Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، گروه ایران خودرو اعلام کرد: تولید آزمایشی نخستین خودرو ایرانی با ۹۲.۵ درصد ساخت داخل با مشارکت قطعه‌سازان برتر و شرکت‌های دانش‌بنیان در بهمن امسال آغاز می‌شود.

پروژه محصول K۱۳۲ حاصل تلاش و دانش طراحان و مهندسان داخلی و گام بزرگی در راستای نهضت ساخت داخل و پیشبرد اهداف توسعه‌ای این خودروساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

K۱۳۲ با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC۵ و گیربکس دستی به بازار عرضه شود. در برنامه توسعه‌ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای. اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد. 

خودروی K۱۳۲ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی آن در نوع گیربکس دستی ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو از سطح امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی برخوردار است که به عنوان نمونه می‌توان از فرمان برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی،ESC, EBA، ABS, HSA، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه برقی در گونه دستی آن نام برد.

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در مراسمی با حضور رئیس‌جمهوری، چهار خودروی جدید خود یعنی دنا پلاس توربو اتوماتیک و سمند K۱۳۲ و رُهام و کراس‌کانتری را در حیاط هیات دولت به نمایش گذاشتند.

کد خبر 513015 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی