Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصه تکراری نبود امکانات و خدمات رفاهی در محلات و کوچه‌های شهر سنندج، هر روز در جلسات و محافل رسمی و غیر رسمی بازگو می‌شود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، قصه تکراری نبود امکانات و خدمات رفاهی در محلات و کوچه‌های شهر سنندج، هر روز در جلسات و محافل رسمی و غیر رسمی بازگو می‌شود؛ شهرک مولوی یکی از شهرک‌های قدیمی در شمال شرق شهر سنندج است که زمین‌های این منطقه به صورت تعاونی به ادارات و سازمان‌های دولتی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان شهرک مولوی و محله تاریخی و قدیمی قشلاق سنندج از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی محروم‌ند، از جمله گله‌مندی‌ها و دغدغه‌های مردم این منطقه «نبود فضای سبز» است، اگرچه لکه‌های مستعد برای فضای سبز در این محلات وجود دارد اما به‌دلیل معارض از جمله اداره اوقاف مانع از اقدام شهرداری برای ساخت فضای‌های تفریحی و رفاهی می‌شود کمااینکه جلسات و رایزنی‌های زیادی هم بین این دو مجموعه انجام شده اما منتج به نتیجه نشده است.

در همین حال، اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج پیگیر حل مشکلات مردم این محلات است و عصر امروز در این راستا، جلسه‌ای را با حضور نمایندگان مردم و مدیران منطقه برگزار کرد که مشروح آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

مردمان حاشیه‌نشین سنندج از «هیچ» فضای سبزی برخوردار نیستند

سیف‌الله رضایی، عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج با اعلام اینکه در برخی از محلات شهر سنندج کارهای بسیاری انجام شده اما مردمان محلات حاشیه‌نشین از هیچ فضای سبزی برخوردار نیستند، اظهار داشت: با وجود جمعیت بسیار زیاد در محلات شهرک مولوی و قشلاق سنندج از کم‌ترین امکانات و فضای سبز نسبت به سایر محلات برخوردارند و این به‌نوعی بی‌عدالتی در حق این مردم است.

وی توجه به محلات محروم شهر سنندج را بسیار مهم خواند و افزود: «کوچکه ره ش» یکی از مهم‌ترین مناطق زیبا و قدیمی شهر سنندج باید رسیدگی و با ایجاد فضای سبز به یک مکان تفریحی و رفاهی تبدیل شود و به‌دلیل وجود رودخانه قشلاق قطعاً با کمبود آب روبه‌رو نخواهیم شد.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه رایزنی‌های بسیاری با سازمان اوقاف سنندج در ارتباط با تبدیل فضای سبز قبرستان‌های متروکه انجام شده است، گفت: ایجاد فضای سبز و پارک‌های محله‌ای حق هر شهروند و مردم است، نباید این نیاز اصلی را از شهروندان بگیریم چراکه این درخواست به جد همه مردم، سالمندان و کودکان این محلات است.

احداث پارک در «نایسر، شهرک بعثت، شهرک مولوی و قشلاق» سنندج

شرمین شریفی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج نیز ضمن اینکه شمال شهر سنندج از فقر سرانه فضای سبز برخوردار است، گفت: با مشکلات متعددی به‌ویژه «کمبود آب» که مهم‌ترین آیتم ساخت پارک‌هاست، روبه‌رو هستیم چراکه تامین منابع آبی برای نگهداری پارک‌ها ضروری است.

وی بحث معارض و مالکیت اراضی را یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های شهرداری خواند و گفت: یک قطعه فضا در سطح شهر بدون معارض پیدا نمی‌شود و این نیز موجب کمبود فضای سبز در برخی محلات شده است.

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ جابه‌جایی حاشیه نشین‌های بهبهان پس از 15 سالخطر بیخ گوش دانش‌آموزان مناطق حاشیه نشین بهبهان؛ محرومیت دردآور منطقه کوره جبور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج به مشکلات نبود فضای سبز در شهرک مولوی سنندج اشاره و بیان کرد: در طرح تفضیلی شهر لکه‌هایی برای فضای سبز پیش‌بینی شده اما متأسفانه به‌دلیل معارض، بدون نتیجه مانده است.

شریفی با بیان اینکه امسال با همکاری شهرداری منطقه دو اعتباراتی برای احداث پارک در مناطق نایسر، شهرک بعثت، شهرک مولوی و قشلاق در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همچنین بودجه‌ای به احداث 9 هکتار فضای سبز در فرجه و 11 هزار مترمربع فضای سبز در قشلاق با رفع مالکیت اختصاص می‌یابد.

مشکل مالیکت اراضی در سنندج بیداد می‌کند

عرفان فتحی، شهردار منطقه دو سنندج نیز در ارتباط با ایجاد فضای سبز در محلات شهرک مولوی، قشلاق، شهرک ورمقانی و فرجه گفت: مالکیت اراضی امروزه به یک دغدغه برای شهرداری تبدیل شده چراکه در هر نقطه اراضی این شهر، ادارات راه و شهرسازی و اوقاف و یا مالک «ادعای مالکیت» دارند.

وی افزود: در هر لکه‌های اراضی که شهرداری قصد ایجاد فضای سبز یا هر نوع خدماتی دارد، در مرحله نهایی و اجرای طرح با مشکل روبه‌رو و حکم توقیف برای ما صادر می‌شود

فتحی با ادعای اینکه در منطقه دو سنندج متأسفانه مشکل مالیکت بیداد می‌کند، بیان کرد: شهرداری و مدیران تمامی مشکلات و دغدغه‌های مردم را به‌خوبی درک و مشاهده کرده اما متاسفانه اجازه کار به ما نخواهند داد و گاهاً نیز مدعی آسفالت‌های سطح شهر نیز هستند!

وی با بیان اینکه اداره اوقاف در حال تعامل با شهرداری است و این جای امیدواری‌ست، گفت: جدول‌گذاری و احداث بناهای اولیه در دستور کار ماست و شک نکنید اجازه نخواهیم داد این اراضی از کابری فضای سبز خارج شود و با مشورت و رایزنی مالکین اراضی، این مشکلات را حل و فصل خواهیم کرد.

شهردار منطقه دو سنندج با عنوان اینکه در محله قشلاق از 11 هزار متر مربع زمین در نظر گرفته برای احداث فضای سبز، 2 هزار متر مربع آن حال اجراست، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد کارها، آمادگی هرنوع همکاری و تعامل را با اوقاف خواهیم داشت.

انتهای پیام/484/ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد فضای سبز شهرک مولوی فضای سبز حاشیه نشین شهر سنندج منطقه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

علی اصغری اظهار کرد: به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و همچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج خبر داد و افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی افزود: وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

وی ادامه داد: همکاری با نیرو‌های شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد، اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد