Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت وزارت خارجه عراق،‌ دو طرف در بغداد با هم دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و راه‌های تقویت آن از طریق ایجاد چشم‌اندازهای جدید با رایزنی‌های مستمر میان دو طرف گفت‌وگو کردند.

آمادگی دو کشور برای برگزاری نخستین دور از گفت‌وگوهای راهبردی و راه‌های موفقیت‌آمیز بودن آن از محورهای این گفت‌وگو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق و سفیر آمریکا در ادامه در خصوص دیدگاه‌های دو کشور برای ایجاد روابط راهبردی متوازن مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل تبادل‌نظر کردند.

مقام عراقی در این دیدار، گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا را فرصتی برای تبادلنظر درخصوص بسیاری از مسائل و موضوعات دوجانبه دانست و در ادامه بر تمایل کشورش برای گسترش مناسبات راهبردی خود با واشنگتن تاکید کرد.

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا فروردین ماه از آغاز گفت وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد در مورد موضوع‌های مهم در ژوئن آینده (خرداد) خبر داده بود.

پمپئو گفته بود، واشنگتن اواسط ژوئن را برای گفت وگوی استراتژیک به دولت عراق پیشنهاد داده است و همه موضوع‌های مهم بین دو کشور از جمله حضور نیروهای آمریکایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که موضوع حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق یکی از مسائل چالش برانگیز در روابط دو طرف بوده است.

پارلمان عراق چند ماه پیش رای به خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق داد؛ مصوبه ای که هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بغداد ایالات متحده آمریکا بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده

انتشار پستی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شبکه ایکس درباره سفرش به عراق، با واکنش منفی گسترده کاربران عراقی مواجه شده است که محتوای آن توهین به بغداد و کشورشان دانسته اند.

به گزارش خبرآنلاین اردوغان در بخشی از این توییت بغداد پایتخت عراق را با عبارت «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» توصیف کرده است.

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ