Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اخیرا، دانشکده بازرگانی دانشگاه ساسکس تحلیلی را منتشر کرد که بیان می‌کند آشفتگی گسترده بازار که به واسطه شیوع بیماری کووید-19 ایجاد شد، قانون‌گذاران سبب دستکاری و دخالت در بازارهای بزرگ شدند.

در این تحقیق به نظر محققان، این مسئله به دلیل عدم افزایش کافی قیمت دارایی‌های پناهگاه‌های امن در سطح جهانی، مانند طلا و بیت‌کوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری معاملات بازارها در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که شاهد فروش سفارش‌های عظیم در معاملات آتی طلا، معاملات آتی مس و مبادلات رمزارزها بودیم.

به گفته کارشناسان، برخی از معاملات واحد به اندازه‌ای بزرگ بوده که باعث حرکت قیمت‌ها و نقض قوانین بازارهای ایالات متحده شده است.

یکی از محققان اذعان داشت: "به دنبال خروج وجوه از بازار سهام، انتظار می‌رود تقاضا برای طلا و بیت‌کوین افزایش یابد. اما امروزه دارایی‌های پناهگاه‌های امن متفاوت رفتار کرده‌ و میزان تقاضا برای بیت‌کوین و طلا در روزهای اخیر در آمریکا کاهش یافته است."

وی افزود: "به دنبال سقوط ارزش سهام اس‌اندپی500 در ماه مارس 2020، طلا بدترین هفته خود در هشت سال اخیر را تجربه کرد در حالی که باید شاهد بهترین روزهای خود می‌بود. بیت‌کوین نیز به دلیل عدم کنترل بر مبادلات رمزارزها، روند نزولی را در پیش گرفت."

به گفته الکساندر، استاد یک دانشکده کسب و کار، امروزه جهان شاهد دستکاری بازارهای مالی در مقیاس گسترده است که پیش از این به ندرت دیده شده بود.

وی افزود: "به دلیل نقصان صحت و درستی توسط چند بازیگر قدرتمند بازار، وضعیت بازارهای مالی بزرگ به سمت فروپاشی حرکت کرده و ممکن است شکل فعلی اقتصاد جهانی هرگز بهبود پیدا نکند."

قابل ذکر است که الکساندر و تیم او در مقایسه وضعیت فعلی با بحران مالی سال 2008، متوجه رفتار بی‌قاعده شدند. در آن زمان، فروپاشی موسسه مالی برادران Lehman، سبب ارتباط بین شاخص اس‌اندپی500 و طلا، یا فرانک سوئیس، یا خزانه‌داری آمریکا بود که رابطه منفی 40درصدی داشتند. با این حال، همبستگی بین شاخص اس‌اندپی500 و طلا در طول ماه‌های مارس و آوریل، مثبت 20درصد بود.

زمانی که صحبت از نرخ بیت‌کوین صحبت به میان می‌آید، همانطور که شاخص اس‌اندپی500 در اوایل ماه مارس 2020 سقوط کرد برای بیت‎‌کوین نیز این اتفاق افتاد، در حالی که این مسئله برای رمزارزها که با دارایی‌های امن غیر مرتبط هستند، غیر معمول است.

این کارشناس مالی گفت: "ارتباط آنها در آن زمان مثبت 63درصد بود، و هنوز هم در 40درصد باقی مانده که ترسناک است."

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا قیمت طلا بیت کوین بازار جهانی طلا رمز ارزها تاثیر اقتصادی کرونا اس اندپی500 بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز