Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: اداره کل استاندارد از ورود ۲۰۶ تن کالای غیراستاندارد به گمرکات این استان ممانعت به عمل آورد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

مهناز جعفریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وظایف اثرگذار سازمان ملی استاندارد در زمینه صادرات و واردات که در نهایت منجر به حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی مردم در زمینه کالاها و خدمات مشمول استاندارد می‌شود اظهار داشت: اداره کل استاندارد از ورود 206 تن کالای غیراستاندارد به گمرکات این استان ممانعت به عمل آورد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقابله با ورود کالاهای غیر استاندارد و جلوگیری از خروج آن

وی افزود: براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد نظارت و کنترل کیفیت بر کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری است که در این راستا یکی از اولویت‌های مهم اداره کل استاندارد مقابله با ورود کالاهای غیر استاندارد و جلوگیری از خروج آن است . 

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: هدف از این کار  فراهم کردن امکان رقابت برای کالاهای صادراتی کشور با کالاهای مشابه خارجی،  حفظ بازارهای بین‌المللی، جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داخلی است.

مزیت‌های اقتصادی  ایلام در تدوین استانداردها رعایت شودمعاون وزیر کار: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایران از استاندارد روز جهانی برخوردارندجلوگیری از ورود 100 تن کالای غیراستاندارد به بنادر استان بوشهر

اقدام به بررسی 575 اظهارنامه وارداتی و 972 اظهارنامه صادراتی توسط استاندارد استان مرکزی

جعفریان تصریح کرد: اداره کل استاندارد در سال گذشته، اقدام به بررسی 575 اظهارنامه وارداتی و 972 اظهارنامه صادراتی کرده و از ورود 206 تن کالای غیر استاندارد در حوزه صنایع غذایی و پلیمری در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم از گمرکات استان ممانعت به عمل آورده است. 

وی بیان کرد: اقدامات سختگیرانه سازمان ملی استاندارد در مبادلات گمرکی در کنار تسهیلات این سازمان با بسته‌های حمایتی به عنوان ابزار موثری در راستای تسهیل فرآیند مبادلات گمرکی است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی عنوان کرد:  ظرفیت‌های فنی و تخصصی از جمله آزمایشگاه‌های همکار مستقر در استان و همچنین ارائه بسته‌های حمایتی سازمان ملی استاندارد در حوزه صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان در کنار سایر دستگاه‌ها، در پیشبرد مبادلات گمرکی در استان و تبع آن جذب سرمایه در این حوزه برای استان آمادگی دارد.

انتهای پیام/713/ش

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تن کالای غیراستاندارد استاندارد استان مرکزی سازمان ملی استاندارد کل استاندارد استان اداره کل استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر