زده و بدون شناسایی شدن چهره  و هویت شان می توانند فرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظرف روزهای گذشته پلیس آمریکا و انگلیس برای شناسایی سارقان و کلاهبرداران با مشکلات زیادی مواجه شده و اذعان کرده اند که ماسک ها روند شناسایی را برای دستگاه پلیس دشوار کرده است.
با توجه به شرایط موجود پلیس این روند را بسیار نگران کننده عنوان کرده است. در کنار این ماجرا سارقان و کلاهبرداران از روش های جدید دیگری نیز کمک گرفته و به طور مثال با پوشیدن لباس زنانه و ازاستفاده از ماسک و عینک و دستکش هویت واقعی خود را حین ارتکاب جرم به طور کامل پنهان می کنند.
"ریچارد بل" از پلیس پنسیلوانیا آمریکا در این باره گفت: مجرمان در شرایط کرونایی بهتر و باهوش تر از قبل عمل می کنند و کار را برای کادر پلیس دشوارتر کرده اند.کرونا فرصت عالی است که آنها خودشان را به خوبی پنهان کنند.در پرونده های مختلف تمامی مجرمان ماسک داشته و شناسایی را دشوار کرده اند.ماسک ها و دستکش ها به عنوان مهم ترین ابزاری اجباری برای مقابله با کرونا استفاده می شوند و مجرمان نیز از این وضعیت سوء استفاده می کنند. دستکش نیز اثر انگشت مجرمان را پنهان می کند و می توان گفت بحران کرونا برای پلیس و مامورانش دوچندان است.

--- ---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد

جانشین انتظامی استان یزد گفت: در بازرسی از انبار یک نانوایی متخلف، ۴ تن و ۸۰۰ کیلو آرد خارج از شبکه توزیع و احتکار شده کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی پلیس استان یزد، سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی اظهار کرد: مأموران پلیس اماکن استان یزد با اطلاع از اینکه فردی آرد یارانه‌ای را دریافت و به قیمت آزاد به فروش می‌رساند بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی محل مورد نظر ضمن هماهنگی قضائی و با حضور نماینده سازمان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت وارد عمل شده و به بازرسی از انبار نانوایی در یکی از محلات شهر یزد پرداختند.

جانشین انتظامی استان یزد گفت: در بازرسی انجام شده ۴ تن و ۸۰۰ کیلو آرد خارج از شبکه توزیع و احتکار شده کشف و در این خصوص یک متهم به مراجع قانونی معرفی شد.

موسوی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف همانند احتکار، قاچاق و… مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

کد خبر 749889

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی