Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@09:15:24 GMT

معامله قرن محکوم به شکست است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۶۸۵

معامله قرن محکوم به شکست است

سفیر فلسطین در مسکو اعلام کرد: طرح معامله قرن محکوم به شکست است و هیچ فرد فلسطینی این طرح را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالحافظ نوفال روز دوشنبه در نشستی که به صورت ویدئو کنفرانس با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ما از آیت الله خمینی (ره) (رهبر بزرگ انقلاب اسلامی)  برای تعیین روز جهانی قدس سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اورشلیم (بیت المقدس) شهری مقدس برای ما است اما اسراییل سعی می‌کند پیشدستی کرده و با استفاده از وضعیت بوجود آمده بر اثر شیوع کرونا، به اهداف شوم خود رسیده و این شهر را پایتخت خود کند. 

سفیر فلسطین افزود: اقدامات تحریک آمیز ازسوی اسراییل جریان دارد تا شهر اورشلیم (بیت المقدس) خالی از سکنه عرب شود از این رو ما برای دفاع از فلسطین و حقوق مردم این سرزمین به کمک شما نیاز داریم. 

نوفال گفت: ترامپ ‌می‌گوید که اورشلیم (بیت المقدس) پایتخت اسراییل است حال آنکه این ادعا مغایر با قوانین بین‌المللی است. رئیس جمهوری آمریکا هیچ فلسطینی را نخواهد یافت که این نظریه را بپذیرد.

وی ادامه داد: دولت جدید در اسراییل آغاز بکار کرده که خواهان غصب کرانه باختری شده و در صورت اجرای کامل طرح های آن پنج هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطینیان اشغال می‌شود. همینک اسراییل می‌خواهد با استفاده از شرایط کرونا طرح‌های اشغالگرانه خود را اجرا کند.

سفیر فلسطین گفت: باید با این تلاش‌های اسراییل مقابله کرد. فلسطین تاریخی 12 میلیون نفر سکنه داشت که 50 درصد آن یهودی و 50 درصد فلسطینی بودند. اما اراضی بطور غیرعادلانه توزیع شده اند.

نوفال با اشاره به ابتکار برگزاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد که یاسر عرفات(رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین) از آن حمایت کرد و اعلام چنین روزی یک اقدام تاریخی بود.

سفیر فلسطین در روسیه با بیان اینکه به مبارزه برای احقاق حقوق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: دولت فلسطین برای کسب حقوق فلسطینیان آمادگی دارد.

لزوم رفع تفرقه بین فلسطینیان 

نوفال در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تفرقه موجود بین گروه‌های فلسطینی باید پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: اورشلیم (بیت المقدس) و فلسطین باید به حمایت عرب‌ها تکیه کند. ما باید با تلاش‌ها برای یهودی‌سازی این شهر مقابله کنیم. 

سفیر فلسطین گفت: ما با سیاست های آمریکا درباره فلسطین مخالفت می‌کنیم و بسیاری از کشورها ازجمله روسیه نیز آن را نمی‌پذیرند و گروه چهار میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه باید به این واقعیت توجه کند.

گروه میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل تشکیل شده است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه فلسطین مسکو معامله قرن سفیر فلسطین بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب ناموجه تظاهرکنندگان، نادرست بودن ادعای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز از مواضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

انصارالله از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر خواست تا اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه اشاره کرد که جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه مستلزم اتخاذ یک موضع قاطع بین المللی برای توقف این جنایات است و تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده نشان دهنده مخالفت با این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین یک مساله محوری برای امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود، ادامه خواهد داد.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا به تشدید تنش‌ها و ایجاد فضای امنیتی شدید در محیط دانشگاه منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی