Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:29:57 GMT

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ دوری از طاغوت و عبودیت دو جهت بعثت انبیاء+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۴۷۶۷

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ دوری از طاغوت و عبودیت دو جهت بعثت انبیاء+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به بعثت انبیاء گفت: فرستادن پیامبران در قرآن با عنوان بعثت به معنی برانگیخته شدن آمده و معنی آن این است که پیامبران فقط برای آموزش و تعلیم نیامده‌اند بلکه برای برانگیختن انسان‌ها برای عبودیت و اجتناب از طاغوت مبعوث شده‌اند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل با اشاره به بعثت انبیاء گفت: فرستادن پیامبران در قرآن به بعثت به معنی برانگیخته شدن آمده و معنی آن این است که پیامبران فقط برای آموزش و تعلیم نیامده‌اند بلکه برای برانگیختن انسان‌ها برای عبودیت و اجتناب از طاغوت مبعوث شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در مسأله مبعث نکته‌ای وجود دارد. ارسال رسل و فرستادن پیامبران که برای هدایت بشر است در قرآن مکرر به بعثت تعبیر شده است، یعنی برنگیختن.

بعث و برانگیختن. این نکته مهمی است، یک مسأله معمولی درس‌آموز نیست. پیامبر فقط نیامده یک چیز‌هایی به مردم یاد دهد بلکه برای برانگیختن انسان‌ها آمده است. بله، درس آموختن و تعلیم هست اما همه این‌ها در قالب بعثت است.

جهت و سمت‌وسوی این برانگیختی هم در قرآن مکرر ذکر شده است. اولاً عبودیت خدا یعنی چارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی قرار دادن و ثانیاً  اجتناب از طاغوت.

طاغوت همه ظالمان، پادشاهان خبیث، مثل همه رؤسای جمهور امروزی در آمریکا و بعضی از کشور‌ها، این‌ها طواغیت هستند. معنی اجتناب از طاغوت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی. یک خطی در مقابل خط الهی وجود دارد که خط طاغوت است و کفر به طاغوت همراه و ملازم با ایمان با‌الله است و این جهت بعثت انبیاء است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب رهبر اجتناب از طاغوت بعثت انبیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دیدار کارگران با رهبر انقلاب

(تصاویر) دیدار کارگران با رهبر انقلاب

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان
  • (تصاویر) دیدار کارگران با رهبر انقلاب