Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم رونمایی از سامانه اینترنتی اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه روز بسیار بزرگی برای همگان است، زیرا در این روز با فرمان امام راحل (ره) مجوز اهدای عضو و اعمال پیوند اعضا صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او افزود: فعالیت‌های اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۸۰ آغاز شده و تاکنون تعداد ۹۸۵ مورد اهدای عضو داشتیم و اعضای این تعداد متوفی به ۳۳ هزار و ۹۸۱ نفر از بیماران قلبی، کلیوی، ریوی، پانکراس، پوست، چشم اهدا شده است و ۸۷۰ نفر با پیوند قرنطینه، ۷۶ مورد پیوند قلب، ۶ مورد پیوند کلیه، ۶ مورد پیوند کبد و ۶۶۱۳ نفر با پیوند پوست از جمله آمار‌های پیوند‌های شاخص بوده‌اند.   معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تقدیر از فعالان حوزه‌های مختلف درمان در بحث اهدای عضو، ادامه داد: این خدمات با همکاری پزشکی قانونی و سازمان آرامستان‌ها قوت بیشتری می‌گیرد، در سطح کشور هر ۱۰ دقیقه یک نفر به بیماران نیازمند عضو اضافه می‌شود و روزانه نیز ۸ تا ۱۰ نفر در لیست انتظار پیوند اعضا فوت می‌کنند و در میان لیست‌های انتظار ۲۲ نفر در لیست انتظار کبد و ۳۵۷ نفر در لیست انتظار کلیه هستند.   بدیعی بیان کرد: روند رشد کمی و کیفی به سمتی رفته شاخص اهدای عضو با رشد ۴ واحدی پی ام پی به ۱۹.۶ رسیده است و باید با توجه به آمار‌های دریافتی آمار اهدا‌ی افراد مغزی از ۴ نفر سال ۸۰ به سالانه ۱۲۵ مورد رسیده است.   او تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان منتصریه در حال پاسخگویی به بیماران پیوندی است و معتقدیم که باید سرمایه‌گذاری بیشتری در بحث فضا‌های فیزیکی در این خصوص داشته باشیم و از رسانه‌ها به عنوان بزرگترین بازوی اطلاع‌رسانی می‌خواهیم که آگاه‌سازی لازم و کافی را در بحث اهدای عضو در میان مردم داشته باشند.   معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خدمات پیوند اعضا در بیمارستان منتصریه به‌خوبی در حال انجام است، تاکید کرد: سطح این خدمات با نیاز‌های گسترده باید افزون گردد و هم‌اکنون فضایی در این خصوص در بیمارستان امام رضا (ع) آماده شده که ساخت و تجهیز آن نیازمند مشارکت خیران نیک‌اندیش است و امیدواریم همچون همیشه حضور پررنگ یاوران عرصه سلامت را شاهد باشیم.   بدیعی اظهار کرد: در روز‌های سخت کرونایی اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف صورت پذیرفت و اجازه ندادیم که سایر بیماری‌ها تحت‌الشعاع کرونا قرار بگیرد و یکی از گروه‌ها بیماران نیازمند اهدای عضو بود و خوشختانه برای هیچ بیماری مشکلی به‌وجود نیامد، در حالی که در کشور‌های پیشرفته هیچ اقدام شاخصی نبود.   وی افزود: همچنین از نماینده ولی فقیه، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار، فرماندار و دیگر مسئولانی که یار و یاور دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث مبارزه با ویروس کرونا بودند تقدیر و تشکر ویژه کنیم و همین همراهی‌ها موجب شده که ضمن پایان یافتن همکاری‌های معین‌های درمانی شاهد روند عادی بیمارستان‌های دولتی باشیم و اینکه اولین پیوند اعضای کشور را در سال ۹۹ در شهر امام رضا (ع) داشتیم خود که یک افتخار بسیار بزرگ در شرایط سخت کرونایی است.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مرگ مغزی پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز