Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:50:29 GMT

طرح یاریگران زندگی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۵۲۶۲

طرح یاریگران زندگی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در مناطق مختلف استان گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی به عنوان اولویت نخست در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و کاهش تقاضا می‌باشد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارسطو ترکمان منش  ظهر امروز در نشستی اولویت‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد را تشریح کرد و اظهار داشت: اولویت‌های فرهنگی و پیشگیری ابلاغی از ستاد مبارزه با مود مخدر کشور  به‌صورت بومی و متناسب با شرایط فرهنگی در محیط‌ها چهار گانه هدف شامل خانواده، مراکز آموزشی، محیط‌های کاری و محلات شهری و روستایی عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندان اشاره کرد و گفت: آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها به‌منظور پیشگیری اولیه از اعتیاد بسیار ضروری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در طرح یاریگران بر خانواده و فامیل تاکید شده است زیرا خانواده می‌تواند در شیوع اعتیاد، تسریع‌کننده و تسری‌ بخش باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی در اجرایی شدن طرح‌ها دارند افزود: دستگاههای عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی و با آموزش ،اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب برای حفظ سلامتی افراد سالم جامعه از ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر تلاش خواهند کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در مناطق مختلف استان  گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی به عنوان اولویت نخست در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و کاهش تقاضا می‌باشد.

ارسطو ترکمان منش بیان کرد: امسال اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و غیر حضوری برنامه‌ریزی می‌شود وهر جا امکان اجرای برنامه‌های حضوری نبود آموزش‌ها و اقدامات به‌صورت غیر حضوری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه خانواده، زنان و کودکان در معرض خطر طرح‌های مداخلات مشاوره‌ای،‌ آموزشی ارائه می‌شود گفت: در این راستا برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های و سایر محیط‌های دانشجویی اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهردر خصوص نحوه  فعالیت در محیط‌های کاری خاطرنشان کرد: با شناسایی محیط‌های مختلف آسیب‌زا و شاغلان در معرض خطر مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها، برنامه‌های جامع پیشگیری از اعتیاد همراه با آموزش‌های مستمر و دوره‌ای و تهیه بسته‌های فرهنگی با مشارکت کارفرمایان و کارکنان  اجرا می‌شود.

ارسطو ترکمان منش با اشاره به  اینکه در محلات شهری و روستایی،برنامه‌ها و خدمات پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور اجرا می‌شود افزود: گسترش نشاط اجتماعی در محیط‌ها، کانون‌ها و گروه‌های اجتماعی با هدف و ترویج اخلاق و فرهنگ دینی و هویت ملی با استفاده از آموزه‌های اسلامی- ایرانی  و  همچنین بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و مداحان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های عمومی خدمات پیشگیری از اعتیاد اجراء می‌شود.

 وی، توسعه و تجهیز مناطق محروم،‌ محلات و محیط‌های کاری به امکانات، تجهیزات و ‌وسایل و سالن‌های ورزشی و تفریحی و همچنین گسترش خانه‌های ورزش روستایی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری دانست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر به جمعیت مورد هدف زندانیان  پرداخت وگفت : آموزش مستمر و لازم پیشگیری از اعتیاد برای تمامی گروه‌های هدف زندان‌ها به‌ویژه زندانیان جدید‌الورود و خانواده زندانیان  بیش از سال‌های گذشته مورد توجه  قرار خواهد گرفت .

طرح یاری‌گران زندگی در مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود 12 تن انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد بیش از 18 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

ترکمان منش با بیان اینکه برای تغییر نگرش و تقویت رفتارهای ضد اعتیاد با گسترش کمی و کیفی برنامه‌ها  به تولیدات مرتبط با پیشگیری از اعتیاد متناسب با گروه‌های هدف توجه شده افزود: این برنامه‌ها در رسانه‌های مکتوب، فیلم‌ ، تئاتر، رادیو و تلویزیون و فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌ها، ‌نشست‌ها و همایش‌ها  از اعضای فرهنگی مورد انتظار است.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای طرح یاریگران زندگی فرهنگی و پیشگیری پیشگیری از اعتیاد استان بوشهر اجرا می شود ترکمان منش محیط ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر پیشرفت‌ها در زمینه بهداشت و اصول پیشگیری از بیماری‌ها در افزایش امید به زندگی، گفت: فرهنگ و پذیرش جوامع، زمینه اجتماعی را برای اصلاح شرایط زندگی و تغییر رفتارهای بهداشتی در خانواده‌ها فراهم می‌کند.

پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هفته سلامت و نام‌گذاری پنجمین روز این هفته با عنوان سلامت خانواده و فرهنگ سلامت اظهار کرد: در چند دهه اخیر، به دلیل تغییر و تحولات اساسی و فراگیر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی- امنیتی، اقتصادی و فناوری در مقیاس منطقه‌ای و جهانی، نقش ممتاز و تعیین‌کننده فرهنگ به ویژه فرهنگ‌های ملی و منطقه‌ای در عرصه‌های ملی، بین‌المللی و جهانی نمایان‌تر شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، به عنوان نقطه عطف تحولات معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قرن بیستم از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالفعل و بالقوه عظیمی در این حوزه برخوردار است و پیشرفت و تعالی همه‌جانبه کشور، مستلزم بهره‌گیری مؤثر و هوشمندانه از آن در سطح ملی و مناسبات و تعاملات منطقه‌ای و جهانی است. در حقیقت، فرهنگ به معنای اخص آن، از مختصات ذاتی، مزیت‌های راهبردی، انحصاری و سرنوشت‌ساز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره مورد تأکید معمار کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فرهنگ، نظام‌واره و کلیتی واحد و شامل «عقاید و باورهای اساسی، ارزش‌ها، آداب، الگوهای رفتاری ریشه‌دار و دیرپا، نمادها و مصنوعات» در سطح محلی، ملی، عمومی و حرفه‌ای است. فرهنگ به مثابه «روح جامعه» به زندگی فردی و اجتماعی انسان معنا و هویت می‌بخشد و شکل‌دهنده و اثرگذار بر ذهنیت و گرایش‌های افراد و جامعه و تعیین‌کننده رفتار عمومی است.

وی افزود: فرهنگ، جهت‌بخش جامعه و نظام‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و نقش و تأثیر قابل توجهی در ارتقای سلامت افراد در سه سطح سیاست‌گذاری و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت و مردم به عنوان گیرندگان خدمات سلامت ایفا می‌کند.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: فرهنگ، مجموعه‌ای از رهنمودها یا فرمول‌ها برای زندگی در جهان را به ما ارائه می‌دهد و فرهنگ‌های اجتماعی افراد را با اعتقادات، ارزش‌ها و عادت‌های خاصی پرورش می‌دهند. فرهنگ، واسطه‌ای است که مردم به عنوان تسهیلگر روابط اجتماعی برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: تأثیر متقابل فرهنگ و سلامتی بسیار پیچیده است و مستلزم در نظر گرفتن مجموعه‌ای از دلایل، تجربه‌ها، تجلیات و روش‌های پیشگیری و درمان برای انبوهی از مشکلات انسانی است با این حال اگرچه تنوع فرهنگی به ویژه در رابطه با سلامتی در ظاهر جذاب و فریبنده است، به همان اندازه می‌تواند تفاوت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بین مردم را نیز پنهان کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارتقای فرهنگ سلامت در مردم با هدف آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه، تحقق رویکرد سلامت همه‌جانبه و انسان سالم در همه قوانین، سیاست‌های اجرایی و مقررات با رعایت اولویت پیشگیری بر درمان و...، افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌های کشور و...، تربیت انسان‌های سالم، باانگیزه، شاداب، متدین، وطن‌دوست، جمع‌گرا، نظم‌پذیر و قانون‌گرا انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین ارتقای فرهنگ سلامت مردم برای ارتقای امید به زندگی، تامین سلامت و تغذیه سالم جمعیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و...، افزایش آگاهی و میزان سواد سلامت جامعه در راستای افزایش پیش‌گیری، خودمراقبتی فعال و اصلاح سبک زندگی و ارتقای عادلانه سلامت در کشور با استفاده بهینه از مشارکت آگاهانه و مسئولیت مردم و توسعه همکاری‌های بین بخشی انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در طول قرن گذشته علل اصلی مرگ در بسیاری از کشورها به طرز چشمگیری از بیماری‌های عفونی به بیماری‌های مزمن تغییر کرده است. اگرچه نوآوری‌های بیوتکنولوژیک نقش مؤثری در درمان بیماری‌ها داشته‌اند اما پیشرفت‌ها در زمینه بهداشت و اصول پیشگیری از بیماری‌ها نیز نقش انکارناپذیری در افزایش امید به زندگی داشته و منجر به طولانی‌تر شدن متوسط امید به زندگی شده است.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: عوامل مختلف شامل بهبود شرایط زندگی، کاهش سوء تغذیه، بهبود وضعیت بهداشتی غذا و آب، اصلاح سیستم‌های دفع فاضلاب و ... با سهم نسبی خود می‌توانند به عنوان مؤلفه‌های بیولوژیک در کنار نوآوری‌های بیوتکنولوژیک بر طول عمر تأثیرگذار باشند. مداخلات پیشگیرانه غالبا در شرایط زندگی و رفتار افراد تأثیرگذار است. در نتیجه فرهنگ و پذیرش جوامع، زمینه اجتماعی را برای اصلاح شرایط زندگی و تغییر رفتارهای بهداشتی در خانواده‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود