Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در یک جلسه مجازی در مورد وضعیت جاری در افغانستان و روند صلح و آشتی در آن کشور تبادل نظر کردند. تاریخ انتشار: 16:52 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۹۴۰

خبرگزاری میزان - نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در یک جلسه مجازی در مورد وضعیت جاری در افغانستان و روند صلح و آشتی در آن کشور تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تبادل نظر در بیانیه مشترک پایانی این دیدار به شرح زیر است:

نمایندگان ویژه چهار کشور در امور افغانستان:

۱- بر احترام خود به حق حاکمیت، استقلال و وحدت ارضی افغانستان و تصمیم مردم آن کشور در تعیین مسیر تحولات آینده شان تصریح نمودند.

۲- از توافق بین رهبران دو جناح سیاسی اصلی استقبال نموده و امیدوارند که این تحول مهم آغاز مذاکرات بین الافغانی را تسریع نماید.

۳- از روند صلح و آشتی با مالکیت و هدایت افغانستان حمایت نموده و باور دارند مذاکرات فراگیر بین الافغانی تنها راه تحقق آشتی ملی و پایان سریع منازعه طولانی خواهد بود.

۴- از تمام گروههای قومی و احزاب افغانستان، به شمول طالبان، می خواهد که از فرصتها برای اقدام جهت فراهم کردن شرایط آغاز هر چه سریعتر مذاکرات بین الافغانی استفاده کنند.

۵- از افغانستان برای رسیدن به صلح جامع و پایدار در آینده نزدیک، [تحفظ جمهوری اسلامی ایران: با احترام به قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان و حقوق اساسی زنان و گروههای قومی و مذهبی] حمایت می‌کنند.

۶- پی آمدهای تحولاتی که منجر به خروج نیروهای خارجی از افغانستان می شود را از نزدیک مورد توجه قرار می دهند. از نیروهای خارجی می خواهند به شیوه منظم و مسئولانه خارج شوند به نحوی که شرایط در افغانستان انتقال بدون مشکل را تجربه کند.

۷- از آزادی زندانیان و اسرایی که توسط همه طرفهای منازعه نگهداری می شوند حمایت می کنند.

۸- امیدوار هستند که قطعنامه شماره (2020) 2513 شورای امنیت سازمان ملل بتواند اجرا و رعایت شود.

۹- از ابتکار دبیر کل سازمان ملل برای آتش بس جهانی حمایت کرده و خواهان اعلام همزمان آتش بس فراگیر در سراسر افغانستان بر اساس توافق طرفهای درگیر در منازعه می باشند.

۱۰- با نگرانی از تهدید جدی تروریزم موجود در افغانستان، تمام طرفها در افغانستان را ترغیب می نمایند اقدامات جدی بر علیه القاعده، داعش، جنبش تیمور شرقی، تحریک طالبان پاکستان و سایر سازمانهای تروریستی که علیه کشورهای منطقه عملیات می کنند اتخاذ کرده و تولید و قاچاق مواد مخدر را در آن کشور کاملا ریشه کن کنند.

۱۱- حمایت خود از افغانستان برای مقابله با تاثیرات شیوع کوید -۱۹ را مورد تایید مجدد قرار داده و از ادامه کمکهای انسان دوستانه جامعه بین المللی به افغانستان استقبال می کنند.

۱۲- تاکید می نمایند که انتظار می رود روند صلح و آشتی راه راه برای بازگشت و استقرار مجدد پناهندگان افغان هموار نماید. از جامعه بین المللی می خواهند از بازگشت زمان بندی شده همراه با احترام و کرامت پناهندگان افغانستان حمایت کنند.

۱۳- توافق می نمایند تماسهای خود در مورد موضوع افغانستان را حفظ کنند و با همدیگر برای پیشبرد صلح و آشتی ملی و بازسازی افغانستان همکاری کنند.

این بیانیه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در تهران، اسلام آباد، پکن و مسکو به زبانهای فارسی، انگلیسی، چینی و روسی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: ظریف با رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی مصالحه ملی افغانستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وحدت در افغانستان روند صلح و آشتی جمهوری اسلامی آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه به شرح زیر است؛

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست