Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:56:27 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ اردیبهشت ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۴۴۶۰

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ اردیبهشت ایسنا

زنجیره‌ای از تخلفات عامل سقوط هواپیمای تهران_یاسوج/ هزینه‌های راهزنی دریایی برای آمریکا/ نگرانی از وضعیت روستایی در سیستان‌/ اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره روز قدس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

زنجیره‌ای از تخلفات عامل سقوط هواپیمای تهران_یاسوج

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی  امروز مجلس، گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص سقوط هواپیمای «ای تی ار» شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران_ یاسوج قرائت شد که در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این گزارش حاکی از این است که زنجیره ای از تخلفات در شرکت هواپیمایی آسمان، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها باعث این حادثه شده است و سهم کروی پروازی در بروز سانحه ناچیز بوده است.

تمایل به مبادله نفت با ونزوئلا/ وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم

اظهارات سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه هم مورد توجه مخاطبان بود.

علی  ربیعی در بخشی از این نشست تاکید کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می‌داد که از مرحله مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم، تصریح کرد:امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند که به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی که تا امروز داشتیم، با پروتکل‌های بهداشتی است.

هزینه‌های راهزنی دریایی برای آمریکا

جمهوری اسلامی ایران امروز ضمن پذیرش تلویحی صادرات سوخت به ونزوئلا، نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص قصد نیروی دریایی آمریکا برای تهدید شناورهای تجاری خود واکنش نشان داد.

در همین رابطه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.

 این خبر هم از پرمخاطب های امروز بود.

تا اشغالگری و جنایت هست روز قدس هم هست/ درباره نفتکش‌ها توصیه‌های لازم به آمریکا ارائه شده است

بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در نشست مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

سید عباس موسوی با اشاره به در پیش بودن روز قدس و اهمیت گرامی داشتن این روز تاکید کرد: تا زمانی که اشغالگری، تجاوز و جنایت وجود داشته باشد روز قدس گرامی داشته خواهد شد و ملت ایران سردمدار گرامیداشت این روز هستند.

وی در پاسخ سوالی در مورد تهدیدهای آمریکا در مورد نفتکش‌های ایرانی که در حال حرکت به سمت ونزوئلا هستند، گفت: ما توصیه‌های لازم را به آمریکایی‌ها در این زمینه از طریق نمایندگی‌مان در سازمان ملل ، دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران و نامه آقای ظریف به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه کردیم و بر این موضوع تاکید کردیم عواقب هر گونه اقدام نابخردانه‌ای در این زمینه متوجه آمریکایی ها است و امیدوارم آنها دست به انجام اقدامی نابخردانه در این زمینه نزنند.

موافقت مجلس با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی

خبر پربازدید بعدی، تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز  بود.

خبرهای دیگر درباره رژیم صهیونیستی و روز قدس را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

رییسی: آزادی قدس اولویت امت اسلامی است

وزارت خارجه ملزم به پیگیری طرح «همه‌پرسی در فلسطین» در عرصه‌های دیپلماتیک شد

موافقت مجلس با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی

سلیمی: مردم برای روز قدس هشتگ ایجاد کنند

ابوترابی: فلسفه روز قدس را از طریق فضای مجازی توسعه دهیم

پیشنهاد استفاده از فضای مجازی برای بزرگداشت روز قدس

آگاهی و هوشیاری ملت‌ها موجودیت رژیم صهیونیستی را در معرض خطر جدی و نابودی قرار می‌دهد

بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان فیلیپین برای گرامیداشت روز جهانی قدس

***

طبق گزارش نهادهای نظارتی وزارت کشور تقصیری در حوادث آبان نداشته است

وزارت کشور در نامه‌ای به مجلس با بیان اینکه این وزارتخانه در هیچ کدام از گزارش‌های نهادهای نظارتی قصور یا تقصیری در مورد حوادث آبان ماه نداشته خواستار اثبات ادعای علی مطهری در این باره شد و گفت که در غیر اینصورت موضوع را از مراجع صالحه پیگیری حقوقی خواهد کرد.

این نامه که در جلسه علنی صبح امروز مجلس از سوی علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه قرائت شد نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

اداره مجلس از اداره هیات وزیران سخت‌تر است

تحلیلی درباره اختلاف نظرهای اصولگرایان برای انتخاب رئیس مجلس یازدهم از سوی یک تحلیلگر مسائل سیاسی ایران از دیگر خبرهای پرمخاطب بود.

ناصر ایمانی با بیان اینکه طیف سنتی و اکثریت اصولگرایان از قالیباف برای ریاست مجلس یازدهم حمایت می‌کنند، گفت: آنهایی که به قالیباف رای می دهند، ممکن است در مقاطعی با وی اختلاف نظر پیدا کنند. اداره مجلس کار بسیار سختی بوده و حتی از اداره هیات وزیران نیز سخت‌تر است.

چراغ سبز آمریکا به کره‌جنوبی برای راه‌اندازی "تجارت بشردوستانه" با ایران

خبر بعدی، اظهارات یک مقام دیپلماتیک در سئول مبنی بر دیدگاه مثبت واشنگتن نسبت به طرح کره‌ای‌ها برای راه اندازی یک سازوکار تجارت بشردوستانه با ایران بود.

یک منبع دیپلماتیک در کره جنوبی گفت که آمریکا نسبت به طرح سئول در زمینه ایجاد یک سازوکار پرداخت برای راه اندازی تجارت بشردوستانه با ایران و بدون ترس از نقض تحریم‎های آمریکا، دیدگاه مثبتی دارد.

ارسال کمک‌های کره جنوبی به ایران برای مقابله با ویروس کرونا

ارسال کمک هایی به ارزش حدودا یک میلیون دلار، شامل کیت تشخیص ویروس کرونا و تجهیزات دیگر به ایران از طرف کره جنوبی هم از اخبار پر مخاطب بود.

سفارت سئول همچنین اعلام کرد که در راستای دوستی میان دو کشور و کمک به مقابله جهانی با این بیماری، این تجهیزات را به یک مرکز خدمات درمانی زیر نظر در ایران تحویل داده است.

۱۰ توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نشست که به صورت تصویری با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکل‌های دانشگاهی برگزار شد به بیان ده توصیه‌ مهم پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوي دولت روز قدس رژيم صهيونيستي کروناویروس رژیم صهیونیستی کره جنوبی مورد توجه روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست رونمایی از فصلنامه تاریخی- سیاسی "ماجرا" که به نحوه گذر موفق جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای امنیتی و نظامی سال‌های ۱۳۶۹ (تجاوز صدام به کویت) و ۱۳۷۷ (حاکم شدن طالبان در افغانستان و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف) و ۱۳۸۰ (رخداد یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان) و ۱۳۸۱ (تجاوز آمریکا به عراق و سرنگونی صدام) پرداخته است، اظهار داشت: رمز عبور موفق و پیروزمند جمهوری اسلامی از چهار گذرگاه تهدید و خطر جدی، حکمت رهبر انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مدیریت و راهبری هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی در گذر موفق از چهار رویدادی که طی دهه نخست ولایت ایشان می‌توانست ایران را به جنگ‌های با نتیجه نامعلوم بکشاند و در تشریح ماهیت حکمت رهبری در این خصوص گفت: تعامل فعال و هوشمندانه ایران با دو گزاره راهبردی و به ظاهر متناقض "پرهیز از جنگ" و "نهراسیدن از جنگ"، رمز عبور موفق جمهوری اسلامی ایران از این تهدیدها بود و در عمل توانست با ایجاد بازدارندگی فعال، "پیروزی بدون جنگ" را محقق کند.

علی باقری با اشاره به لزوم الگوسازی از تدابیر رهبری و سیاست‌های نظام در طول دهه‌های گذشته با هدف بهره‌گیری از تجربه‌های موفق و عبرت از تجربه‌های ناموفق به لزوم تاریخ‌نگاری عالمانه، بی‌طرفانه و جامع رویدادها و تحولات اشاره کرد و گفت: تاریخ‌نگاری درست و صادقانه انقلاب اسلامی کاری جهادی و مصداق بارز جهاد تبیین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به نقش و جایگاه حکمت در سامانه حکمرانی ولایت امر، گفت: حکمت فراتر از علم و دانش و تجربه و اطلاعات است و زمانی که نور تقوا بر علم و دانش تابیده شود، حکمت هویدا می‌شود و این ویژگی مختص نظام دینی است، چرا که منبع این نور آراستگی به زیور تقوای فردی و سیاسی است.

علی باقری با اشاره به فرآیند تربیت نیروی انسانی در مسیر حکمرانی دینی طی چهار و نیم دهه گذشته، گفت: شخصیتی برجسته و بی‌نظیر مانند سردار سلیمانی، محصول مکتب امامین انقلاب اسلامی و ثمره تربیت در سایه حکمت خمینی و خامنه‌ای است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اختلاف میان جریان‌های سیاسی داخلی در سال ۱۳۶۹ در موضوع ورود یا عدم ورود به جنگ علیه آمریکا در قضیه تجاوز صدام به کویت، گفت: سیر تکاملی انقلاب اسلامی و حکمت رهبری انقلاب توانست افکار عمومی را چنان ارتقا دهد که در سال ۱۴۰۳ درباره پاسخ قاطع به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، مواجه با یک اجماع ملی قاطع بودیم و ابتکار تادیب رژیم صهیونیستی، نه‌تنها موجب تشویش افکار عمومی نشد، بلکه در عمل موجب تحکیم وحدت ملی و ارتقای همدلی ملی گردید.

علی باقری با اشاره به اینکه گذر موفق ایران از نشیب و فرازهای نظامی و امنیتی چند دهه گذشته مرهون حکمت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، تصریح کرد: دستاورد مهم و راهبردی صیانت از امنیت ملی، تامین منافع ملی، حراست از تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی، مرهون سازوکارهای سخت و نرمی است که در طول سال‌های گذشته بر اساس تدابیر رهبری انقلاب در کشور نهادینه شده و این مهم نیز جلوه‌ای از حکمت رهبری انقلاب است. وی در ادامه افزود: اینکه در اوایل دهه ۱۳۷۰ ایران مبادرت به طراحی و ساخت موشک‌هایی می‌کند که سامانه‌های پدافندی پرهزینه و پیشرفته آمریکا و صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها در دهه ۱۴۰۰ از رهگیری و مقابله با آن ناتوانند، حاکی از درایت رهبری، هوشمندی نظامیان، تخصص دانشگاهیان، توانمندی فناوران، مهارت صنعتگران و دوراندیشی دیپلمات‌های ایرانی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به پیروزی بزرگ ناشی از عملیات وعده صادق که بازدارندگی فعال را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد، گفت: همانگونه که "طوفان الاقصی" سامانه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در معرض خسارات غیرقابل ترمیم قرار داد، "وعده صادق" نیز سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه نمود و تجدیدنظر در راهبردهای امنیت ملی را بر آمریکا تحمیل کرد.

علی باقری با اشاره به اینکه حفظ بازدارندگی فعال در گرو هم افزایی بیشتر و موثرتر همه ارکان نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی و دیپلماسی عمومی کشور است، تصریح کرد: حکمت رهبری اجازه نمی‌دهد حتی در پرتو پیروزی بزرگ وعده صادق، دستگاه‌های مسئول حتی لحظه‌ای از ارتقای بازدارندگی فعال در عرصه‌های مختلف غفلت کنند و به همین جهت، دستورکار دستگاه سیاست خارجی نسبت به قبل از عملیات وعده صادق گسترده‌تر، هوشمندانه‌تر، مبتکرتر، دوراندیشیانه تر و عملیاتی تر شده است.

کد خبر 6091506 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس