Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:51:57 GMT

کارکنان صنعت نفت گچساران سنگ صبور روزهای سخت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۳۹۴

کارکنان صنعت نفت گچساران سنگ صبور روزهای سخت

این نیروهای خدوم که پارسال نیز در بحبوبه خسارت های سیلاب فروردین ماه تلاش های گسترده ای را حتی در استان های دیگر انجام دادند حالا هم آستین همت را بالا زده اند تا در زمینه های مختلف از کمک های نقدی تا تولید ماسک و ضدعفونی مکان های عمومی برای مهار ویروس کرونا سهیم شوند.

تلاشگران صنعت نفت گچساران در هر کسوتی از ورزشکاران تا متخصصان رده بالا و کارگران هر کدام به نوعی ثابت کرده اند که سنگ صبور روزهای سختی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه هفت هزار نفر در صنعت نفت گچساران شاغل هستند، این صنعتگران نقش اثرگذاری در مهار ویروس کرونا داشته اند.

کارکنان شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران که در روزهای مبارزه با رژیم طاغوت با اعتصاب کارگران و متوقف کردن تولید و در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود چندین بار بمباران تاسیسات نفتی و شهادت تعدادی از آنان وطن دوستی خود را ثابت کرده بودند در روزهای کرونایی نیز نوعدوستی خود را به نمایش گذاشته اند. 

شهرستان ۱۲۶ هزارنفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای یکی از کمترین آمارهای ابتلای به ویروس کرونا به نسبت جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد است.

ورزشکاران باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران پیشگام در مهار کرونا

رئیس امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ورزشکاران فعال در رشته های مختلفی ورزشی باشگاه نفت و گاز این شهرستان خدمات متفاوتی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا انجام داده اند.

شاهرخ داودی افزود:بانوان ورزشکار گچسارانی ضمن تلاش برای حفظ آمادگی جسمانی با شرکت در تولید ماسک در مهار ویروس کرونا شریک شده اند.

وی بیان کرد: مردان باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران هم با مشارکت در ضدعفونی معابر برای بازگرداندن سلامتی به سرزمین خود در تلاش هستند.

رئیس امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران میزان کمک های نقدی ورزشکاران این شهرستان را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

کارکنان نفت پیشگام در کمک های مومنانه

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:کارکنان این شرکت بیش از ۱۴ میلیارد ریال به رزمایش مواسات و همدلی در راستای کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان کمک کردند.

هوشنگ صیدالی افزود: از این میزان ۱۲ میلیارد ریال در قالب رزمایش کمک مومنانه، سبد معیشتی و ۲ میلیارد ریال کمک به زندانیان بوده است.

وی بیان کرد: این میزان کمک در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده در شرایط اقتصادی ناشی از کرونا انجام شد.

صیدالی ابراز کرد: کارکنان صنعت نفت گچساران که همواره در مشکلات و مراحل سخت زندگی یاری کننده هموطنان خود بوده اند این بار هم برای کاهش مشکلات خانواده های نیازمند یا افرادی که کسب و کار آنان بر اثر ویروس کرونا دچار خسارت شده سهیم شدند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی ، آموزشی و اطلاع رسانی از دیگر مواردی است که در گچساران از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به شکل چشمگیری تاکنون انجام شده است.

صیدالی گفت: ۲۰۰ هزار ماسک و دستکش تاکنون  از سوی این شرکت خریداری شده  و در اختیار کارکنان  این صنعت قرار گرفته و بزودی ۲۰۰ هزار عدد دیگر خریداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: موج همدلی برای حمایت از چهار هزار خانوار خسارت دیده از انتشار ویروس کرونا در بین کارکنان صنعت نفت این شهرستان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: این شرکت براساس راهبرد های شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفت خیز جنوب فعالیت خود را در زمینه مقابله با ویروس کرونا در سه اولویت نگهداشت ظرفیت تولید ، حفظ سلامت نیروی انسانی و همکاری با دستگاه های اجرایی و مسئولان محلی انجام می‌دهد.

صیدالی تصریح کرد:لغو جلسات غیر ضروری ،تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و موازین بهداشتی ، نظارت بر فرایند طبخ غذا توسط کارشناسان بهداشت محیط، ضدعفونی سطوح و ظروف قابل استفاده در سالن های غذاخوری ، پایش نیروهای انسانی برای کنترل بیماری از دیگر اقدام های انجام شده برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: برای انجام مراقبت های فردی با تلاش بخش‌های مختلف شرکت بهره برداری نفت و گاز و بهداشت و درمان اقلام بهداشتی از قبیل الکل ، آب ژاول ، ماسک ،دستکش تهیه و در اختیار کارکنان قرار داده شد.

کمک های تجهیزاتی شرکت نفت برای مهار ویروس کرونا

-مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:۹۹ دستگاه از تجهیزات این شرکت برای مهار ویروس کرونا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می کند.

هوشنگ صیدالی اظهار داشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون۲۳ دستگاه ماشین آلات سیار برای ایجاد راهبندان و مدیریت تردد مبادی ورودی و خروجی گچساران و تسطیح جاده کمربندی به مناطق مورد نیاز اعزام شده اند.

وی بیان کرد:همچنین در این مدت ۶۶ دستگاه خودروی سبک شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران جهت انجام ماموریت های شبکه بهداشت شهرستان و نیروهای انتظامی انجام وظیفه کرده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران ابرازداشت:همچنین ۱۰دستگاه ترابری سنگین شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان جهت حمل مواد ضدعفونی از شهرستان های مختلف به گچساران،سمپاشی و گندزدایی از ابتدای ویروس کرونا تاکنون فعالیت داشتند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: آموزش های مورد نیاز درباره کنترل این ویروس با توجه به دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از طریق تبلیغات محیطی ، بسترهای الکترونیکی و غیر الکترونیکی به کارکنان عملیاتی، خدماتی و مردم ،توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای اداره ایمنی و بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص نحوه خودمراقبتی و ضدعفونی و گندزدایی نیز انجام شده است.

وی عنوان کرد:در این راستا حدود ۳۰ اداره ستادی و ۵۰ واحد صنعتی، کارگاه و کمپ های اقامتی کارکنان در واحدهای عملیاتی ، ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین به صورت مستمر ضد عفونی شده است.

صیدالی تصریح کرد: برای انجام مراقبت های فردی با تلاش بخش‌های مختلف شرکت بهره برداری نفت و گاز و بهداشت و درمان اقلام بهداشتی از قبیل الکل ، آب ژاول ، ماسک ،دستکش تهیه و در اختیار کارکنان قرار داده شد.

وی ادامه داد: برای کاهش انتشار ویروس کرونا ضمن پایش و غربالگری کارکنان نوبتکار و روز کار از مبدا و مقصد ، شیفت نوبت کاران تغییر داده شد و تمامی مکان های تفریحی ، ورزشی ،باشگاه ها و غذاخوری تعطیل شدند.

وی ادامه داد: فرودگاه گچساران که یکی از حساس ترین نقاط این شهرستان به صورت روزانه ضذعفونی وکار غربالگری مسافران نیز انجام می شود .

صیدالی تصریح کرد: فعالیت ۲ اکیپ ایست بازرسی و غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان به صورت شبانه روزی تا بیستم فروردین توسط نیروهای بسیج شرکت نفت و گاز ازدیگر خدمات انجام شده برای مهار این ویروس در گچساران بوده است.

وی ادامه داد: ضدعفونی عابربانک های سطح تاسیسات شرکت وشهر،گندزدایی وضدعفونی ادارات شهرستان،نیروی انتظامی،دادگستری،زندان،فرماندارکانون بازنشستگان فرهنگیان ، مرکز توانبخشی بهزیستی ، هلال احمر ، بیمارستان شهید رجایی ، پلیس راه گچساران ، بانک های صادرات و رسالت و همچنین همکاری در تامین مواد ضدعفونی  وسم پاش به تعدادی از روستاهای  حوزه عملیاتی توسط نیروها از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت به شمار می رود.

وی گفت: در شرایط کنونی باید با همدلی و خود مراقبتی همگام با مدافعان سلامت در امر مبارزه با ویروس کرونا تلاش کنیم تا هر چه زودتر با قطع زنجیره انتشار سلامت را به جامعه برگردانیم.

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت. 
استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد. 
برنامه‌های حفاری تا پیش از ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و در این مدت به ۱۶ حلقه چاه نفت تولیدی و ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه در روز نفت خام، افزایش یافت. 
پس از ملی شدن صنعت نفت، شرکت اکتشاف و تولید نفت ایران در سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ عملیات حفاری را بار دیگر در این منطقه آغاز کرد. 
این برنامه تا سال ۱۳۴۵ ادامه داشت و تعداد چاه‌های حفاری شده به ۴۶ حلقه افزایش یافت.

شهرستان گچساران به خاطر داشتن مرتفع ترین واحد بهره برداری نفت کشور در منطقه «سقلاتون» به بام نفت ایران مشهور شده است. 
به گفته کارشناسان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نخستین چاهی که در گچساران نفت از آن استخراج شده است و برخی دیگر از تاسیسات تاریخی قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را ملی دارد. 

شهرستان گچساران که ۲۰ درصد از نفت کشور را تامین می کند جزو مناطق نفتخیز جنوب ایران محسوب می شود. 

این شهرستان ۱۲۶ هزار نفری در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران کهگیلویه و بویراحمد انتشار ویروس کرونا مهار ویروس کرونا صنعت نفت گچساران گچساران گفت برای مهار انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند

سرهنگ علی درویشی گفت : به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در این شهرستان ، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، اعضای این شرکت هرمی که با اجاره منزلی در منطقه اقدام به فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد می کردند شناسایی شدند.

وی اظهار کرد : پس از هماهنگی قضائی،کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با تشکیل تیم های عملیاتی، ۲۲ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی نوشهر گفت : در بازدید از مکان های فعالیت این افراد ، سیستم رایانه ای ، جزوات و کتاب های آموزشی به دست آمد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

درویشی با اشاره به این که وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا مهم ترین شگرد شرکت‌ های هرمی است از شهروندان خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌ انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی ۱۴۰ هزار نفر از سه نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قراردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند